Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Raporty PRNews.pl

Ludzie PR-u

Hydepark

Wojciech Boczoń

Michał Kisiel

Mateusz Gawin

Wiadomości

Bankowość

Aktualności

Kariera w finansach

Analizy

Firmy pożyczkowe

Ludzie

Marketing i PR

Inwestycje

Ubezpieczenia

Nieruchomości

Poradniki

SKOK-i

Nasz gość

Produkty finansowe

Zapisz się na newsletter:

Android Pay dla posiadaczy kart Mastercard w mBanku

2017-04-12, 13:34
mBank ogłosił udostępnienie rozwiązania Android Pay dla klientów posiadających karty debetowe i kredytowe Mastercard. Zbliżeniowe płatności mobilne będą dostępne w ramach najnowszej wersji aplikacji mobilnej banku. Ich bezpieczeństwo zapewnia technologia tokenizacji, realizowana przez usługę Mastercard Digital Enablement Service (MDES).

 

 

Aby skorzystać z płatności za pomocą Android Pay, należy zarejestrować swoją kartę Mastercard w aplikacji mobilnej mBanku. Nie jest konieczne pobieranie aplikacji Android Pay ze sklepu Google Play, dzięki czemu proces uwierzytelnienia jest krótki i wygodny. Android Pay udostępniony w ramach bankowości mobilnej mBanku to pierwsze tego typu rozwiązanie w Europie i jedno z pięciu na świecie.

 

Do płatności Android Pay niezbędne jest posiadanie telefonu z anteną NFC i systemem operacyjnym Android w wersji 4.4 lub wyższej. Sama płatność wygląda podobnie, jak transakcja za pomocą karty zbliżeniowej. Wystarczy wybudzić telefon, a następnie przyłożyć go do terminala płatniczego. Przy kwocie przekraczającej 50 PLN konieczne jest zatwierdzenie płatności kodem PIN karty płatniczej na terminalu.

 

Bezpieczeństwo transakcji dokonywanych za pośrednictwem Android Pay zapewnia technologia tokenizacji, realizowana przez usługę Mastercard Digital Enablement Service (MDES). Polega ona
na generowaniu przez sieć Mastercard cyfrowego „tokena” – numeru, dzięki któremu można powiązać telefon z kartą płatniczą. Token zastępuje numer karty płatniczej i jest przechowywany w bezpieczny sposób w chmurze obliczeniowej, dzięki czemu żadne wrażliwe dane nie są udostępniane sprzedawcom. Każdy token może być też przypisany tylko do jednego urządzenia, co oznacza, że wykonanie transakcji z jego pomocą innym urządzeniem jest niemożliwe.

 

„Po pierwszych kilku miesiącach obecności Android Pay w Polsce zauważamy duże zainteresowanie tą usługą wśród posiadaczy kart Mastercard, którzy chętnie korzystają z udogodnień technologicznych. Wierzę, że dzięki udostępnieniu Android Pay przez mBank liczba osób płacących zbliżeniowo telefonem będzie szybko rosła. Sprzyja temu również popularność technologii bezstykowej, którą Polacy traktują już jako standard: już 2/3 wszystkich transakcji kartami Mastercard w Polsce to płatności zbliżeniowe” – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.

 

mBank jako pierwszy w Europie wdrożył proces tokenizacji karty Mastercard wprost z aplikacji mobilnej banku. Klienci Alior Banku, T-Mobile Usługi Bankowe oraz Banku Zachodniego WBK korzystają z Android Pay w ramach aplikacji Google.

 

„Płatności mobilne stają się istotnym elementem oferty bankowej, dlatego w nie inwestujemy. Priorytetem mBanku jest dalszy rozwój mobilnych narzędzi i procesów w taki sposób, aby wszystkie istotne sprawy w banku można było załatwić z użyciem smartfona” – mówi Cezary Stypułkowski, prezes mBanku.

 

Płatności Android Pay dokonuje się przy wykorzystaniu infrastruktury terminali zbliżeniowych, których obecnie jest w Polsce 465 tysięcy – stanowią one już ponad 90% wszystkich terminali płatniczych[1].

 

Wdrożenie rozwiązania Google w kolejnym polskim banku wpisuje się w trend rozwoju płatności mobilnych na naszym rynku. Polska jest pierwszym krajem w Europie Środkowo-Wschodniej, a drugim na całym kontynencie (po Wlk. Brytanii), w którym Android Pay został udostępniony. Jak wynika z zeszłorocznego badania Mastercard[2], niemal co drugi ankietowany z Polski (49%) chciałby płacić telefonem, gdyby nie miał możliwości zapłacenia kartą i gotówką. Z innego badania[3] wynika z kolei, że już 8% polskich konsumentów miało okazję płacić mobilnie, a ¾ z nich chce nadal z nich korzystać.

 

 



Bezpłatny newsletter PRNews.pl:

Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców!