Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Raporty PRNews.pl

Ludzie PR-u

Hydepark

Wojciech Boczoń

Michał Kisiel

Mateusz Gawin

Wiadomości

Bankowość

Aktualności

Kariera w finansach

Analizy

Firmy pożyczkowe

Ludzie

Marketing i PR

Inwestycje

Ubezpieczenia

Nieruchomości

Poradniki

SKOK-i

Nasz gość

Produkty finansowe

Zapisz się na newsletter:

BLIK najpopularniejszą metodą płatności w Multikinie

2017-09-11, 08:14

Pod koniec 2015 r. Polski Standard Płatności rozpoczął współpracę z Multikinem, której efektem było wdrożenie płatności mobilnych BLIK. Z danych Multikina wynika, że obecnie średnio 40 proc. sprzedanych biletów do kina pochodzi właśnie z kanału mobilnego. Odsetek transakcji BLIKIEM w Multikinie wynosi nawet do 20 proc. wszystkich transakcji miesięcznie, w tym ponad jedna trzecia to transakcje realizowane metodą "jednego kliknięcia" (tzw. One Click).


BLIK wystartował w lutym 2015 roku. Jeszcze w tym samym roku klienci Multikina mogli płacić BLKIEM za bilety w kinie, na stronie Multikino.pl i w aplikacji mobilnej sieci kin.

- Ponad połowa klientów e-commerce kupuje przez urządzenia mobilne. Wśród posiadaczy smartfonów aż 56 proc. korzysta z płatności mobilnych. Grupa użytkowników bankowości mobilnej w Polsce przekroczyła w drugim kwartale 2017 roku 8,2 mln. Dziś już nikt nie ma wątpliwości, że żyjemy w erze mobilnej. Multikino jest partnerem, który to umiejętnie wykorzystuje m.in. poprzez wdrożenie BLIKA - mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

 

Od końca 2015 roku klienci Multikina mogą płacić BLIKIEM, wpisując sześciocyfrowy kod BLIK na stronie sklepu i potwierdzając transakcję w aplikacji mobilnej swojego banku w swoim smartfonie. W efekcie BLIK znalazł się od razu na szóstym miejscu wśród wszystkich metod płatności w sieci multipleksów. W krótkim czasie co dziesiąty kupowany bilet był opłacany BLIKIEM. Konwersja zakupowa, czyli finalizacja zakupu, sięgnęła aż 90 proc. - więcej niż jakakolwiek inna metoda płatności.

 

Wiosną 2017 roku Multikino zdecydowało się wdrożyć kolejną innowację - zakup metodą "jednego kliknięcia" (tzw. One Click) - z wykorzystaniem systemu BLIK. Multikino było pierwszą siecią kinową w Polsce, która wdrożyła One Click w sprzedaży biletów na stronie internetowej i w aplikacji.

 

- Dzięki wdrożeniu kolejnej innowacyjnej funkcjonalności, BLIK stał się numerem 1 wśród metod płatności na Multikino.pl i w aplikacji. W maju 2017 roku za co piąty bilet klienci płacili BLIKIEM. Obecnie jest to 13-17 proc. transakcji miesięcznie. Nowe rozwiązanie szczególnie dobrze sprawdza się w kanale mobilnym - mówi Mariusz Spisz, Commercial Director w Multikinie.

 

One Click jest funkcją, która maksymalnie skraca i upraszcza zakup, a jednocześnie zapewnia bezpieczeństwo transakcji. W trakcie pierwszej transakcji klient dostaje możliwość "zapamiętania" sklepu. Robi to, zaznaczając odpowiednią opcję w swojej aplikacji bankowości mobilnej. Przy kolejnym zakupie w tym samym sklepie wystarczy już tylko wybrać BLIKA jako metodę płatności i zatwierdzić operację w aplikacji mobilnej na swoim telefonie.

 

- Multikino od początku było otwarte na innowacje i potrzeby nowoczesnych konsumentów. Dzięki wdrożeniu BLIK One Clicka klienci sieci korzystają z najwygodniejszej metody płatności w internecie, a Multikino uzyskuje wysoką konwersję sprzedażową - mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK.

 

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2017 r. Polacy zrealizowali BLIKIEM łącznie prawie 13 milionów transakcji. W samym drugim kwartale 2017 r. liczba transakcji BLIKIEM wyniosła blisko 7 mln - to wzrost o 21 proc. w porównaniu do pierwszego kwartału. W tym czasie Polacy zapłacili BLIKIEM za zakupy w internecie ponad 4,2 mln razy.




Bezpłatny newsletter PRNews.pl:

Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców!