100 bankomatów dla osób z dysfunkcją wzroku w Banku Zachodnim WBK

W sierpniu br. Bank Zachodni WBK udostępnił setny bankomat przystosowany do obsługi przez osoby niedowidzące i niewidome.

Bank Zachodni WBK jest pierwszą instytucją finansową w Polsce, która rozpoczęła dostosowywanie swoich bankomatów tak, aby osoby z dysfunkcją wzroku mogły z nich samodzielnie korzystać. Bankomaty zostały wyposażone w gniazdo słuchawkowe, przez które na słuchawki podawane są komunikaty głosowe przeprowadzające użytkownika przez proces wypłaty gotówki, czy zmiany kodu PIN. Rozwiązanie to zapewnia osobie z dysfunkcją wzroku komfort i bezpieczeństwo.

Dążenie do zapewnienia pełnej dostępności usług bankowych osobom z niepełnosprawnością jest jednym z elementów odpowiedzialności i dbałości o klienta w Banku Zachodnim WBK. To również założenie prowadzonego w banku od ponad roku Programu „Obsługa bez barier”.

„Obsługa bez barier” to kompleksowe rozwiązania wychodzące naprzeciw osobom z niepełnosprawnością. W efekcie konsultacji Banku Zachodniego WBK ze środowiskiem osób z niepełnosprawnością oraz współpracy ze stowarzyszeniami i fundacjami działającymi na ich rzecz, klienci banku mogą już korzystać z:

Dostosowanie placówek potwierdza uzyskany przez nie Certyfikat Dostępności. Oddziały tak oznaczone wyposażone są w specjalne stanowisko Pierwszeństwo obsługi. Uprawnia ono klienta z niepełnosprawnością do obsługi poza kolejnością. Dodatkowo w przypadku, kiedy sytuacja klienta z niepełnosprawnością uniemożliwia wizytę w oddziale, możliwa jest wizyta doradcy w domu klienta. Wystarczy zadzwonić bezpośrednio do placówki i umówić się na dogodny termin.

Więcej informacji, wraz z listą bankomatów oraz certyfikowanych placówek znajduje się na stronie www.przyjaznybank.bzwbk.pl

Źródło: BZWBK