Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Raporty PRNews.pl

Ludzie PR-u

Hydepark

Wojciech Boczoń

Michał Kisiel

Mateusz Gawin

Wiadomości

Bankowość

Aktualności

Kariera w finansach

Analizy

Firmy pożyczkowe

Ludzie

Marketing i PR

Inwestycje

Ubezpieczenia

Nieruchomości

Poradniki

SKOK-i

Nasz gość

Produkty finansowe

Zapisz się na newsletter:

Tomasz Dośpiał: Klienci kantoru walutowego Alior Banku dostaną nową aplikację

2017-02-14, 08:22

W tym roku priorytetem dla nas będzie oddanie klientom kantoru walutowego całkowicie nowej aplikacji mobilnej. Wykorzystamy wszystkie najnowsze rozwiązania stosowane obecnie w aplikacji mobilnych, a także zaproponujemy nowe funkcjonalności, niedostępne dotąd na rynku – mówi w rozmowie z PRNews.pl Tomasz Dośpiał, Dyrektor Działu Walutowych Platform Transakcyjnych Alior Banku.

 

Wojciech Boczoń, PRNews.pl:  Jakie są kluczowe wyzwania dla kantoru walutowego Alior Banku w 2017 roku?

 

Tomasz Dośpiał, Dyrektor Działu Walutowych Platform Transakcyjnych:  Dostrzegamy rosnące znaczenie kanałów cyfrowych w kontaktach klientów z bankiem. Klienci chcą mieć dostęp do wszystkich funkcjonalności bankowych z poziomu smartfonu. W tym roku priorytetem dla nas będzie oddanie klientom kantoru walutowego całkowicie nowej aplikacji mobilnej. Zmienimy całkowicie sposób aktywacji  programu - po pobraniu aplikacji ze sklepu, klient będzie mógł z niej skorzystać praktycznie od razu. Program zostanie stworzony w całości według konceptu all in one. Wykorzystamy wszystkie najnowsze rozwiązania stosowane obecnie w aplikacjach mobilnych,  a także zaproponujemy nowe funkcjonalności, niedostępne dotąd na rynku. Obecnie jest jeszcze zbyt wcześnie, aby mówić o szczegółach.

 

Jaki był miniony rok dla kantoru?


Udało nam się pobić kilka rekordów. Pod względem obrotów najlepszy okazał się listopad 2016 r. Klienci wymienili wówczas waluty o łącznej wartości 1,5 mld zł, odnotowaliśmy także najwięcej dziennych transakcji. 14 listopada transakcje wykonało ponad 8 tys. naszych klientów. W całym 2016 roku, dzięki konkurencyjnym kursom nasi klienci zaoszczędzili łącznie ponad 450 milionów zł.

 

Od uruchomienia kantoru w 2012 r. wolumen wymiany walut wyniósł 34 mld zł, a w samym 2016 roku osiągnęliśmy obroty w wysokości 13 mld zł. W 2016 r. klienci kantoru walutowego dokonali ponad 2 mln transakcji, a ich średnia wartość wyniosła ponad 7,2 tys. zł. W 2016 r. liczba użytkowników kantoru przekroczyła 220 tys. Jako ciekawostkę mogę dodać, że w najbardziej gorących momentach obsługiwaliśmy nawet 12 transakcji na sekundę. Mamy nadzieję, że w tym rok uda nam się osiągnąć jeszcze lepsze rezultaty.

 

Czy prowadzicie jakieś specjalne działania lub akcje promocyjne, by zachęcić klientów do korzystania z kantoru?

 

Jest to przede wszystkim wynik dobrych warunków oraz wygody, którą oferuje klientom. Jednak staramy się przyciągać ich również przez inne działania, takie jak konkursy. Obecnie także zachęcamy klientów do wzięcia udziału w takiej akcji, bo to nic trudnego. Wystarczy zarejestrować się bezpłatnie na stronie kantor.aliorbank.pl, a następnie zamówić i aktywować dowolną kartę walutową wydawaną do rachunków w euro, dolarach czy funtach.

 

Później należy dokonać przewalutowania w kantorze Alior Banku na kwotę minimum 30 euro, dolarów czy funtów, a na koniec wykonać co najmniej jedną transakcję internetową z użyciem karty walutowej. W konkursie zostanie nagrodzonych 60 uczestników, którzy wykonają kartą walutową największą liczbę internetowych transakcji. Każdy ze zwycięzców otrzyma nagrodę w wysokości 50 zł. Konkurs trwa tylko do końca lutego 2017 r. 

 

Dodatkowo klienci kantoru mogą wziąć udział w konkursie popularyzującym używanie Android Pay – tu nagrodami są smartfony i karty podarunkowe Google Play.  O wszystkich naszych działaniach komunikujemy także poprzez nasz profil na Facebooku.

 

Kartę walutową można podpiąć do aplikacji Android Pay. Takie rozwiązanie może być użyteczne podczas ferii zimowych za granicą? Zapłacimy tam zbliżeniowo?

 

Tak, kantor walutowy to dobre rozwiązanie dla tych, którzy planują białe szaleństwo za granicą. W listopadzie ubiegłego roku. Alior Bank udostępnił usługę Android Pay, umożliwiającą dokonywanie płatności zbliżeniowych za pomocą telefonu i bez konieczności okazywania karty. Kantor walutowy umożliwia powiązanie z Android Pay kart walutowych w euro, dolarach i funtach.

 

Dzięki temu można za pomocą smartfonów dokonywać płatności zbliżeniowych w ponad 6 milionach punktów na całym świecie. Wystarczy, że terminal w sklepie, hotelu, na stacji benzynowej czy w restauracji ma technologię zbliżeniową. Nie ma znaczenia, czy Android Pay już oficjalnie wszedł do tego kraju. Ważne tylko, aby przed transakcją dokonać zakupu waluty w kantorze online. Można to zrobić za pomocą aplikacji mobilnej kantoru walutowego.

 

Przydatną usługą mogą być też  bezpłatne zagraniczne przelewy walutowe. Środki zakupione w kantorze walutowym (12 walut, w tym krajów do których Polacy najchętniej wyjeżdżają na ferie zimowe) można wysłać bez opłat z datą dostarczenia nawet tego samego dnia roboczego. W innych bankach obsługujących transakcje walutowe, tego typu usługi kosztują od kilku do kilkudziesięciu złotych.

 

Dziękuję za rozmowę.

 


autor: Wojciech Boczoń



  • etykiety:

Bezpłatny newsletter PRNews.pl:

Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców!