Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Raporty PRNews.pl

Ludzie PR-u

Hydepark

Wojciech Boczoń

Michał Kisiel

Mateusz Gawin

Wiadomości

Bankowość

Aktualności

Kariera w finansach

Analizy

Firmy pożyczkowe

Ludzie

Marketing i PR

Inwestycje

Ubezpieczenia

Nieruchomości

Poradniki

SKOK-i

Nasz gość

Produkty finansowe

Zapisz się na newsletter:

Lloyds testuje logowanie do bankowości internetowej za pomocą funkcji Windows Hello

2017-04-19, 09:28

Windows Hello to opracowana przez Microsoft technologia biometrycznego logowania się do komputera. Wykorzystywane są do tego odciski palców lub biometria twarzy. Brytyjski Lloyds bank chce zastosować tę technologię do uwierzytelniania klientów bankowości elektronicznej.

 

Windows Hello dostępny jest na razie na wybranych urządzeniach wyposażonych w system Windows 10. Mogą z niego korzystać m.in. użytkownicy linii komputerów Surface Pro 4 czy niektórych telefonów. Opcja skanowania twarzy zastępuje im wpisywanie haseł w trakcie logowania do systemu Windows 10. Kamery wykorzystują podczerwień dzięki czemu twarz może być rozpoznawana w różnych warunkach oświetleniowych. Sam korzystam z tej funkcji w swoim komputerze  i muszę przyznać, że działa bez zarzutu.

 

Microsoft

 

Technologię Windows Hello chce wykorzystać do uwierzytelniania klientów brytyjski bank Lloyds. Posiadacze komputerów wyposażonych w system Windows 10 będą mogli zalogować się do swojej bankowości internetowej za pomocą odcisku palca lub skanu twarzy. Pilotaż rozpocznie się w drugiej połowie roku. Opcja będzie dostępna dla chętnych – klienci nadal będą mogli korzystać z klasycznych haseł.

 

Przedstawiciele banku i firmy Micosoft zapewniają, że takie rozwiązanie jest bezpieczne. System jest tak opracowany, że nie da się oszukać kamery podstawiając na przykład zdjęcia właściciela maszyny. Ich zdaniem łatwiej jest „podsłuchać” klasyczne hasło lub pozyskać je za pomocą technik phishingowych.

 

 

W ubiegłym roku biometrię twarzy wykorzystała też firma Mastercard do autoryzacji przelewów. System Identity Check Mobile rozpoznaje twarz lub odcisk palca i na tej podstawie przeprowadza weryfikację tożsamości użytkownika. Po wybraniu odpowiedniej opcji w sklepie internetowym klient jest proszony o potwierdzenie płatności w telefonie komórkowym. Może zapłacić poprzez zrobienie sobie selfie, czyli zdjęcia twarzy.  Podczas dokonywania skanu twarzy, jest proszony o mrugnięcie oczami. To zabezpieczenie na wypadek próby autoryzacji płatności przy wykorzystaniu zwykłego, wydrukowanego zdjęcia.

 

Napisz do mnie: w.boczon@bankier.pl


autor: Wojciech Boczoń



Bezpłatny newsletter PRNews.pl:

Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców!