Od jutra Profil Zaufany także w bankowości internetowej Millennium

Bank Millennium jest trzecią instytucją finansową, która pozwoli klientom utworzyć Profil Zaufany online. Wcześniej usługa została udostępniona przez PKO Bank Polski i ING Bank Śląski. Profil Zaufany pozwala załatwiać sprawy urzędowe m.in. w ePUAP-ie, PUE ZUS czy CEIDG.

 

Profil Zaufany jest darmowym podpisem elektronicznym, który pozwala na załatwianie spraw urzędowych w elektronicznych serwisach urzędów. Klientom Millennium usługa zostanie udostępniona w czwartek. Odpowiedni link pojawi się w zakładce Moje Finanse w sekcji Mille Urząd obok wniosków o 500 plus i bramki do PUE ZUS. Podczas zakładania Profilu Zaufanego trzeba będzie wyrazić odpowiednie zgody, podać numer telefonu i adres e-mail. Na koniec pozostanie zatwierdzenie dyspozycji hasłem SMS.

 

W zakładce Mille Urząd pojawi się nowa opcja

 

Za pomocą Profilu Zaufanego można m.in.:

- zarejestrować działalność gospodarczą,

- składać w urzędach deklaracje, wnioski i podpisywać dokumenty online,

- zgłosić utratę lub zniszczenie dowodu osobistego,

- uzyskać odpisy aktów stanu cywilnego (małżeństwa, urodzenia, zgonu),

- wystąpić o Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego,

- wnioskować o wydanie nowego prawa jazdy,

oraz skorzystać z wielu innych usług udostępnianych przez e-urzędy.

 

Profil Zaufany jest ważny 3 lata. Każda osoba może posiadać wyłącznie jeden aktywny Profil Zaufany, co w praktyce oznacza, że można go powiązać z serwisem bankowości internetowej tylko jednego banku.

 

Możliwość zakładania Profilu Zaufanego w systemach bankowości internetowej to kolejny etap współpracy banków z administracja publiczną. Wcześniej banki umożliwiły w ten sposób składanie wniosków o świadczenie 500 plus a także logowanie za pomocą tzw. credentali bankowych do PUE ZUS czy ePUAP.