Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Raporty PRNews.pl

Ludzie PR-u

Hydepark

Wojciech Boczoń

Michał Kisiel

Mateusz Gawin

Wiadomości

Bankowość

Aktualności

Kariera w finansach

Analizy

Firmy pożyczkowe

Ludzie

Marketing i PR

Inwestycje

Ubezpieczenia

Nieruchomości

Poradniki

SKOK-i

Nasz gość

Produkty finansowe

Zapisz się na newsletter:

Banki w Polsce nieprzygotowane na Ukraińców. Obsługa obcokrajowców kuleje

2017-06-14, 16:42

Bankowość w Polsce pozostawia wiele do życzenia w zakresie obsługi obcokrajowców. Tylko nieliczne instytucje inwestują w zmiany, które mają przysłużyć się coraz liczniejszej zamieszkującym w naszym kraju obywatelom Ukrainy - wynika z analizy Bankier.pl.

 

Bankier.pl przeanalizował witryny internetowe, systemy bankowości internetowej i infolinie pod kątem dostosowań do obsługi klientów nie posługujących się językiem polskim.

 

Z analizy wynika, że gro instytucji nadal nie oferuje nawet anglojęzycznej strony internetowej. W tej grupie są m.in. Getin Bank, Idea Bank (poza wybranymi komunikatami prasowymi), Nest Bank, Orange Finanse, Plus Bank i T-Mobile Usługi Bankowe. Najpełniejszy zakres informacji na swój temat, wraz ze szczegółowym opisem oferty, a także cennikami zamieszczają Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, BGŻ BNP Paribas i Citi Handlowy. Osoby zainteresowane produktami tych instytucji napotkają jednak na problem, chcąc zapoznać się z regulaminem choćby tak podstawowego produktu, jakim jest konto osobiste.

 

Rozbieżną politykę banki stosują także w zakresie udostępniania swoich systemów bankowości internetowej w innych niż polska wersjach językowych. Tylko po polsku e-bankowość udostępniają Credit Agricole, eurobank, Getin Bank, Idea Bank, mBank, Orange Finanse, Plus Bank, Bank Pocztowy i T-Mobile Usługi Bankowe.

 

Alternatywnynm rozwiązaniem dla klienta, który nie znajdzie interesujących go informacji na stronach internetowych banków jest kontakt z infolinią. Ale i tu nie obędzie się bez utrudnień. Tylko osiem z ponad dwudziestu analizowanych instytucji przewiduje po połączeniu z automatem na infolinii wybranie języka obcego.

 

Więcej na ten temat na Bankier.pl, w artykule "Bankowość dla obcokrajowców kuleje. Obsługa po ukraińsku tylko u nielicznych".



autor: Malwina Wrotniak-Chałada



Bezpłatny newsletter PRNews.pl:

Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców!