Portal PRNews.pl rozszerza listę raportów podsumowujących kwartały na rynku bankowym o nowe zestawienie. Tym razem szeregowaliśmy banki pod względem liczby klientów korzystających wyłącznie z aplikacji mobilnych. Raport został przygotowany w oparciu o dane za maj 2017 r. – kolejne edycje będą publikowane kwartalnie.
W zapytaniach kierowanych do banków prosiliśmy o podanie liczby klientów, którzy w maju 2017 roku przynajmniej raz zalogowali się do banku z poziomu urządzenia mobilnego (telefon, tablet) i nie logowali się w tym czasie do banku z poziomu komputera. Odpowiedzi przesłało nam 12 banków komercyjnych działających w Polsce – dwa odmówiły podania takich informacji: Bank Pekao i eurobank.
1,608 mln klientów uwzględnionych w zestawieniu banków korzystało ze swoich kont w maju wyłącznie za pomocą bankowości mobilnej. To ok. 20 proc. użytkowników kanału mobilnego na koniec I kw. 2017 roku. Prawie 1/3 z tej liczby to klienci PKO Banku Polskiego – bank podał, że tylko z mobilnych wersji systemu skorzystało w ubiegłym miesiącu 636 176 osób. Drugi największy bank – Bank Pekao – odmówił podania liczby klientów mobile only. Na dalszych pozycja uplasował się mBank, Bank Zachodni WBK i Bank Millennium. Cała trójka trzymała się blisko liczby ćwierć miliona takich użytkowników. Powyżej stutysięczną reprezentacją tej grupy mógł się już pochwalić tylko ING Bank Śląski – kolejne banki w zestawieniu nie odnotowały w tym przypadku liczby większej niż 32 000.
Bank* | PKO Bank Polski | Bank Pekao | mBank | Bank Zachodni WBK | ING Bank Śląski | Alior Bank | Bank BGŻ BNP Paribas | Bank Millennium | Credit Agricole Bank Polska | eurobank | Raiffeisen Polbank | Citi Handlowy | T-Mobile Usługi Bankowe | Plus Bank | RAZEM | *banki szeregowane pod względem liczby klientów ogółem za I kw. 2017 roku według raportu PRNews.pl |
Liczba klientów korzystających wyłącznie z bankowości mobilnej na tle klientów banków ogółem to ok. 4 proc. – wynika z analizy PRNews.pl porównującej dane z maja i dane dotyczące liczby klientów ogółem w I kw. 2017 r. Największym odsetkiem użytkowników mobile only w swojej grupie klientów może pochwalić się Bank Millennium – wskaźnik ten wyniósł w jego przypadku ok. 10 proc. W PKO BP 7 proc. klientów korzystało w maju tylko z kanału mobilnego, a w mBanku 6 proc. |