Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Raporty PRNews.pl

Ludzie PR-u

Hydepark

Wojciech Boczoń

Michał Kisiel

Mateusz Gawin

Wiadomości

Bankowość

Aktualności

Kariera w finansach

Analizy

Firmy pożyczkowe

Ludzie

Marketing i PR

Inwestycje

Ubezpieczenia

Nieruchomości

Poradniki

SKOK-i

Nasz gość

Produkty finansowe

Zapisz się na newsletter:

PKO BP rozpoczął testy automatów do samoobsługi. Mają odciążyć kasjerów w placówkach

2017-07-10, 08:14

Na początek zainstalowano cztery takie urządzenia – dwa w Warszawie i dwa w Jeleniej Górze. Testy będą trwały pół roku. Zadaniem stanowisk samoobsługowych jest odciążenie pracowników z podstawowej obsługi kasowej i polepszenie komfortu klientów.

 

Stanowisko samoobsługowe wygląda jak bankomat z ekranem dotykowym i niewielkim blatem. Klient identyfikowany jest za pomocą karty debetowej. W ramach pilotażu pierwsze urządzenia zostały zainstalowane w dwóch oddziałach w Warszawie – przy ulicy Puławskiej 15 w centrali banku oraz w placówce mieszczącej się przy Alei Jana Pawła II 25. Dwie maszyny trafiły do Jeleniej Góry przy ulicy Różyckiego 6. Urządzenia wyprodukowała firma NCR. Pod koniec roku bank zainstaluje jeszcze dwie maszyny produkcji Diebold Nixdorf.

 

 

Na początek klienci będą mogli dokonać wpłaty gotówkowej na konto własne, wypłaty gotówki, wykonać przelew między własnymi rachunkami lub na dowolne konto, założyć lokatę oraz sprawdzić lub wydrukować saldo. Później bank dołoży kolejną pulę opcji - będzie można uzyskać pożyczkę gotówkową, dokonywać wpłat gotówkowych na obce konta, zrealizować przelew do urzędu skarbowego lub ZUS-u oraz założyć rachunek oszczędnościowy. Lista dostępnych transakcji ma być z biegiem czasu rozszerzana.

 

 

Jeśli pilotaż zostanie zrealizowany z sukcesem, stanowiska samoobsługowe wejdą do standardowej oferty i powiększą sieć samoobsługowych urządzeń PKO BP. Czy instalacja urządzeń samoobsługowych będzie się wiązała z redukcją zatrudnienia w oddziałach?

 

- Instalacja stanowisk samoobsługowych nie ma na celu redukcji załogi – mówi Zbigniew Jancewicz. – Pracownicy w ramach uwolnionego czasu będą mogli skupić się na prezentacji oferty i analizie potrzeb naszych klientów, aby zaproponować im najlepsze rozwiązanie. Jednocześnie stanowiska samoobsługowe mają na celu zmniejszenie czasu oczekiwania na realizacje prostych zleceń. To nasza odpowiedź na zmieniające się oczekiwania klientów w ramach sprawności obsługi jednocześnie uwzględniająca trend rynkowy idący w kierunku cyfryzacji, automatyzacji i testowania nowych technologii – dodaje.

 

Więcej na ten temat na stronach Bankier.pl


autor: Wojciech Boczoń



Bezpłatny newsletter PRNews.pl:

Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców!