Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Raporty PRNews.pl

Ludzie PR-u

Hydepark

Wojciech Boczoń

Michał Kisiel

Mateusz Gawin

Wiadomości

Bankowość

Aktualności

Kariera w finansach

Analizy

Firmy pożyczkowe

Ludzie

Marketing i PR

Inwestycje

Ubezpieczenia

Nieruchomości

Poradniki

SKOK-i

Nasz gość

Produkty finansowe

Zapisz się na newsletter:

IBM pozazdrościło Apple i Samsungowi. Rusza IBM Pay

2016-10-27, 10:08

Koncern technologiczny IBM pozazdrościł kolegom po fachu własnych systemów płatności i zdecydował się na wejście na rynek z podobną usługą. IBM Pay - bo tak ma się nazywać standard płatności mobilnych, to jednak nie jedyne przedsięwzięcie w branży fintech, które firma zamierza wdrożyć w najbliższym czasie.


IBM uruchomi nie tylko własną aplikację do płatności za zakupy, ale nawiąże także współpracę z General Motors w zakresie wyposażenia komputera pokładowego samochodu w moduł transakcji bezgotówkowych - donosi "The Wall Street Journal".

 

leungchopan, yay foto

 

IBM Pay będzie działało na takiej samej zasadzie jak znane i funkcjonujące już na rynku systemy Apple Pay, Samsung Pay czy Android Pay. Klient będzie mógł "zakodować" w telefonie dane kart płatniczych i lojalnościowych - dzięki aplikacji będzie mógł płacić dowolną z nich za pomocą modułu NFC w telefonie. Różnicą jest to, że IBM nie posiada na rynku ani własnego smartfona, ani mobilnego systemu operacyjnego. Nie jest więc do końca jasne czym właściwie usługa miałaby konkurować z innymi graczami na rynku. System będzie się opierał na sztucznej inteligencji - IBM Watson. Być może to ona będzie kluczem do sukcesu.

 

Jednocześnie IBM zapowiada wspólny projekt z General Motors. W ramach usługi subskrypcyjnej OnStar pojawi się nowa funkcja umożliwiająca natychmiastowe zakupy z poziomu komputera pokładowego. OnStar ma uczyć się przyzwyczajeń kierowcy i pokazywać mu spersonalizowane oferty produktów i usług.

 

 

Zysk z tego przedsięwzięcia będzie rozdzielony nie tylko pomiędzy General Motors i IBM, ale także kilku partnerów, wśród których znalazł się MasterCard, Exxon Mobil, Parkoperdia, iHeartMedia i Glympse.


autor: Mateusz Gawin



  • etykiety:

Bezpłatny newsletter PRNews.pl:

Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców!