Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Raporty PRNews.pl

Ludzie PR-u

Hydepark

Wojciech Boczoń

Michał Kisiel

Mateusz Gawin

Wiadomości

Bankowość

Aktualności

Kariera w finansach

Analizy

Firmy pożyczkowe

Ludzie

Marketing i PR

Inwestycje

Ubezpieczenia

Nieruchomości

Poradniki

SKOK-i

Nasz gość

Produkty finansowe

Zapisz się na newsletter:

Zapłać twarzą, czyli "Selfie Pay"

2016-02-25, 10:12

Czy już wkrótce zakupy internetowe będziemy mogli autoryzować za pomocą zdjęcia twarzy, czyli tzw. „selfie”? Taką wizję płatności zaprezentowała firma MasterCard podczas Mobile World Congress w Barcelonie. Pierwsze pilotaże "Selfie Pay" zakończyły się pozytywnie.


Testy „Selfie Pay” prowadzone były w Holandii wspólnie z klientami ABN Amro i w Stanach Zjednoczonych wśród klientów First Tech Federal Credit Union. Do płatności z wykorzystaniem zdjęcia twarzy, czyli tzw. selfie, potrzebna jest specjalna aplikacja MasterCard Identity Check instalowana na telefonie komórkowym.

 

Pod dokonaniu zakupów w sklepie internetowym, klient standardowo uzupełnia formatkę z danymi karty. Jednak zamiast autoryzować transakcję dodatkowym smsem (jak w przypadku 3D Secure), zostaje przekierowany do aplikacji w telefonie. Aplikacja skanuje i rozpoznaje twarz użytkownika. Jeśli „dane” się zgadzają, następuje pozytywne zakończenie procesu płatności. Co ciekawe, podczas dokonywania skanu twarzy, klient proszony jest o mrugnięcie oczami. To zabezpieczenie na wypadek próby autoryzacji  płatności przy wykorzystaniu zwykłego, wydrukowanego zdjęcia.

 

 

Osoby biorące udział w pilotażu „Selfie Pay” w USA pozytywnie oceniają proces płatności. 88 proc. uznało, że jest to proste w użyciu rozwiązanie, 86 proc. że jest nawet prostsze niż autoryzacja za pomocą PIN, a 90 proc. przyznało, że mogliby płacić taką metodą na co dzień, obok innych metod płatności.

 

Z przeprowadzonych przez firmę Mastercard badań wynika, że połowa ankietowanych chciałaby autoryzować transakcję w bardziej wygodny sposób niż poprzez tradycyjne hasło, jednocześnie zachowując przy tym standardy bezpieczeństwa. 53 proc. kupujących zapomina swojego hasła do autoryzacji transakcji co najmniej raz w tygodniu, tracąc na tym ponad 10 minut. W konsekwencji ponad 1/3 kupujących on-line porzuca myśl o zakupie.

 

Obok płatności biometrycznych, takich jak „Selfie pay” czy odcisk palca, Mastercard testuje też rozwiązania autoryzacji płatności za pomocą rozpoznania strun głosowych i skanowania tęczówki oka.

 


autor: Wojciech Boczoń



  • etykiety:
ciekawe czy da się zapłacić będąc na ciężkim kacu :)
czekam na wariacje rozwiązania typu "AssPay"
gogo - Luty 26, 2016, 14:04
#1

Bezpłatny newsletter PRNews.pl:

Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do ponad 37 tys. odbiorców!