Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Raporty PRNews.pl

Ludzie PR-u

Hydepark

Wojciech Boczoń

Michał Kisiel

Mateusz Gawin

Wiadomości

Bankowość

Aktualności

Kariera w finansach

Analizy

Firmy pożyczkowe

Ludzie

Marketing i PR

Inwestycje

Ubezpieczenia

Nieruchomości

Poradniki

SKOK-i

Nasz gość

Produkty finansowe

Zapisz się na newsletter:

Rok 2015 z perspektywy Europ Assistance

2016-01-25, 11:54

Europ Assistance Polska podsumowała 2015 rok pod względem liczby i rodzaju obsłużonych spraw assistance. Najczęściej pomoc assistance była potrzebna w sytuacjach związanych z awarią samochodu. Europ Assistance często pomagała również w kwestiach medycznych.


Z roku na rok nie tylko zwiększa się liczba programów assistance, powierzanych nam do obsługi przez naszych partnerów biznesowych, ale również zauważalna jest zwiększająca się liczba obsługiwanych spraw w ramach tych samych programów. W konsekwencji w 2015 r. firma Europ Assistance obsłużyła więcej spraw z zakresu assistance medycznego i domowego w stosunku do roku poprzedniego.

 

Rosnąca popularność usług assistance oraz zwiększająca się świadomość klientów mają wpływ na częstotliwość wykorzystania tych usług. Tradycyjnie w 2015 roku Polacy najczęściej potrzebowali pomocy assistance samochodowego, która stanowiła 64% wszystkich spraw. Najwięcej zgłoszeń w tym zakresie, bo aż 69% wymagało holowania, a 16% klientów skorzystało z wynajmu pojazdu zastępczego.

 

Drugi co do liczby obsłużonych spraw stanowił assistance medyczny (15%). Pomoc w sytuacji nagłego zachorowania lub nieszczęśliwego wypadku najczęściej świadczona była w ramach wyjazdów turystycznych.

 

Z roku na rok coraz więcej klientów korzysta również z assistance domowego. W 2015 r. ten rodzaj pomocy stanowił 10% wszystkich spraw. Klienci najczęściej korzystali ze świadczeń serwisu sprzętu RTV/AGD (25%) oraz z usług hydraulika (19%), a także elektryka (6%), i ślusarza (3%).

 

- Rosnące wykorzystanie assistance domowego jest przede wszystkim wynikiem coraz większej ogólnej świadomości klientów. Nie bez znaczenia jest też rosnąca liczba produktów - głównie bankowych - do których dołączany jest ten produkt. Bardzo ważnym czynnikiem jest również coraz bardziej otwarta i przemyślana komunikacja do klientów na temat oferowanych programów assistance z informacją czym ten assistance tak naprawdę jest i w jakiej sytuacji można z niego skorzystać -wyjaśnia Joanna Nadzikiewicz, Dyrektor Handlowy w Europ Assistance Polska.

 

Coraz popularniejsze stają się również usługi concierge. Klienci w 2015r. najczęściej korzystali z organizacji biletów na wybrane imprezy kulturalne oraz rezerwacji stolików w restauracjach, biletów lotniczych, hoteli, organizacji podróży i wakacji. Sekcja Concierge organizowała również specjalne wydarzenia dla klientów takie jak np. zaręczyny w Rzymie w restauracji z widokiem na wieczne miasto, czy organizacja wieczoru sylwestrowego na Hawajach. Ponadto w zeszłym roku Europ Assistance Polska uruchomiła dwa nowe portale internetowe. Serwis concierge.europ-asisstance.pl został stworzony z myślą o klientach VIP obsługiwanych w ramach programów concierge. Z kolei lifestyle.europ-assistance.pl dedykowany jest klientom aspirującym. Na obu portalach klienci znajdą unikalne, personalizowane oferty spędzenia wolnego czasu przygotowane przez profesjonalnych konsultantów Działu Concierge oraz szereg nowych funkcjonalności ułatwiających planowanie aktywności.

 

Rok 2015 zaowocował również nowym programem skierowanym do małych i średnich przedsiębiorców. Ubezpieczenie dedykowane przedsiębiorcom to kompleksowa pomoc w firmie w razie awarii sprzętu biurowego lub szkody w siedzibie firmy, czy też problemów kadrowych. Pakiet office assistance może zawierać następujące świadczenia : dozór, transport lub przechowanie mienia firmowego, organizację lokalu zastępczego, pomoc serwisanta i specjalisty od napraw sprzętu biurowego, pomoc informatyka, infolinię prawną, usługi HR czy serwis Concierge.

 

- Z naszych doświadczeń w obsłudze podmiotów z sektora MSP wynika, że największą popularnością cieszą się świadczenia związane z interwencją informatyka, pomocą hydraulika, ślusarza, czy serwisem RTV i AGD - dodaje Joanna Nadzikiewicz.

 

/Grupa Europ Assistance



Bezpłatny newsletter PRNews.pl:

Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 37 tys. odbiorców!