Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Raporty PRNews.pl

Ludzie PR-u

Hydepark

Wojciech Boczoń

Michał Kisiel

Mateusz Gawin

Wiadomości

Bankowość

Aktualności

Kariera w finansach

Analizy

Firmy pożyczkowe

Ludzie

Marketing i PR

Inwestycje

Ubezpieczenia

Nieruchomości

Poradniki

SKOK-i

Nasz gość

Produkty finansowe

Zapisz się na newsletter:

Fiskus rozliczy PIT za pośrednictwem Banku BGŻ BNP Paribas

2017-03-17, 12:46

Klienci Banku BGŻ BNP Paribas mogą za pośrednictwem bankowości elektronicznej Pl@Net  składać do urzędu skarbowego wniosek o przygotowanie rocznej deklaracji podatkowej.

– 15 marca br. weszła w życie nowelizacja ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, dzięki której istnieje możliwość przekazanie na urząd skarbowy obowiązku wypełnienia zeznania rocznego. Aby skorzystać z tego udogodnienia zachęcamy klientów Banku do złożenia odpowiedniego wniosku za pośrednictwem naszej bankowości elektronicznej i jej nowej funkcjonalności e-Urząd  – powiedział Piotr Marciniak, dyrektor Zarządzający Pionu Bankowości Internetowej w Banku BGŻ BNP Paribas. 

 

– W ubiegłym roku umożliwiliśmy naszym klientom składanie wniosków w programie 500+, teraz udostępniamy im funkcjonalność e-Urząd. Jest to kolejne w systemie Pl@net, ale nie ostatnie ułatwienie komunikacji klienta z urzędami administracji państwowej. Inicjatywa została zrealizowana w ramach programu e-Governance, w którym planujemy wiele innych usprawnień w tym obszarze – dodał Piotr Marciniak.

Klienci Banku BGŻ BNP Paribas mogą złożyć wniosek PIT-WZ do urzędu skarbowego wybierając w systemie bankowości elektronicznej Pl@Net ikonkę e-Urząd. Następnie klient uzupełnia ten formularz m.in. takimi danymi jak: nazwa urzędu skarbowego, w którym składa się zeznanie podatkowe, wybór sposobu opodatkowania (samodzielnie, wspólnie z małżonkiem, w sposób przewidziany dla osób samotnie wychowujących dzieci) oraz podaje nazwę organizacji pożytku publicznego, której chce przekazać 1 procent podatku. Klient koniecznie musi też podać używany przez siebie adres e-mail. Taki wniosek klient zatwierdza hasłem jednorazowym.

 

Urząd skarbowy przesyła na wskazany adres e-mail potwierdzenie otrzymania wniosku, a następnie w ciągu 5 dni roboczych klient powinien otrzymać z urzędu link do gotowego zeznania podatkowego, które sprawdza jedynie pod kątem zgodności danych. W przypadku pojawienia się błędu, klient będzie musiał odrzucić takie zeznanie i przygotować je samodzielnie. W przeciwnym wypadku klient akceptuje zeznanie. Jeśli klient nie zaakceptuję zeznania ani też jego nie odrzuci, urząd zinterpretuje to jako akceptację i roczny PIT zostanie uznany za złożony.


Źródło: Bank BGŻ BNP Paribas



Bezpłatny newsletter PRNews.pl:

Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców!