Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Raporty PRNews.pl

Ludzie PR-u

Hydepark

Wojciech Boczoń

Michał Kisiel

Mateusz Gawin

Wiadomości

Bankowość

Aktualności

Kariera w finansach

Analizy

Firmy pożyczkowe

Ludzie

Marketing i PR

Inwestycje

Ubezpieczenia

Nieruchomości

Poradniki

SKOK-i

Nasz gość

Produkty finansowe

Zapisz się na newsletter:

Connected Insurance, czyli jak nowe technologie zmieniają branżę ubezpieczeń

2016-02-22, 13:19

Telematyka oraz usługi oparte o Internet Rzeczy coraz śmielej wkraczają w obszar ubezpieczeń. Specjaliści zgodnie twierdzą, że od tego trendu nie ma odwrotu. Jak sytuacja wygląda w Polsce? Czy możemy spodziewać się rewolucji w komunikacyjnych polisach OC i autocasco? Takie m.in. tematy zostaną poruszone podczas drugiej edycji konferencji Connected Insurance, która odbędzie się 22 marca w Warszawie.


Polisy oparte na informacjach o stylu jazdy kierowcy, aplikacje ułatwiające zgłaszanie szkody, ubezpieczenia sprzedawane w maszynach vendingowych (do których należą m.in. urządzenia sprzedające napoje czy bilety), programy ułatwiające zarządzanie ryzykiem, systemu dające fleet managerom realny wpływ na zmniejszenie szkodowości we flotach Liczba rozwiązań z zakresu nowych technologii, które z powodzeniem wykorzystywane są w branży ubezpieczeniowej na całym świecie, rośnie wraz z rozwojem Internetu Rzeczy. Z jednej strony ułatwiają one życie kierowcom, z drugiej mogą wpłynąć na wysokość składki, a z trzeciej - pozwalają towarzystwom maksymalizować zyski i zapobiegać fraudom.

 

"Aplikacje mogą odciążyć lub nawet zastąpić agenta ubezpieczeniowego w samym procesie sprzedaży i obsługi posprzedażowej. Użytkownik ma w telefonie dostęp do elektronicznej wersji wszystkich polis, może opłacać kolejne raty składki oraz poprosić o przygotowanie oferty wznowieniowej. W ten sposób towarzystwo ubezpieczeniowe utrzymuje stały kontakt z klientem, a aplikacja stanowi kanał komunikacji będący rozszerzeniem lub nawet alternatywą dla relacji bezpośrednich" - mówi Jacek Dymczak, Dyrektor rozwoju obszaru ubezpieczeń w firmie VSoft SA.

 

Adam Bąkowski, Prezes Zarządu NaviExpert, zwraca uwagę na zwiększającą się popularność ofert typu Usage-Based Insurance (UBI).  

 

"W krajach Europy Zachodniej, jak Wielka Brytania czy Włochy, wykorzystanie danych o stylu jazdy jest coraz powszechniejsze. U nas polisy oparte o tego typu informacje dopiero zaczną pojawiać się na rynku. Rozwiązania takie mają jednak szanse zdobyć dużą popularność, bowiem pozwalają na generowanie oszczędności m.in. w przedsiębiorstwach".

 

Bąkowski zaznacza, że ze względu na fakt, iż flotowe auta są mocniej eksploatowane, często przez różnych kierowców i bardziej narażone na wypadki czy stłuczki, ubezpieczenia kierowane do flot są droższe.

 

"Fleet manager chcąc obniżyć koszty związane z ubezpieczeniem aut firmowych będzie dążył do tego by motywować kierowców do bezpiecznej i płynnej jazdy, a tym samym zmniejszyć wypadkowość w swojej flocie, co pozwoli na uzyskanie lepszych warunków ubezpieczenia".

 

Wykorzystaniu szeroko rozumianych nowych technologii w ubezpieczeniach komunikacyjnych poświęcona będzie druga edycja konferencji Connected Insurance. Wydarzenie przygotowywane przez Connected Life Magazine odbędzie się 22 marca w Warszawie.

 

"Dzisiaj nie pytamy już o to, czy usługi ubezpieczeniowe oparte o UBI bądź IoT należy wdrożyć, tylko jak to zrobić i kiedy. Obserwując inne branże widzimy jak Internet of Things zmienia biznes, a także nawyki oraz zachowania konsumentów. To od firm ubezpieczeniowych zależy czy wsiądą do tego pociągu, gdy jeszcze stoi na stacji, czy będą go gonić, kiedy już ruszy"-stwierdzaPaweł Kacperek, organizator Connected Insurance.

 

"Uczestnictwo w konferencji jest obowiązkowe dla przedstawicieli towarzystw ubezpieczeniowych, brokerów, firm telematycznych, firm z obszaru Internet of Things, przedstawicieli miast, administracji publicznej czy firm motoryzacyjnych" - podkreśla.

 

"Connected Insurance to bardzo potrzebne i wartościowe wydarzenie. W jednym miejscu mamy rynek ubezpieczeń i kreatorów oraz dostawców innowacyjnych rozwiązań telematycznych. To nie tylko dobra wymiana doświadczeń i poglądów, ale także doskonała platforma wspierająca i promująca innowacyjne rozwiązania w sektorze ubezpieczeń" - mówi Konrad Owsiński, Dyrektor Pionu Ubezpieczeń Biznesowych w LINK4.

 

/Connected Insurance



Bezpłatny newsletter PRNews.pl:

Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 37 tys. odbiorców!