Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Raporty PRNews.pl

Ludzie PR-u

Hydepark

Wojciech Boczoń

Michał Kisiel

Mateusz Gawin

Wiadomości

Bankowość

Aktualności

Kariera w finansach

Analizy

Firmy pożyczkowe

Ludzie

Marketing i PR

Inwestycje

Ubezpieczenia

Nieruchomości

Poradniki

SKOK-i

Nasz gość

Produkty finansowe

Zapisz się na newsletter:

Leasing wciąż zyskuje na popularności

2017-09-13, 11:57

Branża leasingowa w Polsce wzrosła w pierwszej połowie 2017 roku o 11,6%, a dominującym aktywem są wciąż pojazdy lekkie, które stanowią blisko połowę finansowanych leasingiem dóbr, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Choć od 2011 roku leasing dostępny jest również dla osób fizycznych, stanowią oni zaledwie 0,6% wszystkich klientów.

 


Największą część klientów firm leasingowych stanowią mikro i małe firmy o obrotach między 5 a 20 mln złotych rocznie – stanowią oni blisko trzy czwarte z 600 tys. klientów branży, doceniając głównie elastyczność tego typu finansowania.    

- W opinii właścicieli małych firm, leasing jest elastyczniejszą formą finansowania niż kredyt. Dodatkowo przedsiębiorcy aktualnie korzystający z leasingu są znacznie bardziej utwierdzeni w tym poglądzie niż ci, którzy nigdy nie korzystali z tego źródła finansowania inwestycji - zauważa Mieczysław Woźniak, wiceprzewodniczący Komitetu Wykonawczego Związku Polskiego Leasingu.


Leasing, będący formą dzierżawy, polega na wypożyczeniu aktywa (najczęściej samochodu) z jednoczesnym prawem leasingobiorcy do jego wykupu. Jest on szczególnie atrakcyjny dla przedsiębiorców, ponieważ pozwala na stosunkowo niewielkie zaangażowanie kapitału własnego, jak również umożliwia optymalizację obciążeń podatkowych czy rozliczenie podatku VAT. Obecnie, podobnie jak w krajach Europy Zachodniej, gdzie jedynie niewielka część pojazdów sprzedawanych jest na własność, coraz popularniejsze stają się leasingi z wysoką wartością końcową. Pozwalają one na m.in. na zdecydowanie niższe koszty początkowe oraz bieżące.


Wraz z rozwojem rynku i konkurencji, leasingodawcy oferują coraz atrakcyjniejsze i elastyczniejsze warunki, zarówno dla przedsiębiorstw, jak i klientów indywidualnych.
- Nasza propozycja leasingowa skierowana jest do wszystkich klientów, którzy preferują rozwiązanie użytkowe. Dzięki gwarantowanej, wysokiej wartości końcowej klient może cieszyć się swoim nowym samochodem o znacznie niższej racie miesięcznej od tradycyjnych rozwiązań – twierdzi Marcin Słomkowski, prezes Inchcape Motor Polska, dealera będącego od 9 lat numerem jeden w sprzedaży usług finansowych w sieci BMW.


- W przypadku oferty BMW Comfort Lease wartość końcowa jest gwarantowana. Dzięki temu Klient ma do wyboru aż trzy warianty. Pierwszy, dokonuje wyboru nowego modelu, zwracając u dealera dotychczasowy. Drugi to wykup pojazdu. Trzeci to ponowne finansowanie wartości rezydualnej. Decyzję o wyborze wariantu podejmuje dopiero pod koniec umowy. – dodaje Marcin Słomkowski i jednocześnie zapewnia, że klient decydując się na zakup w Inchcape może liczyć na kompleksową obsługę Klienta na każdym etapie użytkowania pojazdu.

 

Źródło: BMW



Bezpłatny newsletter PRNews.pl:

Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców!