Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Raporty PRNews.pl

Hydepark

Wiadomości

Bankowość

Aktualności

Kariera w finansach

Analizy

Firmy pożyczkowe

Ludzie

Marketing i PR

Inwestycje

Ubezpieczenia

Nieruchomości

Poradniki

SKOK-i

Nasz gość

Produkty finansowe

Zapisz się na newsletter:

Klienci TP SA faktury sprawdzą w swoim internetowym banku

2012-02-16, 10:55

KIR SA. podpisała umowę z Grupą TP, która przyłączyła się do systemu elektronicznej prezentacji i płatności rachunków – invoobill (dawniej Bilix).

Usługa będzie dostępna dla klientów Grupy TP od drugiej połowy 2012 roku. Warunki korzystania z usługi zależą od banków. W większości z nich jest to rozwiązanie bezpłatne. Grupa TP nie pobierze żadnej opłaty za transfer faktury do systemu.

Aby uruchomić usługę invoobill wystarczy zalogować się na swoim elektronicznym koncie bankowym i złożyć stosowny wniosek. Klient potwierdzając chęć korzystania z usługi invoobill automatycznie rezygnuje z otrzymywania faktury w wersji papierowej. Będzie mógł wybrać pomiędzy e-fakturą z kwalifikowanym podpisem elektronicznym, a eko fakturą, która jest elektronicznym obrazem faktury.

– Klienci TP i PTK mają dziś możliwość otrzymywania faktur w formie elektronicznej na wskazany adres mailowy, mogą też mieć do nich dostęp poprzez portal tp.pl i orange.pl. Kolejną alternatywą będzie właśnie invoobill. Każdy klient będzie mógł wybrać najbardziej dopasowany do jego potrzeb sposób  otrzymywania faktur. Mam nadzieję, że dzięki temu  coraz większa grupa naszych klientów zrezygnuje z papierowej faktury i w ten sposób przyczyni się też do ochrony środowiska – wyjaśnia Jakub Kłoczewiak, Dyrektor Obsługi Klienta w Grupie TP.

Invoobill  to pierwszy na polskim rynku system elektronicznej prezentacji i płatności rachunków, umożliwiający dostarczanie klientom elektronicznych faktur za pośrednictwem e-bankowości.

Zasada działania systemu invoobill jest prosta. Dostawca usługi masowej (operator telekomunikacyjny, telewizyjny, dostawca gazu, prądu, etc.) przesyła do banku fakturę w formie elektronicznej. Faktura jest następnie udostępniana klientowi za pośrednictwem e-bankowości. Po zalogowaniu do systemu bankowości elektronicznej, klient widzi swoje faktury, a także informacje na temat ich statusu – czy są opłacone, czy do zapłacenia. Jeżeli klient zaakceptuje wysokość faktury, wystarczy jedno kliknięcie, a dane (odbiorca, tytuł przelewu, kwota) automatycznie zostaną skopiowane do szablonu przelewu. Do realizacji płatności wystarczy jedynie autoryzacja transakcji.

– Decyzja o wprowadzeniu usługi invoobill przez Grupę TP bardzo nas cieszy, gdyż pozwoli przekonać do wdrożenia systemu kolejnych wystawców rachunków. Dzięki temu invoobill ma szansę stać się standardem płatności za usługi masowe, takie jak telefon, telewizja, prąd czy gaz – tłumaczy Michał Szymański, Wiceprezes Zarządu z KIR S.A. - Z punktu widzenia klienta indywidualnego, invoobill przyśpiesza proces płatności  ułatwia zarządzanie domowymi rachunkami. Natomiast z punktu widzenia dostawcy usług masowych, invoobill pozwala zmniejszyć koszty związane z przygotowaniem i dystrybucją faktur, bilingów i innych materiałów do klientów, przyśpiesza także spłatę zobowiązań – dodaje M. Szymański.

Usługa invoobill jest już dostępna dla ponad 90% klientów bankowości elektronicznej w Polsce, którzy posiadają konta w PKO Banku Polskim S.A. (Inteligo, iPKO), Pekao S.A., mBanku, MultiBanku, Banku Millennium S.A., City Handlowym, ING Banku Śląskim, Raiffeisen Bank Polska, BZ WBK SA oraz w kilku bankach spółdzielczych.

Oprócz abonentów Grupy TP, którzy w tym roku będą mogli skorzystać z usługi, z invoobilla  korzystają już klienci Play, ITI Neovision, PGE Obrót S.A. Oddział z siedzibą w Warszawie, PGE Obrót S.A. Oddział
z siedzibą w Skarżysku Kamiennej, Link 4 Towarzystwa Ubezpieczeniowego S.A. oraz studenci Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.


Źródło: ComPress SA



Wyślij link znajomemu

Drukuj

Bezpłatny newsletter PRNews.pl:

Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 35 tys. odbiorców!