Raport PRNews.pl: Rynek bankowości internetowej – II kw. 2015

Wojciech Boczoń
opublikowano: 2015-09-08 14:58

Najwięcej aktywnych klientów bankowości internetowej ma PKO Bank Polski. Drugie miejsce należy do mBanku, a trzecie do ING Banku Śląskiego – wynika z danych zebranych przez serwis PRNews.pl.

Odpowiedzi na pytania zadane w ankiecie udzieliło 17 banków. Łącznie mają podpisane umowy o korzystanie z bankowości internetowej z 29 mln klientów indywidualnych. Oczywiście tych danych nie można przekładać 1:1 z liczbą ludności kraju czy klientów w bankach. Trzeba mieć na uwadze, że wiele osób jest klientami kilku czy nawet kilkunastu banków, więc informacje te się dublują. Dodatkowo są tu wliczone nie tylko konta osobiste, ale także inne produkty umożliwiające logowanie do bankowości internetowej – na przykład karty kredytowe czy kredyty.

leungchopan, YAY Foto

Dane o liczbie aktywnych użytkowników bankowości internetowej podało nam 13 banków. Aktywny klient to w naszym zestawieniu osoba, która przynajmniej raz w miesiącu korzysta z bankowości internetowej logując się do swojego ROR. Łącznie 13 banków ma 12 647 tys. takich klientów.

Liczba klientów indywidualnych mających podpisaną umowę umożliwiającą korzystanie z bankowości internetowej (nie tylko ROR)

Bankiem, który posiada najwięcej aktywnych klientów bankowości internetowej jest PKO Bank Polski. Do konta loguje się regularnie aż 3,2 mln osób. Z drugiej jednak strony ma też największą liczbę osób, które mają podpisane umowy, ale nie korzystają z internetu. To ponad 4,2 mln klientów detalicznych. Z bankowości internetowej aktywnie korzysta więc 43 proc. osób mających taką możliwość.

Drugie miejsce zajmuje mBank z liczbą 1,8 mln aktywnych użytkowników bankowości internetowej, a trzecie ING Bank Śląski, z którego usług internetowych aktywnie korzysta 1,7 mln klientów. Warto jednak zwrócić uwagę, że spośród ogólnej puli klientów internetowych ING ma procentowo więcej aktywnych niż mBank. W mBanku spośród wszystkich umów aktywnych jest 50 proc., a w ING Banku 62 proc.

Z danych Związku Banków Polskich opublikowanych po I kwartale 2015 roku wynika, że zapewniony dostęp do bankowości internetowej ma już 26 milionów indywidualnych klientów banków, 13,6 mln z nich aktywnie korzysta z tej możliwości.

[email protected]