Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Raporty PRNews.pl

Ludzie PR-u

Hydepark

Wojciech Boczoń

Michał Kisiel

Mateusz Gawin

Wiadomości

Bankowość

Aktualności

Kariera w finansach

Analizy

Firmy pożyczkowe

Ludzie

Marketing i PR

Inwestycje

Ubezpieczenia

Nieruchomości

Poradniki

SKOK-i

Nasz gość

Produkty finansowe

Zapisz się na newsletter:

Kolejny bank wprowadza obsługę kont przez Twittera

2015-01-23, 07:55

ICICI Bank, największy prywatny bank w Indiach, wprowadził możliwość korzystania z usług bankowych za pośrednictwem konta na Twitterze. Jest to kolejny przypadek w tym kraju, kiedy bank wykorzystuje popularność portali społecznościowych w celu uatrakcyjnienia swojej oferty.

 

W zeszłym tygodniu inny indyjski bank wprowadził konta oszczędnościowe, do których użytkownicy logują się używając swoich kont na Twitterze lub Facebooku.



 

Nowa usługa ICICIBankPay umożliwia klientom transfery gotówki do każdej osoby, która ma konto na Twitterze. Co najważniejsze, nie musi ona mieć konta w tym samym banku. Ponadto usługa zapewnia wykonywanie dość standardowych zadań, jak np. wgląd w swój rachunek bankowy, sprawdzenie ostatnich trzech transakcji albo doładowanie swojego telefonu.

Jak to działa?

W celu skorzystania z usługi użytkownik, chcący nadać przelew, musi zarejestrować swój numer telefonu poprzez kontakt z oficjalnym kontem ICICI Banku na Twitterze. Otrzyma on SMSa z kodem potwierdzającym, który następnie musi wprowadzić na stronie internetowej na którą zostanie przekierowany. Po rejestracji wystarczy za pośrednictwem Twittera wysłać do banku krótką wiadomość z nazwiskiem odbiorcy i kwotą do przelewu.

Mieszkańcy Indii do połączenia z internetem wykorzystują smartfony w ponad 80% przypadków.


Sektor bankowy inwestuje więc w bankowość mobilną, widząc w niej atrakcyjną lukę do zapełnienia.

Rozwiązanie wprowadzone przez ICICI Bank jest pierwszym takim w Indiach, ale drugim na świecie. W zeszłym roku taką samą usługę wprowadził francuski Groupe BPCE.


autor: Filip Ficner



Bezpłatny newsletter PRNews.pl:

Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców!