10 lat giełdy w internecie

Pierwsza aplikacja do obsługi rachunków internetowych – Stocks OnLine powstała w listopadzie 1996 r. Klienci chwalili ją za szybkość działania, ganili natomiast za małą ilość opcji. Obecna platforma transakcyjna biura – bossa.pl jest jednym z najpopularniejszych serwisów inwestycyjnych w Polsce.

„Jako pierwsi na polskim rynku wprowadziliśmy obsługę rachunków maklerskich online. Wykorzystując nasze wieloletnie doświadczenie chcemy pozostać pionierami w tej dziedzinie i wyznaczać nowe, coraz wyższe standardy. Dlatego zdecydowaliśmy się również jako pierwsze biuro maklerskie w Polsce udostępnić aplikację do notowań odbieraną na urządzeniach mobilnych takich jak telefony komórkowe, smartfony czy PDA.” – mówi Michał Wojciechowski, Doradca Zarządu DM BOŚ ds. Usług Internetowych.

„W 10 rocznicę powstania pierwszej aplikacji transakcyjnej ilość zleceń złożonych przez internautów przekroczyła poziom 80% ogólnej liczby zleceń w DM BOŚ na rynku akcji i 85% na rynku kontraktów. Dla większości naszych inwestorów, nawet tych obsługiwanych bezpośrednio w oddziałach, bossa.pl stanowi główne narzędzie kontaktu z rynkiem i najważniejsze źródło informacji. Dlatego stale dbamy o to by rozszerzać zakres dostępnych produktów i usług oraz zapewnić najwyższy stopień ich niezawodności” – dodaje.

Bossa.pl jest dziś zintegrowanym narzędziem pozwalającym w pełni wykorzystywać internet na giełdzie. Umożliwia użytkownikom m.in.: składanie zleceń kupna i sprzedaży instrumentów notowanych na giełdzie oraz zapisy na akcje oferowane na rynku pierwotnym, nawet w przypadku emisji niesprzedawanych w DM BOŚ. Część informacyjna serwisu zapewnia dostęp do bieżących notowań i wykresów online lub przy pomocy urządzeń mobilnych, zapisywanie danych do programów analizy technicznej oraz komentarze nt. aktualnej sytuacji na parkiecie. Dużą popularnością cieszy się również rozbudowana część edukacyjna serwisu z której korzystają nie tylko inwestorzy, ale też studenci i uczniowie.

DM BOŚ szacuje, iż posiada blisko 10% udział w obrotach klientów internetowych w Polsce. Jedynie w listopadzie tego roku DM BOŚ pozyskał do obsługi sieciowej 370 nowych inwestorów.