Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Raporty PRNews.pl

Ludzie PR-u

Hydepark

Wojciech Boczoń

Michał Kisiel

Mateusz Gawin

Wiadomości

Bankowość

Aktualności

Kariera w finansach

Analizy

Firmy pożyczkowe

Ludzie

Marketing i PR

Inwestycje

Ubezpieczenia

Nieruchomości

Poradniki

SKOK-i

Nasz gość

Produkty finansowe

Zapisz się na newsletter:

10 lat Agro Tygodnia Banku BGŻ BNP Paribas i 500 numer publikacji

2017-07-10, 10:23

Agro Tydzień to cotygodniowy biuletyn, będący kompendium wiedzy rynkowej, przygotowywany przez analityków departamentu Analiz Ekonomicznych, Sektorowych i Rynków Rolnych Banku BGŻ BNP Paribas. Jubileuszowy 500. numer, w zmienionej na tę okazję szacie graficznej, zawiera szczegółowe analizy dotyczące zmian, jakie zaszły w ostatniej dekadzie w polskim sektorze rolno-spożywczym.

 

Miniona dekada w ocenie analityków Banku to wielki sukces polskiego sektora rolno-spożywczego. Według danych wstępnych wartość eksportu produktów rolno-spożywczych z Polski w 2016 roku wyniosła 24,2 mld euro i była prawie trzykrotnie wyższa niż w 2006 roku. Polska stała się największym unijnym producentem m.in. mięsa drobiowego, jabłek, pieczarek, mrożonych truskawek i malin; zwiększyła udział w unijnej produkcji mleka, zbóż, rzepaku oraz wołowiny. Wśród ważnych pozycji obniżyła się jedynie produkcja wieprzowiny i ziemniaków. W ocenie analityków Banku przedstawiciele polskiego sektora rolno-spożywczego wykazali się ogromną przedsiębiorczością, determinacją, odwagą i gotowością do zmian. 

 

W ciągu 10 lat zarówno w polskim rolnictwie, przemyśle spożywczym, jak i handlu żywnością zaszły ogromne zmiany. W latach 2007-08, a następnie 2010-11 na światowych rynkach nastąpiły gwałtowne wzrosty cen surowców rolnych, określane mianem „kryzysu żywnościowego”. Przedefiniowały one pozycję rolników i przetwórców w łańcuchu dostaw, regionów w produkcji, a także poszczególnych sektorów. Zmienność cen płodów rolnych i żywności była w tym okresie bardzo duża, co zwiększało znaczenie analiz i prognoz rynkowych. 

 

Biuletyn publikowany jest w każdy poniedziałek, nieprzerwanie od wiosny 2007 roku. Wówczas dostępnych było niewiele podobnych publikacji w języku polskim, które przedstawiałyby rzetelne i pogłębione analizy sytuacji na rynkach rolnych. - Zainteresowanie tematyką szeroko rozumianego agrobiznesu było znacznie mniejsze niż obecnie. Wtedy też Bank BGŻ podjął strategiczną decyzję o zastosowaniu, nowatorskiego na polskim rynku, podejścia do obsługi klientów z sektora rolno-spożywczego, polegającego nie tylko na dostarczaniu nowoczesnych rozwiązań finansowych, ale również wzajemnego dzielenia się wiedzą rynkową – powiedział Michał Koleśnikow, dyrektor Dep. Analiz Ekonomicznych, Sektorowych i Rynków Rolnych w Banku BGŻ BNP Paribas.


Źródło: Bank BGŻ BNP Paribas



Bezpłatny newsletter PRNews.pl:

Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców!