Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Raporty PRNews.pl

Ludzie PR-u

Hydepark

Wojciech Boczoń

Michał Kisiel

Mateusz Gawin

Wiadomości

Bankowość

Aktualności

Kariera w finansach

Analizy

Firmy pożyczkowe

Ludzie

Marketing i PR

Inwestycje

Ubezpieczenia

Nieruchomości

Poradniki

SKOK-i

Nasz gość

Produkty finansowe

Zapisz się na newsletter:

Sukces polskiej firmy technologicznej na nowojorskim Finovate

2017-09-13, 10:31

Jiffee – polskie rozwiązanie, nagrodzone „Best of Show” na Finovate w Nowym Jorku, największym wydarzeniu skupionym wokół nowości technologicznych. Prezentacja technologii Jiffee zaprezentowana 12 września podczas konferencji Fivovate, została uznana za najciekawsze rozwiązanie podczas tej edycji imprezy.

 


Cards are dead

 
Wykorzystanie w Jiffee powszechnej i bardziej zaawansowanej technologii Bluetooth (Bluetooth Low Energy) rozszerza zasięg mobilnych płatności zbliżeniowych na praktycznie każdy dostępny dziś telefon, ale również usprawnia cały proces w kontrze do nadajników NFC. Moduł Bluetooth pozwala na dokonanie transakcji w większej odległości od terminala (5-10 cm), przy czym transmisja danych jest znacznie mniej podatna na zakłócenia – oba czynniki wpływają na przewagę Jiffee nad NFC w kwestii wygody użytkowania.


W przeciwieństwie do rozwiązań NFC – transakcje zbliżeniowe mogą być realizowane na każdym terminalu, bezpośrednio w kasie fiskalnej, a także w formie phone to phone – Jiffee mPOS.


Jiffee umożliwia obciążanie różnych środków płatniczych – może być ich kilka: karty debetowe, kredytowe czy samo konto bankowe. To ostatnie jest szczególnie atrakcyjne
w kontekście wchodzącej w roku 2018 Europejskiej regulacji PSD2 pozwalającej obciążać bezpośrednio z aplikacji płatniczej konto bankowe klienta. Dla rynku FMCG Jiffee umożliwia drastyczne obniżenie kosztów procesowania transakcji płatniczych.


Przed dokonaniem transakcji użytkownik wybiera źródło, z którego ma być dokonana płatność. Jiffee oprócz umożliwiania płatności może również naliczać rabaty i punkty programów lojalnościowych.


Nowa technologia opracowana i opatentowana przez firmę Braintri pozwala na ominięcie ograniczeń regionalnych rozwiązanych z Apple Pay i usprawnia mobilne transakcje zbliżeniowe. Przedstawiona na Finovate aplikacja może zostać wdrożona przez organizacje płatnicze, banki oraz sieci sprzedaży.


„Jiffee uwalnia z jednej strony klienta, a z drugiej strony przedsiębiorcę – współczesne terminale bez problemu obsłużą transakcje wykorzystujące Bluetooth – do pozostałych, jak i samych kas fiskalnych, sklepy będą mogły wykorzystać dedykowaną przystawkę lub przyjmować płatność w formie phone to phone lub phone to tablet (mPOS). Dzięki temu koszty związane z wdrożeniem i procesowaniem płatności bezgotówkowych będą niższe, a sam proces mobilniejszy. Szczególnie, że rozwiązanie jest gotowe na wejście w życie PSD2, które umożliwi sieciom handlowym wykorzystywanie własnych rozwiązań płatniczych – Jiffee będzie mogło zagościć w ich własnych systemach rozliczających płatności.”- komentuje Wojciech Zatorski, COO Braintri.

Jiffee docenione na świecie


Premiera aplikacji Jiffee miała miejsce podczas tegorocznych targów elektronicznych Mobile World Congress w Barcelonie. Cieszyła się ogromnym zainteresowaniem wśród firm inwestujących w systemy płatności w krajach afrykańskich i azjatyckich.


Jiffee zagościła na nowojorskiej scenie Finovate jako jedno z trzech prezentowanych rozwiązań z Polski. Wraz z nią publiczności zaprezentowali się tylko giganci polskiej branży finansowej – ING Bank Śląski i Asecco.


– Na Finovate zapraszane są tylko firmy z gotowymi rozwiązaniami – tu nie ma miejsca na prezentowanie pomysłów, tylko działających produktów. Cieszymy się, że mogliśmy pokazać Jiffee w Nowym Jorku, trafiając do grona najlepszych rozwiązań fintech, które mogą zmienić rynek płatności na całym świecie. – dodaje Wojciech Zatorski.


Do tej pory na największej imprezie branży fintech zaprezentowało się już ponad 1000 firm podczas edycji w Nowym Jorku, Hong Kongu, Dubaju, Londynie i San Francisco. Oznacza
to występy przed kilkoma tysiącami uczestników, w tym kluczowymi inwestorami
i najważniejszymi przedstawicielami organizacji finansowych.


Corocznie podczas Finovate jedynie kilkadziesiąt podmiotów może przedstawić publiczności funkcjonalność swoich rozwiązań i corocznie to właśnie te firmy wytyczają standardy
i kierunek ewolucji technologii wykorzystywanej w finansach.

 

Źródło: TEN Team



Bezpłatny newsletter PRNews.pl:

Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców!