Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Raporty PRNews.pl

Ludzie PR-u

Hydepark

Wojciech Boczoń

Michał Kisiel

Mateusz Gawin

Wiadomości

Bankowość

Aktualności

Kariera w finansach

Analizy

Firmy pożyczkowe

Ludzie

Marketing i PR

Inwestycje

Ubezpieczenia

Nieruchomości

Poradniki

SKOK-i

Nasz gość

Produkty finansowe

Zapisz się na newsletter:

Raport PRNews.pl: Rynek kart kredytowych dla firm – IV kw. 2016

2017-03-17, 09:38

Rynek kart kredytowych dla firm jest rynkiem mikro. Na koniec 2016 roku banki obsługiwały zaledwie 115 tys. takich plastików.  Największym wydawcą jest bank Pekao, który ma blisko 40 proc. rynku.

 

Rynek jest niewielki, ale systematycznie rośnie. W ciągu ostatniego roku w ujęciu netto przybyło 8 790 kart kredytowych. Największym wydawcą jest Bank Pekao – ma blisko 44 tys. kart, co stanowi prawie 40 proc. rynku.

 

littlebloke, YAY Foto

 

Drugie miejsce zajmuje ING Bank Śląski z 29 tys. kart dla przedsiębiorców. Trzecie PKO BP – ma 19 tys. tego typu kart. W ujęciu procentowym Śląski ma 25 proc. rynku, a PKO BP blisko 15 proc. Rynek należy w zasadzie do czterech pierwszych banków z tabeli – łącznie mają blisko 95 proc. całego tortu.

 

Liczba wydanych kart kredytowych dla MSP (bez kart charge)

Bank

IV kw. 2015

IV kw. 2016

Różnica

Bank Pekao SA

40 823

43 945

3 122

ING Bank Śląski

26 500

29 053

2 553

PKO BP

15 641

19 000

3 359

mBank

17 194

16 950

-244

Raiffeisen Polbank

3 380

3 390

10

Alior Bank

2 056

2 043

-13

Credit Agricole*

497

499

2

BGŻ BNP Paribas

223

224

1

Razem:

106 314

115 104

8 790

* Credit Agricole nie ma już kart w sprzedaży - pozostają w obsłudze.

 

W ubiegłym roku najwięcej kart przybyło PKO Bankowi Polskiemu – „aż” 3,3 tys. Niewiele mniej pozyskał Pekao – 3,1 tys. Na trzecim miejscu znalazł się ING, któremu portfel urósł o 2,5 tys. kart. W mBanku w porównaniu do danych sprzed roku ubyło 244 kart. Oczywiście wzrosty te nie odzwierciedlają wielkości sprzedaży. Jest to ujęcie netto, czyli nadwyżka ponad liczbę prezentowaną na koniec 2015 roku.

 

Liczba kart kredytowych dla firm na koniec 2016 roku

W firmie karta kredytowa może stanowić alternatywę dla kredytu w rachunku bieżącym. Podobnie jak w przypadku oferty dla detalu, plastik daje dostęp do kilkudziesięciu dni nieoprocentowanego kredytu. Dzięki niemu przedsiębiorca może zachować cash flow w sytuacji, gdy kontrahenci spóźniają się z regulowaniem należności za faktury. Tak jak w detalu, banki pobierają opłaty warunkowe za korzystanie z plastiku. Nieużywana karta może więc generować koszty.

 


autor: Wojciech Boczoń



Bezpłatny newsletter PRNews.pl:

Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców!