Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Raporty PRNews.pl

Ludzie PR-u

Hydepark

Wojciech Boczoń

Michał Kisiel

Mateusz Gawin

Wiadomości

Bankowość

Aktualności

Kariera w finansach

Analizy

Firmy pożyczkowe

Ludzie

Marketing i PR

Inwestycje

Ubezpieczenia

Nieruchomości

Poradniki

SKOK-i

Nasz gość

Produkty finansowe

Zapisz się na newsletter:

Raport PRNews.pl: Rynek bankowości internetowej - II kw. 2016

2016-09-13, 11:46

Na koniec półrocza liczba aktywnych użytkowników bankowości internetowej w ankietowanych przez nas bankach wyniosła 13,5 mln osób. Blisko 3,5 mln klientów e-bankingu ma PKO Bank Polski. Drugie miejsce zajmuje ING, a trzecie mBank.

 

Aktualizacja: Dane ING Banku Śląskiego zostały skorygowane. Początkowo bank podał omyłkowo zawyżone wartości.

 

Dane o liczbie klientów mających podpisaną umowę o korzystanie z bankowości internetowej podało nam 17 banków. Informacji tej nie udostępniły nam mniejsze banki – Bank BPH, Toyota, Bank Smart czy Volkswagen. Nie podał też Getin, który na koniec ubiegłego roku miał 1,49 mln podpisanych umów. W tym przypadku za II kwartał 2016 roku przyjęliśmy szacunki.

 

dolgahov, YAY Foto

 

Na koniec II kwartału liczba klientów mających podpisane umowy wynosiła już 32,5 mln. Oczywiście danych tych nie można zestawiać np. z liczbą ludności Polski. W wielu przypadkach klienci się dublują – w jednym banku korzystają z konta, w innym trzymają lokatę, a w jeszcze innym spłacają kredyt. Do każdego z tych produktów mają dostęp przez Internet.

 

W niektórych instytucjach bankowość internetowa traktowana jest też jako osobny produkt. Jeśli klient zamykając konto i likwidując kartę nie wypowie umowy o dostęp do bankowości internetowej, to nadal będzie się mógł zalogować do systemu. Nie będzie w nim oczywiście żadnych produktów. Przez bank będzie jednak liczony jako klient z aktywną umowa internetową.

 

Liczba klientów indywidualnych mających podpisaną umowę umożliwiającą korzystanie z bankowości internetowej (nie tylko ROR)

Bank

II  kw. 2015

II kw. 2016

Różnica

PKO BP i Inteligo

7 413 358

8 333 000

919 642

12,41%

mBank

3 673 045

3 799 419

126 374

3,44%

ING Bank Śląski

2 821 483

3 045 746

224 263

7,95%

Bank Pekao SA

2 787 500

3 019 000

231 500

8,30%

Alior Bank

2 476 643

2 863 776

387 133

15,63%

BZ WBK

2 769 000

2 811 836

42 836

1,55%

Bank Millennium

1 548 880

1 693 608

144 728

9,34%

Getin Bank*

1 406 144

1 500 000

93 856

6,67%

Bank BGŻ BNP Paribas

661 542

1 227 058

565 516

85,48%

Credit Agricole

703 461

766 538

63 077

8,97%

Raiffeisen Polbank

460 658

675 461

214 803

46,63%

Citi Handlowy

682 155

660 000

-22 155

-3,25%

T-Mobile UB

504 181

643 387

139 206

27,61%

Bank Pocztowy

320 772

469 206

148 434

46,27%

Eurobank

323 000

409 000

86 000

26,63%

Deutsche Bank

300 393

295 000

-5 393

-1,80%

BOŚ

120 400

127 800

7 400

6,15%

Plus Bank

bd.

116 642

bd.

bd.

Razem:

28 972 615

32 456 477

 

 

 

* za drugi kwartał 2016 przyjęto szacunki.

 

Klientów aktywnie korzystających z bankowości internetowej jest mniej. Dane na ten temat udostępniło nam 15 banków. Wielkim nieobecnym jest bank Millennium, który nie chce podawać do publicznej wiadomości tej informacji. Łącznie ankietowane banki na koniec II kwartału 2016 roku miały 13,5 mln aktywnych użytkowników bankowości internetowej.

 

Liczba klientów indywidualnych, którzy przynajmniej raz w miesiącu logują się do ROR za pomocą bankowości internetowej.

Bank

II kw. 2015

II kw. 2016

Różnica

PKO Bank Polski

3 220 006

3 475 000

254 994

7,92%

mBank i Orange Finanse 1 847 659 1 903 844 56 185 3,04%

ING Bank Śląski

1 746 000

1 814 317

68 317

3,91%

BZ WBK

1 622 000

1 732 751

110 751

6,83%

Bank Pekao SA

1 375 396

1 642 000

266 604

19,38%

Alior Bank

677 684

681 499

3 815

0,56%

Bank BGŻ BNP Paribas

386 427

462 847

76 420

19,78%

Credit Agricole

bd.

372 648

bd.

bd.

Citi Handlowy

222 512

320 000

97 488

43,81%

Getin Noble Bank

812 963

319 200

-493 763

-60,74%

Raiffeisen Polbank

227 313

246 756

19 443

8,55%

Eurobank

160 000

187 000

27 000

16,88%

Deutsche Bank

186 475

180 000

-6 475

-3,47%

Bank Pocztowy

127 341

157 439

30 098

23,64%

Plus Bank

bd.

58 971

bd.

bd.

RAZEM:

12 611 776

13 554 274

 

 

 

Z danych Związku Banków Polskich wynika, że na koniec marca 2016 roku (nowszych danych jeszcze nie ma) liczba klientów z internetową umową wynosiła już 30,8 mln, a aktywnych użytkowników było 14,8 mln. ZBP podaje jednak te informacje zbiorczo dla całego sektora, bez rozbijania na poszczególne banki.

 

Wraz z rosnącą liczbą użytkowników bankowości internetowej, zwiększa się grono osób, które korzystają z bankowości mobilnej. Z danych zebranych przez PRNews.pl wynika, że na koniec II kwartału aktywnych użytkowników m-bankingu było już 6,3 mln. 

 


autor: Wojciech Boczoń



Bezpłatny newsletter PRNews.pl:

Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców!