10-lecie działalności Polskiego Stowarzyszenia Public Relations

Stowarzyszenie po raz pierwszy przyzna też tytuły „Łbów PR” osobom o szczególnych zasługach dla środowiska i branży Public Relations w Polsce.

W czwartek, 16 czerwca, w ramach obchodów 10-lecia PSPR oraz 15. rocznicy powstania Katedry Publicystyki Ekonomicznej i PR Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, odbędzie się także I Zjazd Katedr PR.

PSPR jest najstarszą organizacją branży PR w Polsce, skupiającą praktyków i edukatorów Public Relations. I Kongres PSPR odbył się w 1995 r., inaugurując aktywność Stowarzyszenia, którego celem jest rozwój dziedziny Public Relations oraz integracja środowiska zawodowego.

Obecnie PSPR skupia ponad 150 członków. Współpracuje z międzynarodowymi organizacjami PR: Międzynarodowym Stowarzyszeniem Public Relations (IPRA), Europejskim Stowarzyszeniem Public Relatons (CERP) oraz Europejskim Stowarzyszeniem Edukacji i Badań Public Relations (EUPRERA). W celu pełniejszej realizacji celów statutowych, PSPR buduje obecnie sieć lokalnych oddziałów.

Spotkanie jubileuszowe zaplanowano na 21 czerwca w Warszawie. Program obejmuje dyskusję panelową nad przeszłością oraz wyzwaniami branży, wystąpienie Larissy i Jamesa Grunigów na temat dążenia do zawodowej doskonałości i stosowania standardów etycznych oraz podjęcie próby wspólnego zaktualizowania definicji PR pod wodzą prof. Jerzego Bralczyka.

Podczas spotkania tytułem „Łeb PR” PSPR uhonoruje największe osobowości polskiego Public Relations. Wyróżnieni zostaną ludzie, którzy w najbardziej istotny sposób przyczynili się do rozwoju dyscypliny PR na przestrzeni ostatniej dekady.

Spotkanie odbędzie się 21 czerwca w biurowcu DaimlerChrysler Automotive Polska przy ul. Gottlieba Daimlera 1 w Warszawie. Rozpoczęcie zaplanowano na godz. 17.00. W spotkaniu mogą także wziąć udział osoby nie będące członkami PSPR.

Zaplanowany na 16 czerwca w Poznańskiej Akademii Ekonomicznej I Zjazd Katedr PR będzie pierwszym spotkaniem przedstawicieli katedr i ośrodków kształcenia specjalistów PR. Głównym celem spotkania będzie wypracowanie wspólnej płaszczyzny działań, które będą wspierały rozwój edukacji Public Relations w Polsce. Jedną z inicjatyw PSPR w tym obszarze jest opracowanie Karty Standardów Edukacyjnych PR.