Obszerny zakres tematyczny rozmów prowadzonych z Hubertem obejmuje przede wszystkim informacje o ofercie ubezpieczeniowej Ergo Hestii i procedurach związanych z likwidacją szkód. Hubert pomaga klientom zidentyfikować szkodę oraz ubezpieczenie, z jakiego będzie ona likwidowana, opisuje tryb zgłaszania oraz pomaga skompletować niezbędne dokumenty, zarówno przy zgłoszeniu, jak i na dalszych etapach likwidacji szkody. Może także udzielić informacji o czasie oczekiwania na rozpatrzenie sprawy. Dysponuje także słownikiem pojęć ubezpieczeniowych, pomaga sprawdzić status sprawy, a gdy problem użytkownika jest zbyt skomplikowany, ułatwia kontakt z infolinią Hestia Kontakt. Hubert asystuje również przy zakupie polisy on-line. Każda kolejna rozmowa wpływa na wzbogacenie bazy danych z których korzysta konsultant. Zdarza się, że jest on pytany nawet o… aktualną pogodę w Sopocie. Wówczas jest w stanie pokazać on-line obraz z kamery usytuowanej na budynku sopockiej siedziby Ergo Hestii.
Odpowiedzi udzielane przez wirtualnego doradcę serwisu www.hestia.pl można nie tylko przeczytać na ekranie, ale także – usłyszeć. Obecny kształt technologiczny, na którym opiera się funkcjonowanie Huberta, to efekt współpracy Ergo Hestii z firmami Fido Interactive (technologia lingubot) i Ivo Software (syntezator mowy).