10 milionów Internautów w sieci ARBOmedia Polska

W chwili obecnej tylko sieciom reklamowym i wyszukiwarce Google.pl udało się przekroczyć magiczną liczbę 10 mln real users, nie dokonał tego jeszcze żaden z polskich portali.

Zainteresowanie internautów witrynami tematycznymi rośnie szybciej niż zainteresowanie portalami. Tym samym pozycja sieci reklamowych na polskim rynku reklamy online sukcesywnie się umacnia. W „zasięgowej czołówce” od dłuższego czasu utrzymują się trzy z nich.

ARBOmedia jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się podmiotów reklamy internetowej pod względem zasięgu. Od początku badania MEGAPANEL PBI/Gemius, czyli od października 2004 roku, ilość unikalnych użytkowników tej sieci wzrosła ponad dwukrotnie. W tym samym czasie ilość wszystkich internautów w Polsce wzrosła o 35%. Na uwagę zasługuję fakt, iż najwięcej nowych użytkowników zyskują sieci reklamowe, mniejsze portale: gazeta.pl i o2 oraz wyszukiwarka Google.pl. Największe portale wertykalne WP i ONET zyskały niewiele więcej niż cały rynek.

Ruch w polskim Internecie mierzony liczbą odsłon wzrósł w analizowanym okresie o blisko 150%. Najwięcej zyskały sieci reklamowe oraz wyszukiwarka Google.pl. Świadczy to o zmianie sposób korzystania z Internetu w Polsce. Google, który przez wielu jest postrzegany jako zagrożenie dla sieci, przyczynia się także w widoczny sposób do wzrostu popularności serwisów tematycznych. Bardziej zaawansowani Internauci od portali wolą merytorycznie wzorowo prowadzone serwisy tematyczne. Wraz ze zmianą przyzwyczajeń Internautów i ich lojalności wobec ulubionych serwisów, jeszcze większe znaczenie będą miały kampanie reklamowe na nich prowadzone. Jednym słowem, połączenie wyszukiwarki i serwisów tematycznych pozwala zastąpić ogólnotematyczne portale. Trend ten w przyszłości przeniesie się również na wydatki reklamowe, które podążają za użytkownikami Internetu. – twierdzi Bartosz Drozdowski, Dyrektor Departamentu INTERNET w ARBOmedia Polska.