Commonwealth Bank of Australia postanowił zmniejszyć koszty, jakie generowali zapominalscy klienci. Bank uruchomił nową usługę, dzięki której klienci mogą sami zastrzec karty płatnicze tymczasowo, zanim zgłoszą je bankowi do zastrzeżenia – donosi serwis Finextra.
CommBank wykazał, że około 60 proc. kart kredytowych zgłoszonych jako zaginione, zostało później przez klientów odnalezione w ich własnych domach. Przekładało się to na prawie 7 milionów zastrzeganych rocznie kart, które następnie musiały być wymieniane na nowe.
Teraz, klienci banku mają możliwość tymczasowego zablokowania karty na czas jej poszukiwań. Mogą to zrobić samodzielnie – poprzez stronę internetową lub aplikację przeznaczoną na urządzenia mobilne. CommBank informuje również o możliwości zablokowania transakcji międzynarodowych i internetowych oraz uniemożliwieniu wypłacania gotówki daną kartą kredytową w bankomatach poza granicami Australii.
– Każdy z nas miał z tym do czynienia – frustracja kiedy orientujemy się, że nasza karta zaginęła. Zamiast przechodzić proces likwidacji karty, nasi klienci mogą jej spokojnie poszukać dzięki tymczasowej blokadzie – podsumowuje dyrektor ds. kart i płatności Commonwhealth Bank.
/mg