Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Raporty PRNews.pl

Ludzie PR-u

Hydepark

Wojciech Boczoń

Michał Kisiel

Mateusz Gawin

Wiadomości

Bankowość

Aktualności

Kariera w finansach

Analizy

Firmy pożyczkowe

Ludzie

Marketing i PR

Inwestycje

Ubezpieczenia

Nieruchomości

Poradniki

SKOK-i

Nasz gość

Produkty finansowe

Zapisz się na newsletter:

Raport PRNews.pl: Rynek bankowości internetowej - III kw. 2015

2015-12-15, 10:08

Blisko 3,3 mln klientów korzysta aktywnie z bankowości internetowej w PKO Banku Polskim. Drugi pod względem liczby aktywnych użytkowników e-bankingu jest mBank, ale po piętach depcze mu ING Bank Śląski.

 

Jak co kwartał poprosiliśmy banki o podanie informacji o klientach korzystających z bankowości internetowej. Pierwsze pytanie w ankiecie dotyczyło liczby klientów indywidualnych posiadających podpisane umowy umożliwiające korzystanie z elektronicznych kanałów dostępu. To nie tylko klienci posiadający ROR, ale także osoby, które zakładali internetowe lokaty, czy mają internetowy dostęp do karty kredytowej.

 

stuartmiles, YAY Foto

 

Drugie pytanie dotyczyło liczby aktywnych użytkowników bankowości internetowej. Za aktywnego użytkownika uznajemy osobę, która minimum raz w miesiącu loguje się do e-bankowości.

III kw. 2015

Nazwa banku

Liczba klientów z dostępem do bankowości internetowej (nie tylko ROR)

Minimum 1 logowanie miesięcznie do bankowości internetowej

PKO BP i Inteligo

7 656 431

3 277 989

mBank

3 763 929

1 872 914

ING Bank Śląski

2 904 893

1 830 000

Bank Pekao SA

2 856 470

1 523 040

BZ WBK

2 773 356

1 632 066

Alior Bank

2 551 360

675 981

Bank Millennium

1 593 510

bd

Getin Noble Bank

1 470 000

719 191

BGŻ BNP Paribas

726 614

388 926

Credit Agricole

683 439

bd

Raiffeisen Polbank

609 425

232 970

T-Mobile UB

514 836

bd

Citi Handlowy

416 258

330 226

Bank Pocztowy

368 843

135 556

Eurobank

346 000

169 000

Deutsche Bank

297 652

192 686

BOŚ

124 000

bd

RAZEM:

29 657 016

12 980 545

 

Jeśli zsumujemy liczbę klientów mających umowy internetowe, to wyjdzie łącznie aż 30 mln osób. Oczywiście liczby tej nie możemy zestawiać w prosty sposób - na przykład 1:1 - z liczbą ludności Polski. Tak wysoka liczba wynika z faktu, że klienci korzystają równocześnie z ofert kilku lub nawet kilkunastu banków. Nie muszą korzystać na bieżąco – wystarczy, że kiedyś podpisali umowę i nadal pozostaje aktywna.

 

Liczba klientów internetowych po III kw. 2015

 

Druga rubryka tabeli pokazuje natomiast liczbę klientów, którzy aktywnie korzystają z bankowości internetowej. Trzynaście banków, które udzieliło nam odpowiedzi na to pytanie ma łącznie 13 mln aktywnych użytkowników bankowości internetowej. W zestawieniu tradycyjnie brakuje kilku mniejszych graczy, którzy nie chcą dzielić się z mediami informacjami o klientach. To m.in. Bank SMART, Volkswagen Bank direct czy Toyota Bank.

 

Z raportu NetB@nk opublikowanego przez Związek Banków Polskich wynika, że na koniec II kwartału (nowszych danych jeszcze nie ma) liczba klientów mających podpisaną umowę o korzystanie z bankowości internetowej wynosiła 27 mln osób, co stanowi wzrost o 16,77 proc. rok do roku. Natomiast liczba aktywnych klientów indywidualnych wynosiła 13,5 mln – o 10 proc. więcej niż w połowie 2014 roku.

 

 


autor: Wojciech Boczoń



Czy wiadomo z czego wynika tak duży wzrost w Raiffeisen i tak duży spadek w Citi? Po ok. 200k
Sylwia - Grudzień 16, 2015, 10:48
#1

Bezpłatny newsletter PRNews.pl:

Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 37 tys. odbiorców!