Potwierdzają to najnowsze – kwietniowe – wyniki badań gemiusAudience1 (standard badania polskiego internetu).
Miesięczna liczba unikalnych użytkowników
MSP.Money.pl
kwiecień 2004
Kwiecień 103 401
Marzec 65 187
Luty 42 014
Styczeń 19 718
Źródło: gemiusAudience, próba: styczeń – kwiecień 2004
– Jest to najlepszy wynik w kategorii serwisów i witryn dedykowanych małej i średniej przedsiębiorczości – powiedział Piotr Krawiec, dyrektor ds. marketingu i PR w Money.pl. – Na uwagę zasługuje fakt, że serwis MSP.money.pl zwiększa liczbę użytkowników co miesiąc średnio o 77%. Przekroczenie progu 100 tys. użytkowników miesięcznie przez MSP.Money.pl, zaledwie w 9 miesięcy od powstania, jest wydarzeniem unikalnym w polskim internecie – dodał Piotr Krawiec. – Jest to bardzo dobry wynik, zwłaszcza gdy porównamy go do osiągnięć starszych i bardziej znanych konkurentów, np. Puls Biznesu – 84 tys. czy Parkiet – 71 tys. użytkowników miesięcznie (wg. Gemius Audience, próba kwiecień 2004r).
– Nasz sukces związany jest przede wszystkim z wartościowym kontentem – powiedział Tomasz Bonek, Redaktor Naczelny Money.pl. Internautom udostępniamy informacje, których brakuje w polskim internecie lub sa płatne, np. akty prawne czy szeroko pojęta tematyka Unii Europejskiej, m.in. wymogi, normy, certyfikaty, fundusze unijne dla MSP.
MSP w unikalny sposób łączy w sobie informacje ciekawe z punktu widzenia zarówno przedsiębiorców rozpoczynających swoją działalność, jak i tych, którzy już funkcjonują na rynku. Obok zbioru aktów prawnych, formularzy, wzorów pism, kalkulatorów, baz adresowych (w tym US i ZUS), serwis zawiera także praktyczne rady i bieżące informacje biznesowe, jak również oferty współpracy firm polskich i zagranicznych oraz programy pomocowe Unii Europejskiej adresowane do sektora MSP.
– Do dobrych wyników serwisu w kwietniu przyczyniły się również sprzyjające okoliczności. Kwiecień był ostatnim miesiącem przed wejściem Polski do Unii. Polscy przedsiębiorcy intensywnie poszukiwali informacji związanych ze zmianą przepisów prawnych w Polsce, np. leasingowych. Kwiecień był także ostatnim miesiącem rozliczania PITów – tłumaczy Piotr Krawiec. – Co się zaś tyczy samej promocji, to polegała ona głównie na zakupie linków sponsorowanych w wyszukiwarkach Onet i Google. Nie decydowaliśmy się na realizację kampanii wizerunkowej w internecie, gdyż bardziej zależało nam na skuteczności niż promowaniu nowej marki. Jak pokazują wyniki oglądalności, mieliśmy rację – zakończył Piotr Krawiec.
MSP.Money.pl charakteryzuje bardzo duży potencjał reklamowy. O jego wartości decyduje nie tylko duża grupa użytkowników, ale przede wszystkim bardzo atrakcyjny z punktu widzenia reklamodawców profil. Ponad 31% jego użytkowników (dane wg. GemiusAudience, próba kwiecień 2004) stanowią właściciele małych i średnich firm, prezesi, dyrektorzy wyższego szczebla, kierownicy przedsiębiorstw oraz specjaliści z wyższym wykształceniem. Jest to jeden z najlepszych wyników pod względem dopasowanie w kategorii biznes w polskim internecie.
Dobre wyniki oglądalności serwisu MSP.Money.pl w kwietniu 2004 r., przyczyniły się do umocnienia przez portal finansowy Money.pl pozycji lidera na rynku portali finansowych i biznesowych w Polsce. Przewaga nad następnym w zestawieniu graczem – Bankierem wzrosła do ponad 120 tys. użytkowników miesięcznie.
Miesięczna liczba użytkowników
Witryna Miesięczna liczba unikalnych użytkowników Miesięczna liczba odsłon
Money.pl2 (wraz z MSP.Money.pl) 341 573 3 996 588
Bankier 215 002 3 243 571
Infor 201 265 2 645 749
Puls Biznesu 84 812 2 507 353
Parkiet 71 913 15 716 880
Źródło: gemiusAudience, próba: kwiecień 2004
1Badań gemiusAudience swoim zasięgiem obejmuje 6 495 092 internautów w Polsce (kwiecień 2004r). Liczba badanych internautów oraz unikalna na skalę światowa metodologia powoduje, że jest ono jedynym standardem badania polskiego Internetu.
2Dane skonsolidowane dla Money.pl oraz MSP.money.pl, przy uwzględnieniu współoglądalności