Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Raporty PRNews.pl

Ludzie PR-u

Hydepark

Wojciech Boczoń

Michał Kisiel

Mateusz Gawin

Wiadomości

Bankowość

Aktualności

Kariera w finansach

Analizy

Firmy pożyczkowe

Ludzie

Marketing i PR

Inwestycje

Ubezpieczenia

Nieruchomości

Poradniki

SKOK-i

Nasz gość

Produkty finansowe

Zapisz się na newsletter:

Cyber Pomoc od Raiffeisena. Nowa polisa będzie chronić pieniądze i… waszą reputację internetową

2017-03-20, 14:52

We wczorajszym tekście informowałem o zmianach w nowym cenniku Raiffeisena. Wspomniałem tam o nowej polisie Cyber Pomoc. Dziś znane są już szczegóły. To ubezpieczenie, które ma chronić nie tylko wasze pieniądze, ale także reputację w sieci czy tożsamość internetową. 

 

Nowe ubezpieczenie oferowane jest od dziś osobom, które otworzą Wymarzone Konto Osobiste i wezmą do rachunku kartę Mastercard Debit. Przypomnę tylko, że od dziś karta ta kosztuje 6 zł miesięcznie i jest to opłata sztywna. Jeśli ktoś nie chce płacić za plastik może wybrać kartę Visa – jedna transakcja wystarczy, by nie ponosić opłaty za obsługę. W karcie Visa nie ma jednak ubezpieczenia Cyber Pomoc i wszystkich bankomatów w kraju bez prowizji.

 

YAY Foto

 

Ubezpieczenie Cyber Pomoc dokładane jest do karty Mastercard Debit bez dodatkowych opłat. Oferta została przygotowana we współpracy z firmą AXA Assistance. Ubezpieczenie obejmuje ochronę środków na koncie przed bezprawnym wykorzystaniem przez osobę trzecią za pomocą danych z karty lub Blika, zakupy internetowe (chargeback ale także dla Blika), ochronę reputacji właściciela konta w internecie, odzyskiwanie danych z dysków komputerowych i ochronę tożsamości w sieci. Zakres jest szeroki, ale oczywiście są też pewne ograniczenia wynikające z zapisów OWU.

 

Zanim omówię szczegóły, jedno wyjaśnienie: ubezpieczenie obejmuje Blika, ale bank nie jeszcze w ofercie takiej usługi. Pojawi się ona dopiero w wakacje o czym mogliście dowiedzieć się pierwsi z tekstu, który znajduje się tutaj.

 

Dodatkowa ochrona przed kradzieżą środków z konta

 

Ubezpieczenie dotyczące bezprawnego użycia środków przez osoby trzecie obejmuje przypadki kradzieży z konta, do których doszło przy wykorzystaniu danych z karty płatniczej lub Blika. Jeśli w ciągu 60 dni nie uda się ustalić osoby, która dokonała transakcji przy użyciu danych waszej karty, ubezpieczyciel wypłaci wam odszkodowanie. Przy czym bank zastrzega, że suma ubezpieczenia na każdą jedną ubezpieczoną kartę dla wszystkich zdarzeń w okresie 36 miesięcy wynosi 10.000 zł. Ubezpieczenie obejmuje też pomoc prawną, czyli pokrycie kosztów reprezentacji prawnej oraz dostęp do ogólnych informacji prawnych.

 

Cyber Pomoc dotycząca zakupów internetowych przypomina nieco rozszerzoną usługę charge back. Jeśli dokonacie zakupów w internecie i sprzedawca nie prześle wam towaru, prześle wadliwy lub niezgodny z przedmiotem zamówienia, możecie sięgnąć po tę polisę. Co ciekawe, dotyczy to nie tylko zakupów za pomocą karty ale także i Blika. 
Jeśli dzięki działaniom prawnym nie będzie możliwe w okresie 90 dni od dnia zgłoszenia odzyskanie środków, otrzymacie wypłatę z polisy. Kwota odszkodowania będzie odpowiadać faktycznie opłaconej przez was cenie towaru oraz kosztom transportu maksymalnie do wysokości sumy ubezpieczenia. W tym przypadku jest to do 10.000 zł dla wszystkich zdarzeń tego typu w ciągu 36 miesięcy.

 

Kolejną pozycją, którą obejmuje polisa jest odzyskiwanie skasowanych plików. Mówiąc w skrócie – jeśli stracicie dane zapisane na dysku, możecie zgłosić to na infolinii ubezpieczyciela. Specjaliści spróbują odzyskać te informacje z waszego dysku. Tu suma ubezpieczenia wynosi 3.000 zł i obejmuje dojazd specjalisty IT do domu i jego robociznę (lub transport do serwisu, robociznę i transport powrotny).

 

„Policja? Proszę przyjechać na Facebooka!”

 

Kolejne pozycje są już znacznie bardziej nietypowe. Posiadając ubezpieczenie Cyber Pomoc możecie poprosić o wsparcie w przypadku naruszeniu dobrego imienia w internecie. Specjalista IT usunie lub zatrzyma dostęp do negatywnych lub bezprawnie udostępnionych informacji o ubezpieczonym w sieci. Ponadto zostaną podjęte kroki prawne mające na celu ochronę waszych interesów w stosunku do osoby, która opublikowała informacje naruszające wasze dobre imię oraz do wydawcy i właściciela hostingu, który na swojej stronie opublikował te informacje.

 

Czego nie obejmuje ubezpieczenie? Ubezpieczyciel nie ponosi odpowiedzialności w przypadku sporów dotyczących naruszenia reputacji on-line w innych mediach niż: blog, forum dyskusyjne, sieć społecznościowa lub strona internetowa. Nie obejmuje też naruszenia reputacji za pośrednictwem mediów informacyjnych takich jak: gazeta internetowa, telewizja internetowa i radio  radio internetowe.

 

Krótko mówiąc: jeśli ktoś obrazi was na Facebooku, możecie poprosić o pomoc. Jeśli wasze dobre imię naruszą media – już nie.  Pomoc prawna zapewnia pokrycie kosztów reprezentacji prawnej oraz dostęp do ogólnych informacji prawnych do sumy 10.000 zł.

 

 

Pamiętajcie o wyłączeniach i czytajcie SWU

 

Ostatnią pozycją jest ochrona tożsamości w internecie. Z tej opcji możecie skorzystać, jeśli zorientujecie się, że ktoś używa waszych danych na przykład do wyłudzania pieniędzy. W tym przypadku specjalista udzieli wam porad co robić w konkretnym przypadku. Pomoc prawna zapewnia pokrycie kosztów reprezentacji prawnej oraz dostęp do ogólnych informacji prawnych. Maksymalna suma ubezpieczenia w tej kategorii to 10.000 zł

 

Tak to wygląda w teorii. Ja tradycyjnie radzę wam przeczytać jeszcze Szczególne Warunki Ubezpieczenia. To dokument, który dokładnie precyzuje kiedy można ubiegać się o odszkodowanie, a w jakich sytuacjach ono się nie należy. Takie polisy wykluczają na przykład celowe działanie mające na celu powstanie szkody czy rażące niedbalstwo ubezpieczonego.

 

Napisz do mnie: w.boczon@bankier.pl


autor: Wojciech Boczoń



  • etykiety:

Bezpłatny newsletter PRNews.pl:

Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców!