Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Raporty PRNews.pl

Ludzie PR-u

Hydepark

Wojciech Boczoń

Michał Kisiel

Mateusz Gawin

Wiadomości

Bankowość

Alior Bank

Bank BGŻ BNP Paribas

Bank BPH

Bank BPS

Bank Millennium

Bank Ochrony Środowiska

Bank Pekao SA

Bank Pocztowy SA

Banki spółdzielcze

BGK

BGŻOptima

BZ WBK

Citi Handlowy

Credit Agricole

Deutsche Bank

DNB

DZ BANK Polska

Euro Bank

Getin Noble Bank

GMAC Bank Polska

HSBC Polska

Idea Bank

ING Bank Śląski

Inteligo

mBank

Nest Bank

PKO Bank Polski

Plus Bank

Raiffeisen Polbank

Santander Consumer Bank

Saxo Bank

T-Mobile Usługi Bankowe

Toyota Bank Polska

VW Bank direct

Aktualności

Kariera w finansach

Analizy

Firmy pożyczkowe

Ludzie

Marketing i PR

Inwestycje

Ubezpieczenia

Nieruchomości

Poradniki

SKOK-i

Nasz gość

Produkty finansowe

Zapisz się na newsletter:

Mobilne płatności zbliżeniowe wykorzystujące tokenizację Visa w Banku Millennium

2017-08-08, 12:45

Od dzisiaj klienci Banku Millennium w ramach aplikacji do bankowości mobilnej mogą płacić zbliżeniowo z Visa za pomocą smartfonów. Bank jest pierwszym w Europie, który w swoim własnym rozwiązaniu płatniczym wykorzystuje tokenizację Visa – technologię zwiększającą bezpieczeństwo i wygodę płatności dzięki zastępowaniu danych karty identyfikatorem cyfrowym, tzw. tokenem. Usługa mobilnych płatności zbliżeniowych Visa jest dostępna dla wszystkich debetowych i kredytowych kart Visa wydanych przez Bank Millennium klientom indywidualnym.

 

Tokenizacja staje się fundamentem dla rozwoju nowoczesnych płatności cyfrowych. Zajmuje ona kluczowe miejsce w wizji rozwoju płatności Visa, zapewniając konsumentom dokonywanie bezpiecznych i wygodnych zakupów za pomocą dowolnego urządzenia połączonego z internetem oraz umożliwiając partnerom Visa wdrażanie innowacyjnych rozwiązań płatniczych w sposób łatwy i szybki.

 

„Gratulujemy Bankowi Millennium i doceniamy wysiłek włożony przez bank w to skomplikowane wdrożenie. Dzięki naszej współpracy Polska jest pierwszym krajem w Europie, gdzie wprowadzone zostało własne rozwiązanie płatnicze banku bezpośrednio oparte o tokenizację Visa” – powiedział Adrian Kurowski, dyrektor Visa w Polsce. „Visa umożliwia swoim partnerom wdrażanie bezpiecznych rozwiązań płatniczych zgodnych z ich wizją rozwoju. Jednocześnie, dzięki tokenizacji, wydawcy kart Visa mogą korzystać z rozwiązań tworzonych przez firmy technologiczne i inne nowe podmioty działające na rynku płatniczym” – dodał Adrian Kurowski.

Bank Millennium, aby udostępnić we własnej aplikacji mobilne płatności zbliżeniowe Visa wykorzystujące tokenizację, w pierwszym kroku musiał zintegrować je tak, jak robią to inne banki wydające karty Visa integrujące się z usługą tokenizacji. W drugim kroku – zgodnie ze swoimi potrzebami – bank wdrożył tokenizację dodatkowo, jako instytucja wnioskująca o wydawanie tokenów. W ten sposób, dzięki technologii Visa, osiągnął swoje założenia biznesowe.

Klienci Banku Millennium mogą dokonywać mobilnych płatności zbliżeniowych Visa we wszystkich terminalach akceptujących płatności zbliżeniowe – w Polsce jest to ponad pół miliona urządzeń, które stanowią przeszło 90% całej sieci akceptacji w kraju1. Do końca tego roku w Polsce i do końca 2019 r. w Europie mobilne płatności zbliżeniowe Visa będą akceptować niemal wszystkie terminale.

 

Mobilne płatności zbliżeniowe Visa za pomocą aplikacji Banku Millennium są dostępne dla użytkowników smartfonów wyposażonych w technologię NFC oraz system operacyjny Android w wersji 4.4 lub wyższej.

 

„Liczba użytkowników bankowości mobilnej w Banku Millennium wzrosła przez ostatni rok o 42%. Stale wzbogacamy naszą aplikację o nowe rozwiązania, ułatwiające codzienne życie użytkowników. Teraz, dzięki uruchomionej we współpracy z firmą Visa usłudze tokenizacji kart płatniczych, klienci Banku Millennium mogą w aplikacji mobilnej w kilka chwil utworzyć wirtualny odpowiednik swojej karty płatniczej i  wygodnie płacić telefonem zbliżeniowo w technologii HCE. Bank Millennium udostępnił tę usługę jako jeden z pierwszych banków w Polsce. Co istotne, tokenizacja odbywać się będzie w ramach aplikacji banku, bez korzystania z rozwiązań firm trzecich. Jestem przekonany, że ta nowoczesna, a przy tym niezwykle prosta, wygodna i bezpieczna metoda płatności, będzie chętnie wykorzystywana przez naszych klientów” – mówi Ricardo Campos, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.

 

Tokenizacja motorem rozwoju płatności cyfrowych


Tokenizacja Visa jest usługą uniwersalną – pozwala zarówno na zaoferowanie klientom rozwiązań płatniczych dostarczanych przez największe globalne firmy technologiczne, jaki i na bezpośrednie wykorzystanie jej w ramach własnego rozwiązania płatniczego banku. W przyszłości coraz więcej graczy będzie tworzyć nowe rozwiązania, które dzięki tokenizacji Visa będą mogły zostać łatwo i szybko zaoferowane konsumentom na całym świecie, także w Polsce.

Tokenizacja wdrażana jest obecnie w 12 krajach Europy, a na całym świecie wykorzystuje się ją przy płatnościach mobilnych oferowanych przez ponad 1,3 tys. instytucji finansowych w 27 krajach – poza Polską m.in. we Francji, Irlandii, Szwajcarii czy Wielkiej Brytanii.

 

Bezpieczeństwo i wygoda


Dzięki tokenizacji wrażliwe dane karty Visa pozostają niedostępne w procesie przetwarzania danych transakcji – zastępuje je token płatniczy, czyli specjalny identyfikator złożony z ciągu cyfr. Tokeny płatnicze mogą być przypisane do konkretnego urządzenia z dostępem do internetu, detalisty lub nawet do konkretnego sposobu użytkowania. Tokenizacja znacznie zwiększa bezpieczeństwo płatności – przykładowo token utworzony dla płatności zbliżeniowych nie zadziała przy transakcjach w internecie. Z kolei w przypadku utraty bądź kradzieży urządzenia, w którym zarejestrowano „stokenizowaną” kartę, token może zostać łatwo i szybko zdezaktywowany przez użytkownika karty lub bank, bez konieczności zastrzegania samej karty. Tak samo w odwrotnym kierunku – jeśli karta płatnicza zostanie zgubiona lub skradziona, czekając na wydanie jej duplikatu, użytkownik wciąż może dokonywać płatności za pomocą urządzeń wykorzystujących „stokenizowane” karty.

Z tokenizacji Visa korzystają również detaliści, którzy przechowują dane płatnicze klientów, a w przyszłości pozwoli ona również użytkownikom wygodnie płacić z poziomu samochodów wyposażonych w system multimedialny, przy użyciu urządzeń gospodarstwa domowego oraz wielu innych urządzeń połączonych z internetem2.

 

1 Dane Narodowego Banku Polskiego za I kw. 2017 r.

2 Płatności w ramach „internetu rzeczy” będą możliwe m.in. dzięki porozumieniu Visa i IBM dot. współpracy, w ramach której usługa tokenizacyjna Visa zostanie udostępniona klientom platformy Watson IoT firmy IBM za pośrednictwem sieci dostawców usług tokenizacyjnych dzięki programowi partnerskiemu Visa Ready.

Źródło: Bank Millennium



Bezpłatny newsletter PRNews.pl:

Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców!