Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Raporty PRNews.pl

Ludzie PR-u

Hydepark

Wojciech Boczoń

Michał Kisiel

Mateusz Gawin

Wiadomości

Bankowość

Aktualności

Kariera w finansach

Analizy

Firmy pożyczkowe

Ludzie

Marketing i PR

Inwestycje

Ubezpieczenia

Nieruchomości

Poradniki

SKOK-i

Nasz gość

Produkty finansowe

Zapisz się na newsletter:

Single pożyczają online

2017-02-14, 14:02

34-letni singiel, zarabiający średnio 3,7 tys. zł, korzystający z nowych technologii – taki był klient Wonga w Polsce w 2016 r. Przeciętnie pożyczył on w tej instytucji finansowej około tysiąca złotych. Konsumenci chętnie korzystali z możliwości wzięcia pożyczki przez smartfona. Za pośrednictwem tego kanału o udzielenie finansowania wnioskował przeszło co drugi klient Wonga.

 

Jak wynika z danych firmy za 2016 r., co drugi pożyczający (51 proc.) chociaż raz aplikował o udzielenie przez nią finansowania z wykorzystaniem smartfona. Wonga, która specjalizuje się w pożyczkach online, od samego początku działalności w Polsce udostępnia mobilną stronę w standardzie RWD, dzięki czemu obserwuje postępującą smartfonizację klientów usług finansowych. Jak szacuje Deloitte w „Global Mobile Consumer Survey” dostęp do smartfonów ma dziś już 80 proc. z nas. W sektorze finansowym przenoszenie usług do kanału mobilnego jest jednym z najsilniejszych trendów w sprzedaży i obsłudze.

Osoby korzystające z oferty Wonga to świadomi konsumenci z dobrą historią kredytową i obeznani z nowymi technologiami. Wszyscy mają rachunek bankowy i telefon komórkowy oraz dostęp do internetu.

– W Wonga wychodzimy z założenia, że tylko świadomi konsumenci w pełni mogą skorzystać z możliwości, jakie daje współczesny rynek finansowy. Dbamy o edukację naszych klientów w tym zakresie. A ona przynosi rezultaty. Większość naszych klientów wie, w jakiej wysokości i na jaki czas są w stanie zaciągnąć zobowiązanie finansowe. Większość z nich cieszy się dobrą historią kredytową oraz wysokim rankingiem przyznawanym przez Biuro Informacji Kredytowej – mówi Marcin Borowiecki, prezes Wonga w Polsce.

W 2016 r. średnia pożyczka w Wonga była brana na 89 dni i wynosiła 1 000 zł. – Te liczby się zmieniają z kwartału na kwartał. Już 82 proc. naszego portfela to pożyczki ratalne (na koniec 2015 r. wynosiły niecałe 50 proc.) i ta wartość będzie rosła. W czwartym kwartale zeszłego roku średnia pożyczka wyniosła 1 090 zł, a średnia pożyczka ratalna – 1 660 zł – wyjaśnia Marcin Borowiecki.

Jak wyglądał klient firmy w ubiegłym roku? Odbiorcy usług Wonga to przeważnie single (60 proc). Aż 76 proc. klientów stanowiły osoby w wieku 25+, przy czym średni wiek pożyczkobiorcy firmy w ubiegłym roku wynosił 34 lata. Prawie co trzeci klient mógł się pochwalić wykształceniem wyższym. Niespełna co dziesiątym pożyczkobiorcą firmy był przedsiębiorca. 53 proc. konsumentów usług stanowili mężczyźni.

Przeciętne dochody klienta Wonga wynosiły średnio 3 749,37 zł, przy czym co czwarty pożyczkobiorca deklarował, że zarabiał powyżej 3 tys. zł netto. Około 38 proc. konsumentów pracowało na pełen etat.

– Nie każdy może otrzymać finansowanie w Wonga. Pożyczamy tylko tym, którzy poradzą sobie ze spłatą. Staramy się uświadamiać klientom, że zaciągnięcie kolejnego zobowiązania nie pomoże im podratować bieżących finansów. Dlatego zachęcamy ich do poszerzania wiedzy na temat zarządzania budżetem domowym i oszczędzania, poprzez kursy na platformie edukacyjnej Kapitalni.org – mówi Agnieszka Szczepanik, kierownik projektu Kapitalni.org w Wonga w Polsce.

 

Źródło: wonga.com



Bezpłatny newsletter PRNews.pl:

Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców!