Na koniec pierwszego kwartału 2019 roku ankietowane banki miały już 11,8 mln użytkowników bankowości mobilnej. To o ponad 400 tys. więcej niż kwartał wcześniej i aż o 2,4 mln więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Najwięcej klientów mobilnych przybyło w ciągu roku PKO Bankowi Polskiemu, który zwiększył ich liczbę o ponad 610 tys. do poziomu 2,9 mln. Bank ten tradycyjnie zajmuje pierwsze miejsce w poniższym zestawieniu. Na drugim miejscu znalazł się mBank, który przekroczył barierę 2 mln klientów bankowości mobilnej. Trzecie miejsce należy do ING Banku Śląskiemu, który ma 1,8 mln klientów bankujących w smartfonach.
Zebrane w tabeli dane zawierają nie tylko użytkowników aplikacji mobilnych, ale także osoby, które logują się do banku przez strony lite czy RWD. Są tu także wliczeni klienci, którzy za pomocą urządzeń mobilnych logują się do standardowych systemów transakcyjnych. W zestawieniu brakuje kilku mniejszych banków (np. Nest Banku czy Idea Banku), które nie chciały podać danych do raportu. Można szacować, że włącznie z nimi liczba aktywnych użytkowników bankowości mobilnej sięga już 12 mln.
Bankowość mobilna cieszy się w Polsce dużą popularnością. To efekt nie tylko zmian w zachowaniach konsumentów, ale także wysokiej jakości aplikacji mobilnych oferowanych przez polskie banki. Już teraz za pomocą bankowości mobilnej można załatwić większość spraw dostępnych do niedawna wyłącznie w bankowości internetowej. |