Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Raporty PRNews.pl

Ludzie PR-u

Hydepark

Wojciech Boczoń

Michał Kisiel

Mateusz Gawin

Wiadomości

Bankowość

Aktualności

Kariera w finansach

Analizy

Firmy pożyczkowe

Ludzie

Marketing i PR

Inwestycje

Ubezpieczenia

Nieruchomości

Poradniki

SKOK-i

Nasz gość

Grzegorz Hansen

Wojciech Bolanowski

Produkty finansowe

Zapisz się na newsletter:

Wojciech Bolanowski

Z bankowością związał się w roku 2000, kiedy to dołączył do zespołu pracującego nad uruchomieniem pierwszego wirtualnego banku w Polsce – mBank. Do roku 2010 pracował w detalicznej części BRE Banku, tworząc pierwszy projekt społecznościowy w polskiej bankowości, pierwsze MVNO w Polsce, uczestnicząc w zagranicznej ekspansji mBanku. W latach 2008-2010 odpowiadał za markę , PR i sprzedaż zdalną Multibanku. Od grudnia 2010 w PKO Banku Polskim, gdzie, kierując Pionem Bankowości Elektronicznej, zajmował się elektronicznymi kanałami dystrybucji, serwisami internetowymi, innowacyjnymi płatnościami mobilnymi (IKO) oraz projektem Inteligo. Nadzorował też Biuro Innowacji, w którym zrealizowane zostały przełomowe projekty skierowane do najmłodszych: odnowione SKO i PKO Junior. Wyróżniony tytułem Ambasadora Gospodarki Elektronicznej i Wizjonera Rynku IT@Bank.

Obecnie jest doradcą Prezesa Zarządu PKO Banku Polskiego. Z wykształcenia teolog i lekarz – pediatra z praktyką kliniczną w onkologii dziecięcej; dr nauk medycznych.

  • Co jest szansą dla (masowej) biometrii w bankach?

    2015-02-09, 09:45 komentarze: 0

    Wdrożenia technik biometrycznych do zastosowań bankowych są już wystarczająco częste, by poważnie prognozować jej rosnące znaczenie w przyszłości. Biometrii nadal jednak daleko od takiej powszechności, jaką cieszy się na przykład bankowość mobilna. Jedną z przyczyn jest zapewne fakt, że sektor finansowy kojarzy biometrię jako metodę ograniczenia ryzyk operacyjnych, zwiększenie bezpieczeństwa i, być może, zmniejszenia kosztów identyfikacji klienta. Dążenie do zmniejszenia kosztów nie jest aż tak silnym motywatorem zmiany, jak perspektywa nowych zysków.... czytaj więcej

  • Dylematy banku przyszłości - w jednej reklamie TV

    2014-10-07, 11:31 komentarze: 0

    Tematem ostatnich miesięcy w bankowości detalicznej są kolejne przedsięwzięcia na styku bank-operator telefoniczny. Jest to najbardziej aktualna, po ubiegłorocznym wysypie innowacyjnych interfejsów transakcyjnych, odsłona poszukiwań "banku przyszłości". Sektor bankowy wie dobrze, a przynajmniej ma silne przeczucia poparte obserwacją innych dziedzin gospodarki, że wkrótce czeka go zasadnicza zmiana. Zmiana ta związana będzie z potrzebami nowej grupy klientów, klientów cyfrowych, którzy wymuszą modyfikację podstawowych elementów modelu biznesowego, poczynając od dystrybucji.... czytaj więcej

  • O powierzaniu loginów i haseł do bankowości internetowej

    2014-09-26, 07:48 komentarze: 0

    Branżowa dyskusja o praktykach nakłaniania klientów do używania swoich loginów i haseł do bankowości internetowej w innych serwisach internetowych przedarła się już do szerokiej świadomości mediów. Nie tylko finansowi blogerzy, ale i gazety papierowe zajęły się tym tematem. Temat jest jednak wart nieco dłuższego omówienia. Zagadnienie ma kilka aspektów, które czynią je interesującym także dla ludzi spoza sektora. Zawiera w sobie element innowacji, ryzyka i bezpieczeństwa, a także kontrowersji.... czytaj więcej

  • Wojciech Bolanowski: Opłaty w świecie mobile - czarne łabędzie?

    2014-08-19, 09:04 komentarze: 0

    Obecnie struktura opłat w bankowości mobilnej jest na naszym rynku prosta - operacje w mobile banking są tak samo (a niekiedy nawet bardziej) "bezpłatne", jak w bankowości internetowej. Co więcej, wyraźny jest trend dostarczania klientom dodatkowej wartości finansowej, mającej go skłonić do korzystania z tego właśnie kanału obsługi. Taki pomysł leży na przykład u podstaw praktyki oferowania lepszego oprocentowania lokat zakładanych mobilnie.... czytaj więcej

  • Wojciech Bolanowski: Skalpel czy scyzoryk?

    2014-05-08, 13:47 komentarze: 0

    Bankowość mobilna narodziła się i weszła w fazę dynamicznego rozwoju na naszych oczach, w ciągu ostatnich kilku lat. Niektórzy z nas, w tym także ja, mają jeszcze świeżo w pamięci analogiczny czas w bankowości internetowej. Łatwo więc dostrzec podobieństwa i różnice. Jedną z różnic jest zupełnie odmienne podejście do samej koncepcji udostępnienia usług klientom. Bankowość internetowa zaczynała w modelu "home-banking", czyli ciężkiego klienta na komputerze użytkownika, by ostatecznie dopracować się standardu szyfrowanego http, gdzie klientem jest uniwersalna przeglądarka, a software bankowy znajduje się na serwerze.... czytaj więcej

  • Bankowość mobilna jako strategia klientocentryczna

    2014-04-29, 07:40 komentarze: 0

    Z pewnością jest wiele powodów, wzajemnie ze sobą powiązanych, dla których banki w ostatnim czasie w sposób szczególny zainteresowały się mobilnym kanałem dystrybucji. Bankowość mobilna to bez wątpienia jeden z najbardziej gorących, a jednocześnie powszechnych tematów w bankowości detalicznej. Razem z nowymi formami płatności stanowi też główną oś innowacji (a co najmniej innowacji technologicznych) w tym obszarze.... czytaj więcej

  • 2012 – rok wykorzystania społeczności internetowych?

    2012-01-03, 07:18 komentarze: 0

    Jeśli w roku 2012 nie będzie końca świata (a podobno odwołano tę katastrofalną przepowiednię) to możemy swobodnie zgadywać jaki będzie przyszły rok dla sektora bankowego. Może będzie rokiem nacjonalizacji największych banków? A może czasem przełomu płatności zbliżeniowych technologii NFC? Być może będzie to rok social media i społeczności internetowych.... czytaj więcej

  • Wojciech Bolanowski: Pomysły na zmienianie świata

    2011-12-20, 14:07 komentarze: 0

    Na początku października 2011 roku w Nowym Jorku obserwowałem koniunkcję symbolicznych zdarzeń. Protestujący w Zuccotti Park uczestnicy ruchu „Occupy Wall Street”, sprzeciw wobec wprowadzonej przez duże amerykańskie banki opłacie za kartę debetową i śmierć szefa Apple Inc. Trzy różne wydarzenia o potencjalnie istotnym wpływie na naszą przyszłość.... czytaj więcej

  • Wojciech Bolanowski: Być nieznanym liderem

    2011-02-23, 16:46 komentarze: 0

    Pozycja lidera to pożądane biznesowo miejsce. Zakładając, że dyscyplina, w której zwyciężamy jest spójna z naszą marką i modelem biznesowym. Co jednak zrobić, jeśli mimo naszej faktycznej przewagi to konkurent jest postrzegany jako lider? Czy zawsze warto angażować się komunikacyjnie i walczyć o należne miejsce w świadomości konsumentów przy pomocy reklam i działań PR?... czytaj więcej

  • Wojciech Bolanowski: Barbara po lodzie … a bankowość?

    2011-01-12, 08:06 komentarze: 0

    Obecnie sektor finansowy znajduje się w niepokojącym stanie chwiejnej równowagi. Nic dziwnego, że pytania o rozwój sytuacji w najbliższym czasie emocjonują nas bardziej niż spekulacje dotyczące długoterminowych trendów rozwojowych. Tym niemniej niektóre z pytań o model przyszłej bankowości już od lat budzą emocje, a nadal nie doczekały się rozstrzygających odpowiedzi.... czytaj więcej

Bezpłatny newsletter PRNews.pl:

Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców!