Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Raporty PRNews.pl

Ludzie PR-u

Hydepark

Wojciech Boczoń

Michał Kisiel

Mateusz Gawin

Wiadomości

Bankowość

Aktualności

Kariera w finansach

Analizy

Firmy pożyczkowe

Ludzie

Marketing i PR

Inwestycje

Ubezpieczenia

Nieruchomości

Poradniki

SKOK-i

Nasz gość

Produkty finansowe

Zapisz się na newsletter:

Zyski z międzynarodowej sprzedaży online na wyciągnięcie ręki

2015-03-19, 11:37

Rośnie zainteresowanie klientów z innych krajów zakupami w polskich sklepach internetowych. Wśród najczęściej kupujących są Niemcy, Rosjanie i Brytyjczycy1. Rosnąca konkurencja pomiędzy 20 tysiącami działających e-sklepów w Polsce zmusza przedsiębiorców do poszukiwania dodatkowych źródeł klientów. Takim eldorado mogą być właśnie obcokrajowcy. Chcąc wykorzystać potencjał zagranicznych klientów polski eCommerce powinien kierować się kilkoma prostymi zasadami.


eCommerce jest gwałtownie rosnącą gałęzią gospodarki na całym świecie. W Polsce sprzedaż online w 2014 roku osiągnęła wartość przekraczającą 6 miliardów euro2. Jesteśmy najszybciej rozwijającym się rynkiem eCommerce B2C w Unii Europejskiej. Rosnące zainteresowanie konsumentów i brak granic w internecie dają szansę przedsiębiorcom na wykorzystanie tego zjawiska i dostosowanie swoich biznesów tak, aby maksymalizować sprzedaż.

 

Patrz oczami klienta


Największym wyzwaniem dla internetowych przedsiębiorców jest zoptymalizowanie stron pod kątem zagranicznych klientów. Co zatem trzeba zrobić, aby wizyty były przekształcane w sfinalizowane zakupy i lojalne powroty do sklepu. Kluczowe jest spojrzenie na cały proces oczami klienta. Prostota, przyjazność dla użytkownika i łatwy dostęp do informacji to główne wytyczne, które pomagają sprzedawać usługi i towary niezależnie od kraju, z którego pochodzi klient. Przygotowując się do obsługi zagranicznych internautów koniecznie trzeba zadbać o główne czynniki maksymalizujące sprzedaż:

  • Jasno określone warunki i koszty dostawy międzynarodowej. Oprócz ceny produktu najważniejszą kwestią z punktu widzenia klienta jest koszt dostawy. Przejrzyste określenie zasad i kosztów dostawy oraz łatwe dotarcie do tych informacji ogranicza zjawisko "porzuconego koszyka".

  • Analiza danych. Większość platform sklepowych umożliwia dostęp do danych statystycznych dotyczących klientów. Warto sprawdzić z jakich krajów czy miast pochodzą zagraniczni klienci. Przeanalizować ich koszyki oraz to, co ich potencjalnie interesowało. Im więcej informacji pozyskamy, tym lepiej będzie można rozwijać ofertę kierowaną do zagranicznych klientów.

  • Obsługa wielu języków. Zgromadzone dane z analizy pozwalają na podjęcie decyzji w jakich językach powinna być dostępna oferta. Pozbycie się bariery językowej to kolejny krok do zwiększenia zainteresowania i większej skłonności do zakupów i kolejnych wizyt.

  • Płatność w walucie własnego kraju. Zakupy, za które płacimy w walucie, której nie znamy stają się mało komfortowe i wprowadzają niepokój. Brak wiedzy o tym ile faktycznie kosztują towary odstrasza zagranicznych klientów. Płatność w obcej walucie i brak możliwości sprawdzenia finalnej kwoty aż do momentu otrzymania wyciągu bankowego nie jest komfortowym rozwiązaniem. First Data Polska dostarcza usługę DCC, czyli dynamicznego przewalutowania walut. Rozwiązanie to pozwala prowadzącym sklepy zaoferować zagranicznym posiadaczom kart płatniczych możliwość zapłaty w walucie własnego kraju podczas finalizowania zakupów w e-sklepie. Klient zyskuje pełną przejrzystość kosztów a w konsekwencji zmniejsza ryzyko porzucenia koszyka.

Zagraniczni klienci w polskim eCommerce


Według badań przeprowadzonych na zlecenie PayPal zagraniczni e-konsumenci dostrzegają potencjał polskiego eCommerce. Najczęściej kupują użytkownicy z Niemiec (28% użytkowników), Rosji (24%) oraz Wielkiej Brytanii (20%). Częstotliwość dokonywanych transakcji przez klientów z zagranicy jest również znacznie wyższa niż w przypadku naszych rodaków. Prawie 50% konsumentów z Wielkiej Brytanii kupuje w sklepach internetowych przynajmniej raz w tygodniu, podczas gdy wśród Polaków odsetek ten wynosi jedynie 30%. To co różni zagranicznych klientów od Polaków to także wyższe kwoty przeznaczane na zakupy.

 

eDCC - korzyści dla sklepu i klienta


Usługa elektronicznego dynamicznego przewalutowania (eDynamic Currency Conversion - eDCC) dostępny jest poprzez system Payeezy - który kompleksowo obsługuje płatności w internecie. Dostawcą rozwiązania jest First Data Polska. Zarówno udostępnienie usługi eDCC jak i korzystanie z niej przez sklep i jego klientów jest bezpłatne. Co więcej, właściciel sklepu zyskuje wymierne korzyści w postaci niższej marży od transakcji w walucie karty zagranicznej niż w polskich złotych. Wykorzystanie tego rozwiązania zwiększa komfort klientów, minimalizuje ryzyko porzucana koszyka oraz pozwala na obniżenie kosztów obsługi płatności poprzez zmniejszenie prowizji od transakcji. Osiągnięcie odpowiedniej skali transakcji z udziałem zagranicznych kart płatniczych opłacalność znacząco wzrasta.

 

C:\Users\marpioru\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Outlook\GUUCJCZY\20004 1214-New logo required - For Dynamic Currency Conversion for PolCard_FNL.jpg

 

Artykuł został przygotowany przez specjalistów First Data Polska S.A., właściciela systemu płatności online Payeezy.



Bezpłatny newsletter PRNews.pl:

Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców!