BZ WBK-Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń osiągnęły w pierwszym półroczu 2014 roku bardzo dobre wyniki biznesowe wypracowując blisko 26 mln zł zysku netto, co stanowi wzrost o 72 proc. r/r.
Spółki osiągnęły silny wzrost przypisu składki w spółce majątkowej o 47% r/r. Mocno wzrosła także sprzedaż produktów ochronnych w spółce życiowej – o 62% r/r. Na spadek całkowitej składki w ubezpieczeniach życiowych 11% r/r wpłynęła niższa sprzedaż Programu Inwestycyjnego IN PLUS opartego o UFK.
Pozycja | I półrocze 2014 (tys. zł) | I półrocze 2013 (tys. zł) | zmiana % |
Składka przypisana brutto | 339 270 | 329 973 | 3% |
Wypłacone świadczenia i odszkodowania (bez wartości wypłat produktów inwestycyjnych) |
17 445 | 16 596 | 5% |
Koszty działalności ubezpieczeniowej | 112 963 | 73 136 | 54% |
Wynik techniczny | 29 166 | 15 802 | 85% |
Wynik finansowy brutto | 32 029 | 18 725 | 71% |
Wynik finansowy netto | 25 948 | 15 123 | 72% |
Lokaty | 1 137 833 | 1 030 784 | 10% |
Na uwagę zasługują także wysokie wskaźniki pokrycia marginesu wypłacalności środkami własnymi spółek:
BZ WBK-Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. | 30.06.2014 | 30.06.2013 |
Wskaźnik pokrycia marginesu wypłacalności środkami własnymi | 242,2% | 241,8% |
Kontynuujemydalszy wzrostbiznesu wspierany przez ciągłe ulepszanie i rozszerzanie oferty produktowej, podnoszenie efektywności i jakości wsparcia sprzedaży oraz poprawę terminowości, komunikacji i jakości obsługi klienta. Zgodnie z naszą strategią, coraz mocniej koncentrujemy się na rozwoju linii ubezpieczeń ochronnych, w szczególności niepowiązanych z ofertą kredytową banku, nie zapominając przy tym o utrzymaniu organicznego wzrostu sprzedaży produktów powiązanych z produktami kredytowymi banku,komentuje Krzysztof Charchuła prezes zarządu BZ WBK-Aviva TU.
W segmencie majątkowym silnie rozwijała się sprzedaż ubezpieczeń nieruchomości LOCUM – wzrost liczby sprzedanych sztuk 17,4 proc. r/r. Portfel ubezpieczeń LOCUM osiągnął wielkość prawie 94 tys. polis. Do rozwoju zainteresowania produktem przyczyniła się przede wszystkim poprawa efektywności sprzedaży, ale nie bez znaczenia była również przyjazna klientowi zmiana warunków ubezpieczeń: uproszczenie języka, wprowadzenie graficznych komentarzy ułatwiających zrozumienie tekstu.
W zakresie produktów życiowych wyróżnia się ubezpieczenie na życie OPIEKUN RODZINY dostępne w ofercie od maja ubiegłego roku, z liczbą aktywnych polis blisko 20 tys. sztuk na koniec czerwca b.r.
W ramach wsparcia rozwoju ubezpieczeń tzw. niepowiązanych z ofertą kredytową prowadzone są w placówkach Banku Zachodniego WBK działania komunikacyjne budujące świadomość tej oferty. W czerwcu zostało wdrożone innowacyjne narzędzie w postaci analizy potrzeb ochronnych klientów, które wspomaga doradców w oferowaniu ubezpieczeń dopasowanych do indywidualnych potrzeb.
BZ WBK-Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń Ogólnych S.A. | 30.06.2014 | 30.06.2013 |
Wskaźnik pokrycia marginesu wypłacalności środkami własnymi | 258,8% | 211,1% |
Spółki BZ WBK-Aviva cały czas doskonalą procesy obsługi likwidacji szkód. W pierwszym półroczu w ramach prostej ścieżki likwidacji szkód z ubezpieczeń domów i mieszkań, spółka majątkowa wypłaciła aż 30% odszkodowań, przede wszystkim na podstawie danych zebranych podczas rozmowy telefonicznej, bez przekazywania dodatkowych dokumentów przez klientów. Średni czas likwidacji wszystkich szkód w ubezpieczeniu domów i mieszkań wyniósł tylko 11 dni. Jakość obsługi klienta w BZ WBK-Aviva została w tym roku po raz czwarty z rzędu wyróżniona Godłem Firmy Przyjaznej Klientowi.