Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Raporty PRNews.pl

Hydepark

Wiadomości

Bankowość

Aktualności

Kariera w finansach

Analizy

Firmy pożyczkowe

Ludzie

Marketing i PR

Inwestycje

Ubezpieczenia

Nieruchomości

Poradniki

SKOK-i

Nasz gość

Produkty finansowe

Zapisz się na newsletter:

Który dziennikarz zarabia najlepiej?

2011-09-02, 08:10

Czołowi dziennikarze telewizyjni zaczynają przynosić telewizyjnym stacjom dochody reklamowe porównywalne z gwiazdami show businessu.

Którzy prowadzący telewizyjne programy publicystyczne zarobili w pierwszym półroczu najwięcej dla swoich stacji? Dom mediowy PanMedia Western w ramach swojego cyklicznego raportu TV Flash przeanalizował przychody reklamowe telewizji pod kątem najbardziej „dochodowych“ dziennikarzy i publicystów.  

Z wynikiem 28, 9 mln zł przychodów reklamowych za pierwsze sześć miesięcy 2011 zwycięża zespół z TVN 24 – Anna Kalczyńska, Anna Jędrzejowska, Danuta Kondratowicz, Beata Tadla i Jarosław Kuźniar. To prowadzący magazyn „Dzień na Żywo”.  Na drugim miejscu uplasowali się Grzegorz Miecugow, Tomasz Sianecki, Wojciech Zimiński, Grzegorz Markowski – gospodarze „Szkła Kontaktowego”. Ich program również emitowany w TVN 24 przyniósł 14,3 mln złotych. Trzecią lokatę zajmuje Elżbieta Jaworowicz gwiazda programu „Sprawa dla Reportera” (TVP1), która przysporzyła swojej stacji 12,4 mln zł. (wszystkie przychody liczone są wg wartości cennikowej, bez uwzględnienia rabatów).
W pierwszej dziesiątce dziennikarzy przyciągających największe reklamowe pieniądze znaleźli się także Tomasz Lis, Andrzej Morozowski z Maciejem Knapikiem, Krzysztof Ziemiec i Marek Zając, Monika Olejnik,  Justyna Dobrosz – Oracz i Dorota Wysocka –Schnepf, Bogdan Rymanowski oraz Jan Ordyński i Przemysław Szubartowicz.

1. Anna Kalczyńska/ Anna Jędrzejowska/ Danuta Kondratowicz/ Beata Tadla/ Jarosław Kuźniar (TVN 24 - Dzień na Żywo) - 28,9 mln zł
2. Grzegorz Miecugow/ Tomasz Sianecki/ Wojciech Zimiński/ Grzegorz Markowski (TVN24 – Szkło Kontaktowe) - 14,3 mln zł
3. Elżbieta Jaworowicz (TVP1 – Sprawa dla Reportera) - 12,4 mln zł
4. Tomasz Lis (TVP 2 – Tomasz Lis na Żywo) - 9,7 mln zł
5. Andrzej Morozowski/Maciej Knapik (TVN24 – Tak Jest) - 3,8 mln zł
6. Krzysztof Ziemiec/Marek Zając (TVP 1 -  Mam Inne Zdanie) - 3,1 mln zł
7. Monika Olejnik (TVN 24 – Kropka Nad I) - 3 mln zł
8. Justyna Dobrosz – Oracz/ Dorota Wysocka – Schnepf (TVP 1 –Polityka Przy Kawie) - 2,8 mln zł
9. Bogdan Rymanowski (TVN 24 – Rozmowa Rymanowskiego) - 2,3 mln zł
10. Jan Ordyński/ Przemysław Szubartowicz (TVP 2 – Gorący Temat) - 2 mln zł

Wśród TOP 10 najbardziej dochodowych programów publicystycznych najwięcej za 30 sekundowy spot trzeba było zapłacić w blokach reklamowych telewizji publicznej (przy programie Tomasz Lis Na Żywo – średnio 23,1 tys zł, przy Sprawie Dla Reportera -  średnio 21,8 tys zł). Trzecie miejsce zajmuje Mam Inne Zdanie – za 30 sekund przy tym programie trzeba było zapłacić średnio 9,7 tys zł.

Średnia koszt emisji 30 sekundowego reklamowego spotu przy programach publicystycznych:

1. Tomasz Lis na Żywo (TVP 2 Tomasz Lis) – 23,1 tys. zł

2. Sprawa dla Reportera (TVP 1 Elżbieta Jaworowicz) – 21,8 tys. zł

3. Mam Inne Zdanie (TVP 1 Krzysztof Ziemiec/Marek Zając) – 9,7 tys. zł

4. Warto Rozmawiać (TVP 1 Jan Pospieszalski) – 4,8 tys. zł

5. Punkt Widzenia (TVP 2 Grzegorz Nawrocki) – 4,7 tys. zł

6. Gorący temat  (TVP 2 Jan Ordyński/ Przemysław Szubartowicz – 4,5 tys. zł

7. Polityka Przy Kawie (TVP 1 Justyna Dobrosz – Oracz/ Dorota Wysocka – Schnepf – 3,8 tys. zł

8. Giełda TVP 2 – 3,7 tys. zł

9. Szkło Kontaktowe (TVN 24 Grzegorz Miecugow/ Tomasz Sianecki/ Wojciech Zimiński/ Grzegorz Markowski – 2,8 tys. zł

10. Rozmowa Rymanowskiego (TVN 24 Bogdan Rymanowski) – 1,9 tys. zł


Źródło: Sugar & Spice Public Relations



Wyślij link znajomemu

Drukuj

Ten raport niczego nie pokazuje. Porównywanie gruszek z jabłkami w różnych okresach i koszykach. Jedyną twardą daną jest tu średni koszt emisji 30 sek. spotu (choćby wg cennika).
Phantom - Wrzesień 2, 2011, 08:57
#1

Bezpłatny newsletter PRNews.pl:

Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 35 tys. odbiorców!