Raport PRNews.pl: Liczba klientów „mobile only” – III kw. 2017

Wojciech Boczoń
opublikowano: 2017-11-09 18:46

Już 2 mln klientów korzysta z oferty banku w stylu „mobile only”. W żargonie bankowym terminem tym określa się osoby, które z bankowości elektronicznej korzystają wyłącznie na urządzeniach mobilnych.

Liczba klientów bankowości mobilnej na koniec III kwartału 2017 roku przekroczyła 9 mln. Jest to szeroka definicja, pod którą podlegają także takie osoby, które logują się do standardowego systemu bankowości internetowej z poziomu tabletu czy komórki. Użytkowników aplikacji mobilnych jest 5 mln. Z kwartału na kwartał rośnie grupa osób, które obsługują swój bank wyłącznie z poziomu urządzeń mobilnych.

Liczba klientów bankowości mobilnej na koniec III kwartału 2017 roku przekroczyła 9 mln. Jest to szeroka definicja, pod którą podlegają także takie osoby, które logują się do standardowego systemu bankowości internetowej z poziomu tabletu czy komórki. Użytkowników aplikacji mobilnych jest 5 mln. Z kwartału na kwartał rośnie grupa osób, które obsługują swój bank wyłącznie z poziomu urządzeń mobilnych.

leungchopan, YAY Foto
leungchopan, YAY Foto

Z danych, które udostępniło nam 13 banków wynika, że mają już 1,8 mln klientów „mobile only”. Wielkim nieobecnym jest bank Pekao, który nie podał nam tej informacji. Wiadomo jedynie, że liczba użytkowników aplikacji mobilnych w Pekao w czerwcu wynosiła 653 tys. Prawdopodobnie część tych osób preferuje obsługę konta wyłącznie w swoim smartfonie.

Najwięcej klientów „mobile only” ma PKO BP – 576 tys. Na drugim miejscu jest ING Bank Śląski – 350 tys., a na trzecim mBank – 292 tys.Zobacz też pozostałe raporty o bankowości mobilnej:Raport PRNews.pl: Liczba użytkowników bankowych aplikacji mobilnych – III kw. 2017Raport PRNews.pl: Rynek bankowości mobilnej – III kw. 2017