Raport PRNews.pl: Liczba placówek bankowych – I kw. 2019

Wojciech Boczoń
opublikowano: 2019-06-03 14:24

Tendencja nie ulega zmianie – niemal wszystkie banki redukują liczbę swoich placówek. W ciągu roku ankietowane instytucje zmniejszyły sieć o 507 oddziałów własnych i placówek partnerskich – wynika z danych, które zebrał PRNews.pl

Od wielu kwartałów liczba placówek kurczy się i nic nie wskazuje na to, by w niedalekiej przyszłości sytuacja miała się zmienić. Z danych, które zebraliśmy z 18 banków wynika, że w ciągu roku zamknęły 374 oddziały własne, a sieć placówek partnerskich skurczyła się o 133 punkty.

Fot: Krystian Maj/FORUM
Fot: Krystian Maj/FORUM

Najwięcej placówek ma nadal PKO BP, ale i on w ciągu roku zamknął 35 oddziałów. Taką samą redukcję przeprowadził Bank Pekao, który dysponuje drugą co do wielkości siecią oddziałów własnych. Na trzecim miejscu jest Santander, ale i tu prawa rynku są bezlitosne – tylko w pierwszym kwartale sieć placówek skurczyła się o 40 punktów. Jeszcze większe porządki zrobił BNP Paribas, który uporządkował strukturę po fuzji z Raiffeisenem i zamknął 76 placówek.

Cięcia nie ominęły sieci partnerskiej. Największą redukcję przeprowadził PKO BP, który w ciągu roku zamknął 153 agencje.Trend zmniejszania sieci oddziałów widoczny jest w całej Europie. Z opublikowanego niedawno raportu firmy AT Kearney wynika, że w dobie cyfryzacji usług bankowych samo redukowanie liczby placówek może nie być wystarczające. Zdaniem analityków, tradycyjne instytucje muszą rozważyć strategiczną transformację, aby poprawić koszt i wyniki, a także zaoferować bardziej innowacyjne produkty i usługi. Jedna z propozycji zakłada przekształcenie się banków w nowoczesne platformy o charakterze lifestylowym.Trend zmniejszania sieci oddziałów widoczny jest w całej Europie. Z opublikowanego niedawno raportu firmy AT Kearney wynika, że w dobie cyfryzacji usług bankowych samo redukowanie liczby placówek może nie być wystarczające. Zdaniem analityków, tradycyjne instytucje muszą rozważyć strategiczną transformację, aby poprawić koszt i wyniki, a także zaoferować bardziej innowacyjne produkty i usługi. Jedna z propozycji zakłada przekształcenie się banków w nowoczesne platformy o charakterze lifestylowym.
Trend zmniejszania sieci oddziałów widoczny jest w całej Europie. Z opublikowanego niedawno raportu firmy AT Kearney wynika, że w dobie cyfryzacji usług bankowych samo redukowanie liczby placówek może nie być wystarczające. Zdaniem analityków, tradycyjne instytucje muszą rozważyć strategiczną transformację, aby poprawić koszt i wyniki, a także zaoferować bardziej innowacyjne produkty i usługi. Jedna z propozycji zakłada przekształcenie się banków w nowoczesne platformy o charakterze lifestylowym.