Raport PRNews.pl: Liczba klientów w bankach – I kw. 2015

Wojciech Boczoń
opublikowano: 2015-06-05 10:59

Na koniec pierwszego kwartału 2015 roku PKO Bank Polski obsługiwał blisko 8,9 mln klientów z czego 8,4 mln to klienci detaliczni. Drugie miejsce  pod względem liczby obsługiwanych klientów zajmuje Bank Pekao SA. Trzecie należy do mBanku.

Jak co kwartał poprosiliśmy banki o podanie informacji na temat tego, ilu obsługują klientów. Tu sytuacja nie ulega dynamicznym zmianom. Liderem pozostaje PKO Bank Polski, który na koniec marca obsługiwał blisko 8,9 mln klientów z czego 8,4 mln to klienci detaliczni.

Thinkstock

Drugie miejsce pod względem liczby obsługiwanych klientów zajmuje Bank Pekao SA. Na koniec pierwszego kwartału miał ich 4,9 mln z czego 4,6 mln to detal. Ostatnie miejsce na podium należy do mBanku. Obsługuje ich 4,82 mln, w tym 4,8 mln klientów indywidualnych.

Liczba klientów na koniec I kwartału 2015 r.:

Kolejne miejsce zajmuje BZ WBK, który po raz pierwszy podał nam informacje na ten temat. Ma 4,3 mln klientów z czego 4 miliony to klienci indywidualni. W tym miejscu warto zauważyć, że podczas fuzji z Kredyt Bankiem mówiono, że połączony bank będzie obsługiwał 3,5 mln klientów. Dziś ma ich o 800 tys. więcej.

Liczba klientów detalicznych na koniec I kwartału 2015 r.:

1 300 000 w przypadku Banku Millennium to liczba aktywnych klientów.

Analizując powyższe informacje należy mieć na uwadze, że jedna osoba może być klientem nawet kilkunastu banków. Nie można więc zestawiać bezpośrednio powyższych danych na przykład z liczbą ludności Polski. Warto też pamiętać, że klientem obok osób fizycznych są także firmy, samorządy, organizacje pozarządowe, fundacje, gminy czy miasta.

[email protected]