Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Raporty PRNews.pl

Ludzie PR-u

Hydepark

Wojciech Boczoń

Michał Kisiel

Mateusz Gawin

Wiadomości

Bankowość

Aktualności

Kariera w finansach

Analizy

Firmy pożyczkowe

Ludzie

Marketing i PR

Inwestycje

Ubezpieczenia

Nieruchomości

Poradniki

SKOK-i

Nasz gość

Produkty finansowe

Zapisz się na newsletter:

Jak ubezpieczyciele obsługują klientów w internetowych kanałach komunikacji?

2016-02-17, 14:36

Zespół porównywarki ubezpieczeń mfind.pl we współpracy z Rzecznikiem Finansowym sprawdził, z którymi ubezpieczycielami komunikacyjnymi klient może wygodnie skontaktować się przez e-mail lub live chat oraz jak długo będzie czekał na odpowiedź towarzystwa w nowoczesnym kanale komunikacji.

Z raportu wynika, że z prawie wszystkimi towarzystwami skontaktujemy się poprzez adres e-mail lub formularz kontaktowy na stronie internetowej. Większość ubezpieczycieli odpowiadała na wiadomość klienta w czasie do 6 godzin. Najlepiej wypadły SKOK Ubezpieczenia (21 min), Ergo Hestia (35 min), Link4 (43 min), HDI (46 min) oraz TUW Pocztowe (47 min). Dużo do poprawy mają AVIVA, Benefia, Concordia oraz InterRisk, od których tester nie otrzymał odpowiedzi. Z kolei na odpowiedź od PZU pytający czekał… ponad 5 dni!

Niestety z raportu mfind wynika, że tylko 5 z 23 badanych towarzystw oferuje klientom najwygodniejszą i najszybszą formę kontaktu - czat na żywo. Na pochwałę zasługują w tej kategorii Link4, PZU, Gothaer, Uniqa oraz AXA Direct. Najszybszy był konsultant Gothaer, który odpisał w ciągu 21 sekund!

- Klienci coraz chętniej szukają informacji o ubezpieczeniach w internecie i korzystają z możliwości zakupu polisy online. Bardzo często kupujący chce rozwiać swoje wątpliwości i uzyskać szybką odpowiedź, od której uzależnia decyzję o zakupie. Dlatego towarzystwa ubezpieczeniowe powinny dbać o to, aby ich konsultanci byli łatwo dostępni właśnie w tych najwygodniejszych i najszybszych kanałach komunikacji - mailowo czy też przez live chat - przekonuje Bartosz Salwiński, współzałożyciel i prezes zarządu porównywarki ubezpieczeń mfind.pl.

 

 

/mfind.pl.



Bezpłatny newsletter PRNews.pl:

Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 37 tys. odbiorców!