Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Raporty PRNews.pl

Ludzie PR-u

Hydepark

Wojciech Boczoń

Michał Kisiel

Mateusz Gawin

Wiadomości

Bankowość

Aktualności

Kariera w finansach

Analizy

Firmy pożyczkowe

Ludzie

Marketing i PR

Inwestycje

Ubezpieczenia

Nieruchomości

Poradniki

SKOK-i

Nasz gość

Produkty finansowe

Zapisz się na newsletter:

Konto Wyższej Jakości w Aliorze. Brak opłat za wszystkie operacje przez 5 lat

2014-05-26, 07:01

Odważny ruch ze strony Alior Banku. Tabela opłat i prowizji nowego Konta Wyższej Jakości zawiera same zera. Co więcej bank gwarantuje niezmienność warunków przez co najmniej 5 lat. To pierwsza tego typu oferta na rynku i zarazem niezły orzech do zgryzienia dla konkurencji.


Alior Bank wprowadził do oferty nowy rachunek - Konto Wyższej Jakości. Cechą charakterystyczną konta jest brak opłat za wszystkie operacje. W tabeli opłat i prowizji przy każdej pozycji widnieje "0 zł". Bank obiecuje, że utrzyma takie warunki przez co najmniej 5 lat. Oczywiście jest warunek - klient musi korzystać z konta aktywnie. Zgodnie z nowym cennikiem, owa aktywność oznacza comiesięczne wpływy na rachunek w wysokości 2500 zł lub transakcje kartowe na kwotę 700 zł. W innym wypadku opłata za konto wyniesie 12 zł. Co ważne owe 2500 zł nie musi być wpływem z tytułu pensji, renty czy emerytury. Wystarczy zwykły przelew z innego banku lub z konta firmowego w ramach Aliora.

 

 

 

Obiektywnie rzecz biorąc nie są to wygórowane warunki w zamian za tak duży zestaw bezpłatnych usług oraz gwarancję niezmienności cen przez 5 lat. Nie pamiętam, by do tej pory którykolwiek bank zdecydował się na tak daleko idącą obietnicę. Co klient dostaje za darmo? Między innymi:

  • przelewy w internecie (w tym ekspresowe), w placówkach, czy przez telefon
  • zlecenia stałe, polecenia zapłaty
  • przelewy europejskie (w tym pilne i ekspresowe)
  • bezpłatne wpłaty i wypłaty w placówkach
  • bezpłatne karty debetowe (NFC, naklejki i standardowe)
  • bezpłatne wypłaty kartą w bankomatach w kraju, za granicą, w oddziałach

i wiele innych pozycji. Tabela opłat i prowizji nowego konta znajduje się TUTAJ.

 

Zobacz też: Alior obcina moneyback w Koncie Rozsądnym

 

Gdyby nie obietnica gwarancji cen, być może same zera nie robiłyby takiego wrażenia. Alior Bank już kilka razy pokazał, że potrafi hojnie dotować klientów, ale niestety często krótkoterminowo. Zresztą taki model przyjął już w momencie debiutu, kiedy najpierw zaoferował wręcz dumpingowe ceny, by po roku wprowadzić podwyżki. Historia powtórzyła się przy Koncie Rozsądnym, które zaledwie przez rok nagradzało aż 5 proc. moneybackiem zakupy spożywcze, oraz przy ofercie bezpłatnych rachunków w oddziałach. Nie mówiąc już o Alior Syncu, który spektakularnie wszedł na rynek z wysokim moneybackiem za zakupy internetowe, by potem systematycznie ograniczać bonus.

 

Zobacz też: W tych bankach warto płacić kartą. Przegląd programów moneyback

 

Oczywiście gdy skrupulatnie przestudiujemy TOiP znajdziemy kilka pozycji, gdzie pojawiają się prowizje. Tak jest na przykład w sekcji z opłatami za czynności upominawcze i windykacyjne. Prowizja pojawia się też jeśli klient skorzysta z limitu kredytowego. I to nie mała, bo aż 1,8 proc. wartości limitu, nie mniej niż 75 zł. I w zasadzie jeśli klient zdecyduje się na tę usługę, to będzie musiał co rok płacić co najmniej 75 zł. Niemniej jednak, dla klientów, którzy są w stanie zapewnić wpływy na poziomie 2500 zł (wystarczy przelew) lub wykonać obroty kartą na 700 zł, Konto Wyższej Jakości może być jedną z najciekawszych ofert na rynku.

 

 

 

Do tej beczki miodu muszę dołożyć łyżkę dziegciu. Bank postanowił dobrze zabezpieczyć się przed migracją klientów z innych pakietów na Konto Wyższej jakości. Posiadacz innego rachunku za zmianę taryfy na KWJ zapłaci aż 100 zł co jest jedną z najwyższych tego typu opłat na rynku (o ile nie najwyższą). Dla porównania PKO BP stosuje opłatę "antymigracyjną" w wysokości 50 zł.

 

Zobacz też: Z życia klienta banku: "Jest Pan z nami zbyt długo, by dostać nowe (lepsze) konto"

 

Nowa oferta Aliora zbiega się w czasie z wprowadzeniem przez mBank nowego ROR-u: eKonta mobilnego. Także i w tym przypadku jest to oferta warta uwagi, bo ROR jest bezwarunkowo darmowy, a dodatkowo oprocentowanie salda do 3 tys. zł wynosi 4 proc. Jest to jednak propozycja tylko dla nowych klientów, a obecni nie mają żadnej możliwości skorzystania z preferencyjnych warunków.

 

Wojciech Boczoń

w.boczon@bankier.pl

Chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych wpisach? Obserwuj mnie na Twitterze.


autor: Wojciech Boczoń



wymuszona odpowiedź na konto 360 w Millennium. Tylko warunki sporo wyższe. A w 5 lat gwarancji utrzymania warunków.... to w przypadku Aliora nie wierzę.
Yeti - Maj 26, 2014, 08:23
#1
Szczerze to ja chętnie skorzystałbym. Szczególnie ze względu na to co jest w pakiecie.
Zniechęca mnie jednak poziom wiedzy "bankierów" - bo tak się tam chyba nazywają sprzedawcy.
A na rozwiązanie reklamacji czekałem 11 miesięcy !
mileron - Maj 26, 2014, 08:42
#2
Alior już tyle razy wycofał się ze słowa danego klientom, że gwarancję, o której jest tutaj mowa należy raczej traktować w kategorii kiepskiego żartu.
bee - Maj 26, 2014, 08:45
#3
No to spoko, przekształcę sobie swoje dotychczasowe konto na to cudo.
Maciek - Maj 26, 2014, 09:57
#4
Szanowni Państwo z redakcji,
koniecznie sprawdźcie i odnieście się nie tylko do niezmienności cennika, ale też do niezmienności warunków stosowania tego cennika. Cóż z tego, że są "zera", skoro za chwilę okaże się, że to już nie chodzi o wpływ 2.500 zł, lecz 10.000 i że kartą to nie 700 zł, ale 2.000 zł. No i zera zrobi się 12 zł. Itd.
bankier - Maj 26, 2014, 10:10
#5
Jak Alior wchodził na rynek, to obiecywali, że podstawowe konto będzie zawsze darmowe. Po 1,5 roku wprowadzili opłatę za nie... także też nie wierzę w słowność tego banku.... i prywatnie trzymam się od nich z daleka.
Andy - Maj 26, 2014, 10:41
#6
ja bym jeszcze zapytał przedstawicieli Aliora: "A co jeśli jednak wprowadzicie opłaty?" - w sensie: czy jest jakikolwiek bat jeśli złamią obietnice (np. rekompensata dla oszukanych klientów)?
lol3 - Maj 26, 2014, 11:17
#7
to byłby wizerunkowy strzał w kolano, a media by ich zajeździły
@lol3 - Maj 26, 2014, 11:19
#8
inflacja 2% RSO 25% tak nas banki robią w bambuko...
gus - Maj 26, 2014, 11:48
#9
No dobrze, gwarancja - piękne słowo. Ale jak już złapią odpowiednią ilość frajerów (zwanych klientami) to po prostu powiedzą, że mają w dupie gwarancję i zmienią tabelę opłat szybciej niż frajerzy doliczą do dwóch.
Ultrakatolik - Maj 26, 2014, 13:06
#10
tym samym Alior wyszedł z najlepszym kontem na rynku, co tylko pomogło mi podjąć decyzję o wyborze ROR:)
cob - Maj 26, 2014, 18:04
#11
@lol3
złamanie danej obietnicy byłoby wizerunkowym strzałem w stopę. Po prostu wystarczającym batem jest groźba zapłacenia 12 zł w miesiącu, w którym nie spełnimy jednego z warunków tj. wpływu 2500 zł lub płatności kartą na kwotę 700 zł. Ten drugi warunek jest ciężki do spełnienia dla posiadaczy karty kredytowej.
Paweł Nyczaj - Maj 26, 2014, 18:20
#12
@Paweł Nyczaj
no dobra, ale co mnie jako klienta (który wybrał ten bank a nie inny) obchodzi jego wizerunek? Alior już sobie zepsuł raz wizerunek wprowadzając kiedyś po cichu do bezpłatnego super-konta opłatę, bodajże 8zł. No i co? Znowu będzie miał nowych chętnych, a wkurzonych klientów nikt wtedy nie słuchał. A np. sytuacja z innym bankiem, który przegrał sprawę w sądzie ze względu na kantowanie klientów przy przeliczaniu rat kredytów walutowych? Ucierpiał wizerunek? Ucierpiał. A gdyby nie wygrali w sądzie to co by im z tego było, że ucierpiał wizerunek banku? NIC.
To jest tak samo jak ostatnio miałem sytuację z operatorem telefonii: skończyła się umowa na czas określony i zamieniła na czas nieokreślony. Szczegół tylko taki, że na początku mi włączyli jakąś zbędną usługę, która była darmowa, ale tylko na czas określony. Normalnie kosztuje 20 zł. No i co mi z tego, że miałem o nich złe zdanie (zawsze 2 miesiące przed końcem umowy dzwonili z ofertą przedłużenia, a tu cisza). Gdyby nie ich dobra wola (bo w końcu ze względu na długą współpracę odpuścili sobie te dwie dychy) to 20 zł nie moje.
Dlatego pytam: jaka dla mnie jako klienta jest przewidziana rekompensata za sytuację, w której bank łamie przyrzeczenie? I niech to wpiszą w umowę o rachunek bankowy - wtedy uwierzę.
lol3 - Maj 26, 2014, 20:30
#13
Nie przesadzajmy z tym wizerunkowym strzałem w stopę. mBank jak został założony, to ogłosił, że przelewy w nim będą NA ZAWSZE darmowe i po paru latach wprowadzili opłatę 50 groszy. Było parę dni zamieszania, klienci pouciekali z banku,a teraz nikt już o tym nie pamięta :-)
Yeti - Maj 27, 2014, 08:01
#14
@Yeti zamieszanie było wtedy na skalę mega, jak na ówczesny internet bez fejsa, twittera itp. Zaczęło się od przecieku na grupie pl.biznes.banki. Dobrze pamiętam ówczesne poruszenie.
Paweł Nyczaj - Maj 27, 2014, 14:16
#15
darmowość tak wielu usług powyżej 5 lat daje wartość dodaną dla klienta, jakiej jeszcze nikt nie widział. dzięki temu alior ma u mnie dużego plusa i oby tak dalej
stafi - Maj 27, 2014, 17:06
#16
stafi - przeniosłeś się z Getin do nowej roboty?

Wartość dodaną jakiej świat nie widział? DODANEGO to tu dla mnie nic nie widzę. Mam kilka kont w różnych bankach i w żadnym nie dopłacam ani złotówki. I spełniają wszystkie moje potrzeby... No świat nie widział panie dzieju...
MC - Maj 28, 2014, 14:03
#17
„Konto Wyższej Jakości” ma wszystko czego trzeba i co najważniejsze jest całkowicie za O zł w stałej ofercie, a nie w promocji jak w innych bankach
ronaldo - Maj 28, 2014, 17:07
#18
...ale lepiej porównać przed podpisaniem bo może się okazać że może być lepiej. Zastanów się czego potrzebujesz a co jest zbędne, wybierz najlepsze dla Ciebie http://www.[spam].pl
doradca - Maj 29, 2014, 22:37
#19
„konto wyższej jakości” i nie ma wątpliwości kto tu jest najlepszy;)
alf - Maj 30, 2014, 16:13
#20

Bezpłatny newsletter PRNews.pl:

Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do ponad 37 tys. odbiorców!