Raport PRNews.pl: Liczba klientów „mobile only” – II kw. 2017

Wojciech Boczoń
opublikowano: 2017-08-03 19:25

„Mobile only” to w żargonie bankowym klienci, którzy korzystają z bankowości elektronicznej wyłącznie w urządzeniach mobilnych.  Z danych, które zebrał PRNews.pl wynika, że na koniec II kwartału 2017 roku tak definiowanych klientów banki miały już 1,6 mln.

Osoby te w II kwartale 2017 r. logowały się do banku przynajmniej raz na miesiąc. Ta liczba może być jeszcze większa, bo informacji na ten temat nie udzielił nam Bank Pekao. Najwięcej klientów „mobile only” ma PKO Bank Polski – blisko pół miliona. W mBanku takich klientów jest 271 tys., a podium zamyka BZ WBK z 248 tys. użytkowników.

YAY Foto
YAY Foto

Klienci „mobile only” to nowy segment użytkowników bankowości elektronicznej. Do tego grona możemy zaliczyć prawdopodobnie najmłodszych klientów banków, którzy przeskoczyli etap bankowania z użyciem komputerów PC. W grupie tej niewątpliwie są też osoby najbardziej zaawansowane technologicznie, które świadomie zrezygnowały z korzystania z bankowości internetowej. Dziś nie jest to zresztą takie trudne, bo bankowe aplikacje mobilne z powodzeniem mogą zastąpić wersje desktopowe – coraz częściej mają te same funkcje.

PKO BP494 392
mBank271 563
BZ WBK248 632
ING Bank Śląski246 785
Bank Millennium235 711
Alior Bank29 283
Eurobank31 912
Citi Handlowy26 292
Raiffeisen Polbank23 269
T-Mobile UB10 377
Credit Agricole14 539
BGŻ BNP Paribas11 398
Plus Bank9 200
Razem:1 653 353

Z danych PRNews.pl wynika, że na koniec II kwartału 2017 roku banki miały już 8,7 mln użytkowników bankowości mobilnej. Z tego grona 4,7 mln użytkowników korzystało z aplikacji mobilnych. Szczegółowe zestawienia znajdują się pod poniższymi linkami:

Raport PRNews.pl: Rynek bankowości mobilnej – II kw. 2017

Raport PRNews.pl: Liczba użytkowników bankowych aplikacji mobilnych – II kw. 2017