Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Raporty PRNews.pl

Ludzie PR-u

Hydepark

Wojciech Boczoń

Michał Kisiel

Mateusz Gawin

Wiadomości

Bankowość

Alior Bank

Bank BGŻ BNP Paribas

Bank BPH

Bank BPS

Bank Millennium

Bank Ochrony Środowiska

Bank Pekao SA

Bank Pocztowy SA

Banki spółdzielcze

BGK

BGŻOptima

BZ WBK

Citi Handlowy

Credit Agricole

Deutsche Bank

DNB

DZ BANK Polska

Euro Bank

Getin Noble Bank

GMAC Bank Polska

HSBC Polska

Idea Bank

ING Bank Śląski

Inteligo

mBank

Nest Bank

PKO Bank Polski

Plus Bank

Raiffeisen Polbank

Santander Consumer Bank

Saxo Bank

T-Mobile Usługi Bankowe

Toyota Bank Polska

VW Bank direct

Aktualności

Kariera w finansach

Analizy

Firmy pożyczkowe

Ludzie

Marketing i PR

Inwestycje

Ubezpieczenia

Nieruchomości

Poradniki

SKOK-i

Nasz gość

Produkty finansowe

Zapisz się na newsletter:

Raiffeisen Bank: 100 tysięcy Wymarzonych Kont w trzy miesiące

2015-06-10, 13:21

Raiffeisen Polbank podsumował wyniki sprzedaży Wymarzonego Konta Osobistego. W ciągu zaledwie 3 miesięcy od wprowadzenia go do oferty w marcu br. rachunek otworzyło 100 tysięcy osób. Obecnie liczba ta sięga 120 tysięcy osób.

 

Większość z nich nie posiadała dotychczas produktów banku. Wśród rachunków założonych natomiast przez dotychczasowych klientów, ponad 80% należy do osób, które w ostatnim czasie nie korzystały aktywnie z usług Raiffeisen Polbanku. Nowej ofercie towarzyszyła szeroko zakrojona kampania promocyjna. W najgorętszych momentach ofensywy reklamowej klienci otwierali nawet 2,5 tys. kont dziennie. Dużą popularnością cieszyła się możliwość otwierania kont przez Internet - z tej opcji skorzystało 30% nowych użytkowników Wymarzonego Konta.

 

Aż 90% aktywowało od razu bankowość internetową, a 20% bankowość mobilną. Znaczna część nowych klientów skorzystała też z rozwiązania balance transfer, przenosząc do Raiffeisen Polbank swoje karty kredytowe czy posiadane kredyty.

 

Z tak ogromnego sukcesu zadowolenie wyraził Maciej Bardan, Pierwszy Wiceprezes Zarządu Raiffeisen Polbank: "100 tysięcy nowych kont w trzy miesiące to rekordowy wynik na rynku.

 

Takie efekty osiągają jedynie najbardziej popularne banki i to przy znacznie intensywniejszej promocji. Pamiętajmy, że rynek jest już mocno nasycony, bardzo trudno "wyrwać" klientów konkurencji. To dowód na skuteczność wyróżniającej nas na rynku strategii, opartej przede wszystkim na lojalności i partnerstwie względem klientów, zarówno obecnych, jak i nowych. To właśnie dzięki tej strategii dołączyliśmy w kilka tygodni do grona czołowych graczy w segmencie detalicznym."


Z kolei Tomasz Dymowski, Dyrektor Departamentu Zarządzania Ofertą Produktową i Relacjami z Klientami Raiffeisen Polbank, dodaje: "Nasz sukces jednoznacznie dowodzi, że dobrze rozpoznaliśmy potrzeby klientów, umieliśmy na nie odpowiedzieć i skutecznie trafić z informacjami o zaletach nowego produktu. Przekonaliśmy ich, że warto wypróbować nowy rachunek. Kiedy zewsząd słychać o podnoszeniu przez banki rozmaitych opłat, to rozwiązanie dające gwarancję niezmienności bardzo atrakcyjnych warunków okazało się dla wielu wymarzone. Doceniono, że bank traktuje wszystkich fair, a nie kusi jedynie czasową promocją."


Wymarzone Konto to rachunek, którego prowadzenie nie wiąże się dla klientów z żadnymi opłatami. Konto umożliwia m.in. bezpłatne przelewy internetowe, dostęp do bankowości internetowej i mobilnej, bezpłatne wpłaty gotówki w oddziale i wpłatomatach banku oraz jedną darmową wypłatę gotówki w oddziale w miesiącu. Wszystko to klient otrzymuje bez konieczności spełniania jakichkolwiek warunków, za to z gwarancją, że pakiet będzie zawsze darmowy.

 

Środki na Wymarzonym Koncie Osobistym są oprocentowane od pierwszej do ostatniej złotówki, bez górnego limitu kwotowego. Mechanizm ustalania oprocentowania, podobnie jak sama konstrukcja konta i zakres oferowanych w jego ramach bezpłatnych benefitów, jest również wyjątkowy na rynku. Oprocentowanie zmienia się automatycznie w przypadku zmiany aktualnej stopy referencyjnej Narodowego Banku Polskiego i obliczane jest na zasadzie: do 3 000 zł = wartość stopy bazowej x 0,25, dla przedziału 3 000,01 - 10 000 zł to stopa bazowa x 0,75, a powyżej 10 000 zł przyjmowana jest wysokości stopy bazowej. Dzięki temu oprocentowanie środków na koncie będzie zawsze podążało za aktualnymi stopami na rynku, a nie będzie miało charakteru uznaniowego, promocyjnego czy limitowanego czasowo - trudno o bardziej transparentne rozwiązanie dla klienta. Do wysokości 3 000 zł oprocentowanie wynosi obecnie 0,375%. Powyżej tej sumy podnosi się do poziomu 1,125% - jak na koncie oszczędnościowym. Każda złotówka powyżej 10 000 zł oprocentowana jest natomiast na 1,5%, czyli jak na standardowych lokatach. Nie ma limitu środków, powyżej którego pieniądze klientów nie są oprocentowane.

 

Do rachunku klient może wyrobić sobie kartę debetową, za którą obligatoryjna opłata - również na zawsze niezmienna - wynosi jedynie 3 zł miesięcznie. Wraz z kartą klient otrzymuje bezpłatny pakiet funkcjonalnych ubezpieczeń na wypadek nieprzewidzianych zdarzeń losowych. Znajduje się w nim pomoc medyczna, drogowa i domowa na wypadek nieprzewidzianej sytuacji, bez limitów kwotowych i kilometrowych oraz funkcjonalne i bardzo wygodne w działaniu ubezpieczenie podróżne. To ostatnie aktywuje się samo, kiedy klient zapłaci kartą za wycieczkę, rezerwację hotelu, przelot lub zrobi zakupy kartą poza granicami Polski. Co ważne, bank gwarantuje, że nie wprowadzi opłat za ten pakiet. Podobne rozwiązania dostępne są na rynku najczęściej w promocjach, po których upłynięciu klient musi liczyć się z ponoszeniem miesięcznych kosztów za dostęp do tego typu pakietu.

 

Wymarzone Konto dostępne jest zarówno dla nowych, jak i obecnych klientów banku, którzy dotychczas korzystali z innych rachunków. Zmiana rachunku na nowe konto nie wiąże się z żadnymi kosztami, ani koniecznością zmiany numeru rachunku. Taka polityka ma na celu potwierdzenie opartej na lojalności i partnerstwie w relacjach z klientami strategii banku. Dodatkowo, w ramach programu "Lojalny Bank", Raiffeisen Polbank docenia aktywnych klientów - jeśli przelewają oni regularnie do banku środki np. pensję, to zawsze otrzymują lepsze warunki kredytowe i depozytowe oraz specjalne oferty dodatkowe.

 

"Sprzedaż Wymarzonego Konta wspieraliśmy bardzo aktywnie za pomocą szeroko zakrojonej kampanii promocyjnej. Trwała ona od marca do końca maja 2015 r., czyli w okresie wzmożonej aktywności w mediach całej branży finansowej. Nasza przemyślana strategia oraz wykorzystanie synergii pomiędzy telewizją a Internetem przyniosły zakładane efekty. Reklamy przebiły się przez tłok komunikacyjny, zapewniając dotarcie do 99% grupy docelowej" - powiedziała Joanna Cegłowska, Dyrektor Departamentu Marketingu i Public Relations Raiffeisen Polbank.

 

Według danych Expert Monitor, w czasie kampanii reklamowej Wymarzonego Konta aktywnych było przeszło dwadzieścia największych banków, reklamując m.in. własne konta osobiste.



Źródło: Raiffeisen Polbank



Bezpłatny newsletter PRNews.pl:

Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców!