Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Raporty PRNews.pl

Ludzie PR-u

Hydepark

Wojciech Boczoń

Michał Kisiel

Mateusz Gawin

Wiadomości

Bankowość

Aktualności

Kariera w finansach

Analizy

Firmy pożyczkowe

Ludzie

Marketing i PR

Inwestycje

Ubezpieczenia

Nieruchomości

Poradniki

SKOK-i

Nasz gość

Produkty finansowe

Zapisz się na newsletter:

Wyniki finansowe spółki Pramerica Życie za 2016 rok

2017-03-20, 15:39

Pramerica Życie TUiR SA odnotowała zysk netto w wysokości 19,7 mln zł. Wynik ten jest o 181% wyższy od ubiegłorocznego. Przypis składki brutto towarzystwa również wzrósł i wyniósł niemal 249 mln zł.


- Rok 2016 zamknęliśmy najlepszym wynikiem finansowym w historii naszej firmy, co napawa nas dumą i utwierdza w przekonaniu co do słuszności obranego przez Pramerica Życie kierunku rozwoju. – mówi Aneta Podyma, Prezes Zarządu Pramerica Życie. - W naszej strategii kładziemy nacisk na etyczną sprzedaż, a także rozwój tych produktów, w których specjalizujemy się od początku istnienia firmy – ubezpieczeń na życie. Koncentrujemy się głównie na aspekcie ochronnym. Oferowane ubezpieczenia każdorazowo dostosowujemy do indywidualnych i rzetelnie zbadanych potrzeb klientów. Wymagający model sprzedaży zarówno bezpośredniej, jak i w biznesie grupowym zapewniają nam stabilny rozwój, a potwierdzeniem jakości naszego biznesu jest również wysoka utrzymywalność polis indywidualnych, która na koniec 2016 roku wynosi aż  95%.

 

Pramerica Życie TUiR SA prowadzi działalność ubezpieczeniową w dwóch obszarach biznesowych: w działalności bezpośredniej oraz w reasekuracji czynnej. Spółka utrzymuje wysoką dynamikę przypisu składki brutto z działalności bezpośredniej. Składka przypisana brutto z działalności bezpośredniej za rok 2016 wyniosła niemal 225,5 mln zł, co w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego oznacza wzrost o 9%.

 

Pramerica Życie TUiR SA utrzymuje konsekwentną politykę inwestycyjną. Przychody z lokat za rok 2016 wyniosły ponad 25,4 mln zł i były o około 8% wyższe w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.

 

Spółka odnotowała zysk netto za 2016 rok w wysokości 19,7 mln zł.

 

Bezpieczeństwo przede wszystkim


Pramerica Życie TUiR SA utrzymuje niezmiennie wysoki poziom bezpieczeństwa środków powierzonych przez klientów, określany poprzez wskaźnik pokrycia kapitałowego wymogu wypłacalności (SCR) środkami własnymi. Wskaźnik ten na koniec 2016 roku wyniósł 200%, co daje wynik dwukrotnie wyższy niż wymagany. Wpływ na stabilną sytuację finansową Spółki ma także konsekwentna polityka inwestycyjna, opierająca się na inwestowaniu głównie w skarbowe papiery dłużne.

 

- Polityka inwestycyjna Pramerica Życie opiera się na  lokowaniu kapitału w bezpieczne aktywa takie jak obligacje skarbowe, czy inne instrumenty dłużne o stałym dochodzie, co nie tylko przekłada się na zadowolenie klientów z wyników inwestycyjnych, ale także na stabilność spółki pod względem finansowym. Cieszymy się z dobrej kondycji naszej firmy i lojalności naszych klientów, ale jednocześnie traktujemy te wyniki jako zobowiązanie do  utrzymywania najwyższej jakości obsługi i dostarczania adekwatnych do potrzeb produktów ochronnych. – dodaje Aneta Podyma.

 

Wyniki finansowe Pramerica Życie TUiR SA

 

I-XII 2015

I-XII 2016

Dynamika

 

C = B / A

(tys. zł) 

(tys. zł)

A

B

Składka przypisana brutto 

225 999

248 965

110%

Składka przypisana brutto
działalność bezpośrednia
 

205 926

225 468

109%

Przychody z lokat  

23 545

25 435

108%

Odszkodowania i świadczenia wypłacone brutto 

69 060

80 543

117%

Zmiana stanu rezerw techniczno-ubezpieczeniowych do celów rachunkowości na udziale własnym 

61 458

68 468

111%

Koszty działalności ubezpieczeniowej 

95 457

89 674

94%

Wynik finansowy netto 

7 015

19 694

281%

 

Wskaźnik pokrycia SCR środkami własnymi na koniec 2016 roku

200%

Wskaźnik pokrycia MCR środkami własnymi na koniec 2016 roku 

801%



  • etykiety:

Bezpłatny newsletter PRNews.pl:

Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców!