Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Raporty PRNews.pl

Ludzie PR-u

Hydepark

Wojciech Boczoń

Michał Kisiel

Mateusz Gawin

Wiadomości

Bankowość

Aktualności

Kariera w finansach

Analizy

Firmy pożyczkowe

Ludzie

Marketing i PR

Inwestycje

Ubezpieczenia

Nieruchomości

Poradniki

SKOK-i

Nasz gość

Produkty finansowe

Zapisz się na newsletter:

BZ WBK upraszcza ofertę. Będzie jeden podstawowy rachunek – Konto Jakie Chcę

2017-08-09, 15:31

Bank Zachodni WBK wprowadza do oferty Konto Jakie Chcę. Nowy rachunek zastąpi oferowane dotychczas konta osobiste. Bank wprowadzi też zmiany w kartach i szykuje placówki do cyfrowej rewolucji. Klientom wyśle pocztą płytę CD z regulaminami i… koncertem fortepianowym.

 

Brzmi znajomo? Oczywiście, że tak. Na podobny krok zdecydowało się już wcześniej kilka banków. Jeden podstawowy rachunek zamiast palety różnych produktów oferują dziś m.in. Millennium, Getin czy Raiffeisen, a plany uproszczenie oferty przedstawił niedawno cyfrowy buntownik – Alior Bank. W BZ WBK będzie podobnie. 21 sierpnia pojawi się Konto Jakie Chcę, które stanie się kontem pierwszego wyboru dla klienta detalicznego. Będzie darmowe i dostępne w dwóch wariantach – dla klientów do 26 roku życia i powyżej. Do rachunku bank wyda Kartę Dopasowaną. Szczegółowe opłaty i warunki zwalniające z użytkowania plastiku bank poda za kilka dni. Taniej mają mieć młodsi klienci.

 

Bartłomiej Kudowicz, Forum

 

Z początkiem listopada z oferty znikną Konto Godne Polecenia, Konto 1|2|3 i Konto<20 i Aktywni 50+ (pozostaną w obsłudze). W sprzedaży pozostanie utrzymane jeszcze Konto VIP. Klienci będą mogli zmienić swój stary rachunek na nowe Konto Jakie Chcę bez dodatkowych opłat. Zachowają przy tym wszystkie ustawienia i stary numer konta.

 

Bank zapewnia, że w nowym cenniku nie będzie podwyżek – zmiany mają być korzystne dla klientów. Zniknie na przykład kontrowersyjna opłata za kody SMS służące do autoryzacji transakcji internetowych. Przypomnijmy, że w sierpniu ubiegłego roku taka pozycja znalazła się w cenniku. Za darmo było tylko pięć pierwszych kodów w miesiącu, każdy kolejny kosztował 20 groszy. Później bank wprowadził promocję umożliwiającą ominięcie tej opłaty.

 

Nowością będzie wdrożenie możliwość dokonywania wpłat i wypłat zbliżeniowych dla kart: MasterCard Mobile debetowa i Visa Mobile debetowa. Nie zmieni się natomiast oferta kart kredytowych – pozostaną te, które oferowane są obecnie. W przypadku Karty 1|2|3 pojawi się opłata roczna (w pierwszym roku) w wysokości 120 zł, której będzie można uniknąć wykonując 5 transakcji. Później po wykonaniu 5 transakcji miesięcznie klient będzie zwalniany też z opłaty miesięcznej.

 

Do oferty trafi też nowy rachunek oszczędnościowy – Konto Systematyczne. Szczegóły na temat tego produktu bank poda wkrótce. Wiadomo, że pierwszy przelew z rachunku będzie bezpłatny, za kolejne trzeba będzie zapłacić.

 

Bank szykuje się też do zmian w obsłudze klientów w placówkach. Pojawią się oddziały bezgotówkowe, czyli takie, w których nie można będzie wpłacić gotówki na rachunek, ani jej wypłacić.  To element cyfrowej transformacji banku, o której mówił niedawno prezes Michał Gajewski. Zmiany zachodzące w sieci sprzedaży się widoczne już teraz. Dziś bank ma 598 placówek, czyli o 68 mniej niż rok wcześniej i o 171 mniej niż dwa lata temu.

 

Ze względu na obecnie obowiązujące przepisy dotyczące tzw. trwałego nośnika, nie obejdzie się bez kolejnej wysyłki regulaminów tradycyjną pocztą. Klienci dostaną listy, broszury, płytę CD z dokumentami, a na dodatek powiadomienie w skrzynce dostępnej w bankowości internetowej. Żaden klient już chyba nie będzie w stanie zarzucić, że nie dostał informacji. Na dodatek - w odróżnieniu od ubiegłorocznej wysyłki - tym razem zmiany będą rozpisane jasno i czytelnie. A jako bonus na płycie znajdzie się koncert fortepianowy utworów Fryderyka Chopina w wykonaniu Krzysztofa Książka. 


autor: Wojciech Boczoń



  • etykiety:

Bezpłatny newsletter PRNews.pl:

Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców!