Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Raporty PRNews.pl

Ludzie PR-u

Hydepark

Wojciech Boczoń

Michał Kisiel

Mateusz Gawin

Wiadomości

Bankowość

Aktualności

Kariera w finansach

Analizy

Firmy pożyczkowe

Ludzie

Marketing i PR

Inwestycje

Ubezpieczenia

Nieruchomości

Poradniki

SKOK-i

Nasz gość

Produkty finansowe

Zapisz się na newsletter:

Banki dostosowały się do zaleceń KNF. Nie zmienicie numeru telefonu przez system bankowości internetowej

2017-05-12, 10:39

Na początku roku pisałem o nowych zaleceniach KNF dotyczących bezpieczeństwa użytkowników bankowości elektronicznej. Nadzorca zalecił bankom, by uszczelniły procedury dotyczące zmiany numeru telefonu przypisanego do kodów SMS. Efekty są już widoczne.

 

Nadzór zalecił bankom wprowadzenie mechanizmów pozwalających monitorować wszelkie zmiany numeru telefonu służącego do autoryzacji transakcji. Złodzieje tożsamości po wyłudzeniu danych i założeniu konta na słupa w pierwszej kolejności próbują zmienić numer telefonu, by klient nie dostawał powiadomień o operacjach na rachunku. Z oczywistych względów wzbudziłoby to jego podejrzenia i doprowadziło do blokady sklonowanego konta.

 

Markin, YAY Foto

 

Dlatego banki jeden po drugim wycofują możliwość zmiany numeru telefonu przypisanego do wysyłki kodów SMS. Numeru telefonu nie zmienią już online klienci PKO Banku Polskiego, Banku Zachodniego WBK, mBanku, Millennium, Credit Agricole, Banku Pocztowego, Getin Banku, Citi Handlowego, Raiffeisen Polbanku czy PlusBanku. Klienci tych banków mogą zmienić numer wyłącznie na infolinii lub w placówce banku.

 

W niektórych bankach wciąż można zmienić numer online, ale proces ten jest dokładnie monitorowany. Tak jest na przykład w Banku Pekao. - Jeżeli oprócz podania kodu autoryzacyjnego potrzebna jest np. dodatkowa weryfikacja dyspozycji, to następuje kontakt ze strony Contact Center na numer telefonu, który aktualnie jest podany w banku, czyli na stary numer – wyjaśnia Tomasz Bogusławski z biura prasowego Pekao. - Jeżeli kontakt z klientem nie jest możliwy (np. zgubiony telefon) to operację można wykonać wyłącznie w placówce. Zmiana telefonu służącego do autoryzacji SMS wymaga zaś podania kodu wysłanego na dotychczasowy numer. Daje nam to pewność, że dyspozycję zleca taką osoba, która jest w posiadaniu danego - starego numeru telefonu – dodaje.

 

Więcej na ten temat piszę w artykule „Jak zmienić numer telefonu w banku? Już nie zrobisz tego przez internet”. Zapraszam do lektury!

 

A jeśli chcecie poczytać więcej o nowych zaleceniach nadzoru, to odsyłam was do tekstu „KNF idzie na wojnę z handlarzami rachunków. Nie będzie można zmieniać numeru telefonu w bankowości internetowej?”


autor: Wojciech Boczoń



  • etykiety:

Bezpłatny newsletter PRNews.pl:

Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców!