Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Raporty PRNews.pl

Ludzie PR-u

Hydepark

Wojciech Boczoń

Michał Kisiel

Mateusz Gawin

Wiadomości

Bankowość

Aktualności

Kariera w finansach

Analizy

Firmy pożyczkowe

Ludzie

Marketing i PR

Inwestycje

Ubezpieczenia

Nieruchomości

Poradniki

SKOK-i

Nasz gość

Produkty finansowe

Zapisz się na newsletter:

Mastercard i Uniwersytet Oksfordzki podpowiadają bankom, jak wdrożyć biometrię w urządzeniach mobilnych

2017-06-14, 08:27

Mastercard wspólnie z Wydziałem Informatyki Uniwersytetu Oksfordzkiego opublikował dziś obszerny raport pt. "Mobilna biometria w usługach finansowych: pięć warunków sukcesu". Publikacja ma na celu wskazanie instytucjom finansowym, w tym m.in. bankom, pięciu najważniejszych elementów, o których należy pamiętać, planując udostępnienie rozwiązań biometrycznych klientom.

 

Do przygotowania raportu Mastercard i Uniwersytet Oksfordzki skłoniły wyniki badania opinii, które przeanalizował Opus Research. Zdecydowana większość konsumentów (93%) woli używać rozwiązań biometrycznych zamiast haseł przy uwierzytelnianiu płatności lub korzystaniu z usług finansowych. Inne badania potwierdzają z kolei, że zapominanie haseł czy numerów PIN, a także używanie tego samego hasła w różnych serwisach lub jego niewłaściwe przechowywanie to codzienne problemy konsumentów, które często są powodem zjawiska "porzuconych koszyków". Rozwiązaniem jest biometria (np. skanowanie odcisku palca lub tęczówki oka), która jest bezpieczniejsza i eliminuje konieczność pamiętania haseł. O ile jednak 92% specjalistów z sektora bankowego chce wdrażać technologie biometryczne, o tyle 36% uważa, że nie posiada w tym zakresie niezbędnego doświadczenia.

 

Aby pomóc przełamać tę barierę, powstał nowy raport. Definiuje on pięć czynników decydujących o sukcesie wdrożenia biometrii przez bank lub inną instytucję finansową:

  1. Wydajność:niezawodność i bezpieczeństwo rozwiązań biometrycznych osiągnięta dzięki połączeniu niskiego wskaźnika błędów algorytmicznych oraz dodatkowego składnika
    w postaci ID urządzenia.

  2. Doświadczenie użytkownika: obsługa, która budzi poczucie zaufania i bezpieczeństwa,
    a jednocześnie jest na tyle prosta, że zadowoli nawet najbardziej wymagających użytkowników.

  3. Zgodność operacyjna: przyszłościowe rozwiązanie musi być zgodne z wieloma urządzeniami, zastosowaniami i technikami biometrycznymi (rozpoznawanie twarzy, tęczówki, głosu itp.).

  4. Bezpieczeństwo: ograniczenie ryzyka dzięki szyfrowaniu zapisanych w urządzeniu szablonów biometrycznych i zapewnieniu, że będą dostępne tylko dla uprawnionych użytkowników.

  5. Prywatność: korzystanie z technologii bezpieczeństwa w celu zachowania poufności
    i anonimowości klientów oraz bezpieczeństwa ich danych biometrycznych, także w ramach systemu uwierzytelniania.

Ajay Bhalla, prezes Mastercard ds. ryzyka korporacyjnego i bezpieczeństwa, mówi: "Skuteczne rozwiązania biometryczne dla urządzeń mobilnych wpisują się w model obsługi zorientowany na konsumenta, który jest obecnie stosowany w sektorze usług finansowych. Zapewnia on klientom natychmiastowy dostęp do ich informacji finansowych i umożliwia dokonywanie płatności. Rozwiązania biometryczne powodują odchodzenie od stosowania haseł. W przyszłości tożsamość cyfrowa będzie bazować na tym, kim jesteśmy, a nie na tym, co pamiętamy".

 

Od biometrii nie ma odwrotu


Mastercard rozwija technologie biometryczne w obszarze płatności w celu usprawnienia obsługi klienta i zwiększenia bezpieczeństwa. Aplikacja Identity Check Mobile firmy Mastercard jest sukcesywnie wprowadzana w różnych krajach na całym świecie. Umożliwia ona weryfikację tożsamości posiadacza karty za pomocą skanera odcisków palców na smartfonie lub z wykorzystaniem technologii rozpoznawania twarzy przez zrobienie sobie selfie. Znacznie przyspiesza to proces dokonywania płatności przy jednoczesnym zwiększeniu jego bezpieczeństwa.

 

Zważywszy, że w kieszeniach dorosłych Polaków znajduje się ok. 20 mln smartfonów, konsumenci mają coraz szerszy dostęp do narzędzia, które umożliwia stosowanie technik biometrycznych. Współpraca pomiędzy Mastercard a Uniwersytetem Oksfordzkim przyczynia się do upowszechniania mobilnej biometrii w finansach.

 

Podsumowanie badania (tzw. white paper) zawiera szczegółowy opis najważniejszych kwestii, które instytucje finansowe muszą rozwiązać, aby skutecznie wdrożyć rozwiązania biometryczne i podjąć właściwe decyzje na każdym etapie. Artykuł przeglądowy na ten temat jest już dostępny tutaj.

 




  • etykiety:

Bezpłatny newsletter PRNews.pl:

Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców!