Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Raporty PRNews.pl

Ludzie PR-u

Hydepark

Wojciech Boczoń

Michał Kisiel

Mateusz Gawin

Wiadomości

Bankowość

Aktualności

Kariera w finansach

Analizy

Firmy pożyczkowe

Ludzie

Marketing i PR

Inwestycje

Ubezpieczenia

Nieruchomości

Poradniki

SKOK-i

Nasz gość

Produkty finansowe

Zapisz się na newsletter:

Matt Komorowski szefem PayPala na Europę Środkowo-Wschodnią

2016-09-13, 12:27

W związku ze stałym wzrostem w regionie oraz rozwojem segmentu płatności internetowych na rynkach europejskich, PayPal powierzył Mattowi Komorowskiemu obowiązki szefa zespołu na Europę Środkowo-Wschodnią (CEE). Na nowym stanowisku Matt odpowiada za wprowadzanie innowacji płatniczych wychodzących naprzeciw zmieniającym się zwyczajom zakupowym konsumentów. Będzie się również skupiać na rozwoju technologii płatniczych w celu wspierania firm z regionu CEE w ekspansji na rynkach krajowych, jak i międzynarodowych.


W ubiegłym roku ponad połowa mieszkańców Europy Środkowo-Wschodniej skorzystała z Internetu co najmniej raz w miesiącu. Według badań przeprowadzonych przez firmę eMarketer, do 2019 roku region ten ma notować szybki wzrost gospodarczy, a udział mieszkańców Europy Środkowo-Wschodniej surfujących w Internecie wzrośnie w tym czasie z 54,2% do 65,2%1.

 

Nowe perspektywy dla e-konsumentów będą miały również znaczenie dla całej branży e-commerce oraz sektora płatności internetowych. W związku z umacniającą się pozycją w Europie Środkowo-Wschodniej, PayPal powierzył Mattowi Komorowskiemu, wcześniej zajmującemu stanowisko Szefa Sprzedaży PayPal CEE, obowiązki nowego Dyrektora Zarządzającego regionu.

 

"W ostatnich latach obserwujemy coraz większe zainteresowanie lokalnych i międzynarodowych inwestorów regionem Europy Środkowo-Wschodniej. Taka sytuacja stwarza wspaniałe warunki dla e-konsumentów. To grupa klientów, dla której "płatności w biegu" - przy pomocy zaledwie jednego kliknięcia - są czymś naturalnym. Ludzie lubią, gdy płatności są "niewidzialne", zachodzą w tle. Otwiera to nowe możliwości biznesowe dla firm takich jak PayPal. Tylko w ubiegłym roku (w skali globalnej), zrealizowaliśmy transakcje o wartości ponad 280 miliardów dolarów, a pozycja regionu CEE na tle innych rynków jest coraz silniejsza" - komentuje Matt Komorowski, nowy Dyrektor Zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej. "Europa Środkowo-Wschodnia jest jednym z regionów, w których stale uruchamiamy nowe produkty, i chcemy robić tutaj jeszcze więcej. Obecnie mamy ponad 188 milionów aktywnych kont użytkowników na całym świecie, z czego ponad 4,8 mln pochodzi z regionu CEE" - podsumowuje Komorowski.

 

Płatności online w natarciu

 

W czasach, gdy coraz więcej osób korzysta z wygód, jakie dają płatności za pomocą karty kredytowej lub e-portfeli takich jak PayPal, gotówka staje się mniej istotna. Szacuje się, że płatności bezgotówkowe będą wzrastać o 8% rocznie do końca tej dekady, przekraczając tym samym do 2020 roku liczbę 175 miliardów transakcji2.

 

"Podobny rozwój widzimy również w obszarze płatności mobilnych. Innowacje w zakresie m-commerce to jeden z najważniejszych motorów naszego wzrostu. Tylko w ubiegłym roku zrealizowaliśmy ponad 1,4 miliarda transakcji mobilnych na całym świecie. Wychodzenie naprzeciw potrzebom klientów w takich dziedzinach jak handel mobilny jest jednym z naszych głównych celów" - zauważa Matt Komorowski. "PayPal jest globalną, kompleksową platformą płatniczą, która kieruje ofertę zarówno do konsumentów, jak i przedsiębiorców. Stawiamy na rozwiązania w zakresie płatności mobilnych i cyfrowych. To pomaga nam myśleć całościowo o tym, jak pomóc ludziom w zarządzaniu swoimi pieniędzmi i w jaki sposób firmy mogą lepiej porozumiewać się ze swoimi klientami - zawsze, wszędzie i na całym świecie" - podsumowuje Komorowski.

 

W ramach wdrażania swojej strategii mobilnej, PayPal uruchomił niedawno usługę PayPal One Touch, dostępną obecnie w 143 krajach, w tym w Europie Środkowo-Wschodniej. W przeciwieństwie do innych narzędzi płatniczych, które wymagają podania danych do logowania, One Touch po uruchomieniu przez klienta, bezproblemowo go uwierzytelnia, działając w tle.

 

Matt Komorowski - sylwetka


Matt Komorowski jest doświadczonym i nastawionym na sukces liderem biznesowym. Pracuje w firmie PayPal od 2012 roku. Jako Szef Sprzedaży, był odpowiedzialny za rozwój współpracy biznesowej oraz wdrażanie nowych produktów w ponad 20 krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

 

Jako nowy Dyrektor Zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej, Matt kreuje wzrost i aktywnie współpracuje z partnerami branżowymi i przedsiębiorstwami z Europy Środkowo-Wschodniej, pomagając im odpowiadać na zmieniające się potrzeby branży płatności, a także przyspieszając i rozwijając e-commerce w regionie.

 

Matt Komorowski zdobywał doświadczenie zawodowe jako konsultant w The Boston Consulting Group oraz Dyrektor sprzedaży w firmie Groupon. Karierę rozpoczął jako przedsiębiorca w Kanadzie, gdzie doradzał małym i średnim przedsiębiorstwom w ich inicjatywach marketingowych.

 

Matt jest również absolwentem kierunku Handel i Finanse na University of Torontos Rotman School of Commerce.

 

PayPal



Zobacz również:

Bezpłatny newsletter PRNews.pl:

Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców!