Raport: Liczba klientów mobile only – I kw. 2021

Wojciech Boczoń
opublikowano: 2021-06-01 11:22

Banki mają 8,2 mln klientów określanych terminem „mobile only”. To osoby, które korzystają z bankowości elektronicznej wyłącznie na telefonach komórkowych i nie logują się do systemów transakcyjnych na PC.

fot. Shutterstock
fot. Shutterstock

W porównaniu do danych z grudnia 2020 r. jest to niewielki spadek – o 148 tys. użytkowników. Jeśli jednak spojrzymy na dane sprzed roku, to wzrost jest imponujący – o 1,8 mln. Łącznie banki mają 8,2 mln użytkowników mobile only, a to oznacza że terminem tym możemy określić blisko połowę wszystkich użytkowników bankowości mobilnej w Polsce.

Najwięcej klientów mobile only ma PKO BP – blisko 2,2 mln. Na drugim miejscu jest ING Bank Śląski z 1,2 mln klientów mobilnych, a na trzecim Bank Millennium, który na koniec grudnia miał ich 1,1 mln. Bank do chwili publikacji tego tekstu nie podał nam nowszych danych.

Liczba klientów „mobile only”. Minimum 1 logowanie w miesiącu w danym kwartale
BankI kw. 2021IV kw. 2020I kw. 2020Zmiana k/kZmiana r/r
PKO BP2 179 6002 204 6001 709 037 -25 000470 563
ING Bank Śląski1 260 0001 295 0001 073 000 -35 000187 000
Bank Millennium*1 107 9021 107 902903 8390204 063
mBank1 022 8531 168 468972 840 -145 61550 013
Santander Bank Polska897 814960 839719 819 -63 025177 995
Pekao669 416680 121490 654 -10 705178 762
BNP Paribas537 140415 430274 000121 710263 140
Alior Bank330 559311 534192 57519 025137 984
Credit Agricole151 995141 293102 43110 70249 564
Santander Consumer Bank106 43199 593bd.6 838bd.
Bank Pocztowy*14 62314 6230014 623
TMUB027 41525 987 -27 415 -25 987
Razem:8 278 3338 426 8186 464 182 -148 4851 814 151
* brak danych za I kw. 2021, przyjęto ostatnie dostępne dane
Źródło: PRNews.pl